Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Hey peeps, Gregday meld op ipodding.com dat hij een petitie heeft gestart op de Apple forums, waarmee hij wil bereiken dat het OGG formaat ondersteund gaat worden op de iPod. Ik zou zeggen teken ook ff als je het daar mee eens bent :)

KLIK

(ps, dis geen spam ofzo hoor :) - het Apple forum is niet van mij ;))

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe meer, hoe beter \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
hmmmm klink interessant, ook maar es gaan signen

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Krijg ik dan een gratis iPod? Btw Ansenyi, tof icoon, waar komt het van? Damn moet je nog inloggen en een account maken ook?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Dat is het logo van de RuffRyders (http://www.ruffryders.com).

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

volgens mij haalt zo'n petitie niks uit.
Ogg is ook wel leuk, maar er moet dan ook support voor Ogg in Quicktime en iTunes komen en ik denk niet dat ze dat zo 1-2-3 ff doen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Waarom niet? Zoals de URL zelf al zegt,
Ogg Vorbis (http://xiph.org) is a Free audio compression codec distributed under the BSD License (remember BSD? It's what Darwin, core of MacOS X, is based on).
Ik zie Apple er eigenlijk wel voor aan. Of om b.v. Ogg Vorbis het formaat van Mac OS X te maken. Mij lijkt het wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ja, en OGG is gratis, dus dat zou ook geen hindernis mogen zijn! :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
ja!!!

hier tekenen:
http://www.petitiononline.com/appl1435/petition.html

Er zijn nog maar 57 handtekeningen!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lukt wel met 60 handtekeningen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Was het niet zo dat Ogg eigenlijk niet helemaal legaal was en dat er nog wat gerotzooi mee was en dat daarom weinig bedrijven er maar gebruik van maken? :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uhh nee, het is gratis en superieur aan MP3 qua grootte én geluidskwaliteit. Het enige probleem is dat het een redelijk 'zware' codec is, waar redelijk veel processorbandbreedte ingaat. Rio Karma en Iriver IHP-XXX ondersteunen het wel. De codec verbruikt ook meer stroom, wat dus niet echt bevordelijk is voor een Ipod >:)

Ik weet wel zeker dat ze het niet doen, Ogg en andere 'power'-formaten zoals FLAC zijn toch meer voor de echte audiofiele luisteraars, en die markt is gewoonweg niet weggelegt voor de Ipod. Verder zou het formaat ook in de andere software gebouwd moeten worden. Maar Apple zal het zowieso niet doen omdat het een open formaat is, buiten MP3 is de gehele software en muziekformaten rondom de Ipod geheel Apple-proprietary....

Dus, als je echt Ogg wil, koop dan meteen een speler die deze codec ook waard is (gapless playback ed, optical line in/out, goede EQ etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
bbbrumbrum schreef op 23 februari 2004 @ 11:07:
Ik weet wel zeker dat ze het niet doen, Ogg en andere 'power'-formaten zoals FLAC zijn toch meer voor de echte audiofiele luisteraars, en die markt is gewoonweg niet weggelegt voor de Ipod.

Dus, als je echt Ogg wil, koop dan meteen een speler die deze codec ook waard is (gapless playback ed, optical line in/out, goede EQ etc...)
Niet mee eens. Ogg staat vooral bekend om zijn goede kwaliteit op hele lage bitrates. Je kunt op hun site een sample downloaden van een liedje dan geencode is op 4kbps dat toch nog herkenbaar is. Dit is ongeevenaard.
In andere woorden, een liedje dat geencode word op 64kbps met Ogg klinkt veel beter dan mp3. En daar heb je het grote voordeel van Ogg voor portable audio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ja, dus, dat staat er toch ook?

DUidelijk: Ogg levert voor hetzelfde formaat (aantal mb's) een betere geluidskwaliteit, en op dezelfde kwaliteit een kleiner bestand.

Maargoed, het gaat hier in principe niet over Ogg, dat dit een goede codec is, is wel duidelijk, het gaat over de implantatie in een I-phod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
heb zelf maar 8 ogg files, dus niet echt de moeite waard voor mij
Pagina: 1