Toon posts:

[excel xp] Afsluit venstertje klussen

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje. Ik heb in excel een werkblad gemaakt waar mensen zelf bedragen in kunnen vullen. Onderin het blad staan 2 getallen die aan het eind precies elkaars tegenovergetselde zijn. (bijv. 25,90 en -25,90) Is dit niet het geval dan klopt er iets niet en heeft deze persoon het verkeerd ingevuld.

Nu wil ik graag een scriptje klussen dat dit gaat controleren bij het afsluiten en een pop-up geeft als hier ergens een foutje in zit. Dus in het geval deze twee getallen niet kloppen en de persoon excel afsluit, moet het script zeggen "getallen kloppen niet, eerst corrigeren, excel sluit niet af."

Hoe moet ik dit doen???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??? :? :? Heb zelf namelijk al oneindig lopen denken, maar kom er niet uit...

Verwijderd

Onderin cellen ander kleurtje geven + de melding weergeven? Of is dat niet goed genoeg (tabel groter dan scherm?)

Verwijderd

vbscript :
code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub Worksheet_Deactivate()
    If (Abs(Blad1.Cells(1, 1)) - Abs(Blad1.Cells(1, 2)) <> 0) Then
        MessageBox "bedragen kloppen niet"
    End If

End Sub

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik ff proberen, thanx

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, krijg ik niet helaam aan de praat...

Private Sub Worksheet_Deactivate()

If (Abs(Trijntje.Cells(D39, F39)) - Abs(Trijntje.Cells(D40, F40)) <> 0) Then
MessageBox "bedragen kloppen niet"

End If

End Sub

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:33
Ik krijg niet snel antwoord dus mag ik schoppen?

Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+
Lees ook even de P&W quickstart en de P&W FAQ.

P&W is een forum waar er van de topicstarter verwacht wordt dat hij ook zelf enige moeite gedaan heeft bij het oplossen van zijn/haar probleem.
P&W is geen forum waar je uw probleem of code kunt posten en die dan door iemand gratis gefixed wordt.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.