Toon posts:

PC gaat niet aan...?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een raar probleem, m'n PC ging tijdens het spelen van Mafia ineens uit. Net een dag m'n nieuwe GF4 TI-4200 erin. Dus ik dacht, och te heet dus... Dus druk op de powerbutton, maar reageerde niet, 2 minuten uit het stopcontact maar reageerde niet, ook naar een uur niet, maar op mijn Gigabyte 7VRXP brand wel een Oranje lampje, CD gaat niet open, voeding draait niet, er gebeurt echt niets als je op het knopje duwt. Nou, ik dacht meteen de voeding, maar de zekering was niet stuk. ??? Ik snap ut niet, lampje op Mobo doet ut wel, en daar heb je het mee gehad...

Wie helpt mij?

Alvast bedankt

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 15:25
Heb je al gebrobeerd je BIOS te resetten? Dat wil bij mij wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
zal ik eens doen, even geduld...

Edit\

Nee, werkt niet, helaas... Maar als ik hem aanzet gaat even de toestenbord branden... Hoe kan dat dan>

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik al geprobeert... maar daar stond dus in, dat ik nieuwe voeding moest kopen, maar ik steek de stekker erin druk op de knop fans draaien allemaal een slag rond... Arch.. ik weet het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:29:
dat had ik al geprobeert... maar daar stond dus in, dat ik nieuwe voeding moest kopen, maar ik steek de stekker erin druk op de knop fans draaien allemaal een slag rond... Arch.. ik weet het niet.
voeding brak zo te horen, koop je toch effe nieuwe, zo duur zijn die dingen niet. :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08
Fans draaien een slag rond en vervolgens knalt je voeding eruit? Lijkt me dat je dan ergens kortsluiting hebt :)

Zelf heb ik precies hetzelfde gehad, hele avond aan het prutsen geweest, videokaart erin en er weer uit, en hij bootte weer... Paar uur later precies hetzelfde, uiteindelijk weer alle stroom etc eraf gehaald, vid erin en eruit, en opnieuw deed'ie het weer :?

Ben er nog niet achter waar't aan lag, maar misschien helpt dit bij jou ook?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

misschien eerst de betekenis van dat lampje opzoeken ?? (tenzij je het lampje van je HD bedoelt :p)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon het lampje vlak bij het Ram, maare dus is er ergens kortsluiting volgens jullie, maar dan vind ik het raar dat ie het niet doet ineens onder een spel. Althans speel een spel trek dan de stekker eruit, zo ging het ongeveer. Maar ik dacht al dat het de voeding kon zijn eventueel. Maar ja... ut heeft ook niets met warmte te maken, of zow..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kan ook je cpu zijn, koeling is ok ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een coolermaster DP5 silence iets, maar zat altijd op 44 C, en ik had Hmonitor 4.2 geinstalleerd, en de PC geeft dan een piep als ie boven de 55 C komt, maar zover kwam ie nooit, heb er ook twee FAN's in. dus.... Maar als de CPU STuk is, wat merk zie hoor ruik je dan, dus wat zijn de verschijnselen, gaat ie gewoon aan en gat ie piepen, of gebreurt er niets?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kan je voeding, geheugen , temps zijn
temps zo te zien goed
draai memtest
is die oK?
dan nieuwe voeding proberen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
kan niets testen, want hij gaat niet aan. ik koop een nieuwe voeding, thanks allemaal

Verwijderd

ik had vandaag precies hetzelfde, gelukkig had ik wel een andere voeding, en die deed het.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:10:
Ik heb weer een raar probleem, m'n PC ging tijdens het spelen van Mafia ineens uit. Net een dag m'n nieuwe GF4 TI-4200 erin. Dus ik dacht, och te heet dus... Dus druk op de powerbutton, maar reageerde niet, 2 minuten uit het stopcontact maar reageerde niet, ook naar een uur niet, maar op mijn Gigabyte 7VRXP brand wel een Oranje lampje, CD gaat niet open, voeding draait niet, er gebeurt echt niets als je op het knopje duwt. Nou, ik dacht meteen de voeding, maar de zekering was niet stuk. ??? Ik snap ut niet, lampje op Mobo doet ut wel, en daar heb je het mee gehad...

Wie helpt mij?

Alvast bedankt
dat oranje lampje bij je geugen is gewoon dat hij het geheugen kan zien ofzo, brand bij mij ook, en is wel superstabiel, dusse dat kan het lampje betekenen ...

Verwijderd

batterijtje van je bios eruit, stekker erin, booten maar, uitzetten, batterijtje er weer in, klaar :) (hoop ik voor je)

Verwijderd

Trek je power-knop stekkertjes er eens allemaal uit, en start hem door met schroevendraaier de pinnetjes kort te sluiten.... Het zal niet de eerste brakke power of reset knop zijn....

Verwijderd

100% voeding dood.

Verwijderd

wat dacht je van alles uit die pc halen/loskoppelen en alleen de voeding aangesloten op het mobo houden en probeer hem dan aan te zetten,dus ook geen videokaart of ram geheugen.
gaat de cpu fan draaien zit je goed,zo niet voeding of mobo

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:33:
[...]

voeding brak zo te horen, koop je toch effe nieuwe, zo duur zijn die dingen niet. :)
Jah pcies... ik heb het ook gehad... Als je heel vaak de stekker in en uit het stopcontact haalt en hm dan es gaat kickstarten met je powerbutton dan wil ie nog wel es booten maar dat is niet echt gezond voor je systeem... blijkbaar een te zwakke voeding....

Deze advertentieplaats is te huur!

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
probeer eens alle overbodige hardware er uit te halen... kijken of hij het dan doet... alle pci kaarten ide drives en USB apparaten.... ik had een keer het zelfde en toen ik mijn modem eruit haalde deed hij het weer... en probeer eens een pci videokaart
Pagina: 1