Toon posts:

Cpu fan stopt af en toe

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had altijd een Asus A7V266 met 1800XP met Titan fan maar nu heb ik 2000XP met 512MB DDR geheugen en een cooler besteld, en nu loopt de pc regelmatig vast. Meestal is dit het geheugen zou je zeggen met vastlopers, maar ik zie op het eerste gezicht geen problemen daarmee. Toen keek ik in de BIOS naar de temperatuur en zag 66C CPU, dit is niet te hoog, maar wel erg hoog voor not stressed, dus heb Asus Probe geinstalleerd, dit pakket geeft nu af en toe aan dat de cpu fan er mee stopt, vervolgens stijgt de temp van de cpu. Nu keek ik met de kast open en zag de fan doordraaien als Probe zei van niet, erg vreemd.

Weten jullie wat dit kan zijn?

MVG,

Vincent

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35
66c is toch normaal voor athlon ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
t kanzijn dat je fan heel langzaam draait, dan ziet het mobo het als stilstaan.

maar 66C is wel beetje hoog

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is ie dan gewoon onder de 2200 rpm, dat is de standaard waarschuw snelheid, hij draait meestal rond 3000, maar wat kan die vastlopers dan veroorzaken?

Wat zijn goeie pakketten om je hele pc door te lichten?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Mad_Demon

de dokter

Vincentje, verander je ondertitel. Je systeemspecs kan je in je signature zetten (heb je ook meer ruimtje :) )

Zie mijn sig:

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

ik heb ook een AMD 1.2Ghz mijn pc word nooit warmer dan 50graden

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 10:20

Nobby

Nuts!

Asus Probe geeft bij mij soms ook aan dat de proc-ventilator stilstaat, maar ik vind het knap dat die ventilator op plusminus 5000 toeren in 1 seconde naar nul gaat en weer op 5000 toeren komt.

En ik heb gekeken of hij stopt maar dat is niet zo :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Da's een probleempje van Asusprobe.. Daar zijn al meerdere topics over geweest..

En verder kun je dit heel simpel controleren door alleen maar naar het geluid van de fan te luisteren, of gewoon effe je kast te openen en naar de fan te kijken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.