[xp] Wachtwoord over het netwerk veranderen

Pagina: 1
Acties:

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 12:08
Ik zit met het volgende:

ik heb 2 computers, met op bijde windows XP erop(pro).
Nu wil ik op computer A het wachtwoord van account MWPXP op computer B veranderen.

Dus ik ga naar CTRL_ALT_DELETE>wachtwoord wijzigen

vul bij gebruikersnaam MWPXP in
bij aanmelden computer B in
het oude & nieuwe wachtwoord vul ik in en ik druk op OK B)
De computer denkt even na, en dan krijg ik in beeld "U bent niet gemachtigd het wachtwoord te wijzigen".

nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat ik wel gemachtigd wordt dit te doen.

Misschien is deze vraag al vaker gesteld, ik heb hem niet op google of op de got search gevonden.
(of ik kan niet zoeken }:O )

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ben je als administrator ingelogd ? of ben je power user ?
en welk rdp gebruik je?

http://www.NUiPhone.nl/

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
Met RDP kan je het proberen... CTRL-ALT-END is een remap van CTRL-ALT-DEL en kun je je wachtwoord veranderen..

Weet niet of het werkt, maar misschien kan het ook via Manage (Beheer).. rechts klik My Computer -> Beheer -> Connect to other computer en dan naar users gaan en ww veranderen. maarja. dit laatste heb ik nooit geprobeerd..

Pvouput live

• MWP
Diaboluzzz schreef op 22 september 2002 @ 15:16:
ben je als administrator ingelogd ? of ben je power user ?
en welk rdp gebruik je?
ingelogd als administrator, op PC A(waarop ik het wachtwoord verander)
op PC B ingelogd als normale gebruiker(Waar het account op staat)
RDP :?

• Krypt
RDP is remote desktop protocol.. MSTSC via Start - Run..Remote desktop heet het ergens in het startmenu...

Pvouput live

• MWP
Krypt schreef op 22 september 2002 @ 15:19:
Met RDP kan je het proberen... CTRL-ALT-END is een remap van CTRL-ALT-DEL en kun je je wachtwoord veranderen..
CTRL_ALT_END --> gebeurd niks

Weet niet of het werkt, maar misschien kan het ook via Manage (Beheer).. rechts klik My Computer -> Beheer -> Connect to other computer en dan naar users gaan en ww veranderen. maarja. dit laatste heb ik nooit geprobeerd..
Kan geen toegang krigjen tot computer B, toegang geweigerd

[ Voor 0% gewijzigd door MWP op 22-09-2002 15:22 . Reden: typo ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
MWP schreef op 22 september 2002 @ 15:22:
Krypt schreef op 22 september 2002 @ 15:19:
CTRL_ALT_END --> gebeurd niks

[b] Kan geen toegang krigjen tot computer B, toegang geweigerd
duidelijk, je bent dus geen admin op de remote machine, maak op die remote machine een useraccount aan met dezelfde naam als op die machine waar je nu achter zit, en zet deze op de remote machine in de 'administrators' groep, dan mag je wel alles...

A wise man's life is based around fuck you

• MWP
zwelgje schreef op 22 september 2002 @ 15:23:
[...]

duidelijk, je bent dus geen admin op de remote machine, maak op die remote machine een useraccount aan met dezelfde naam als op die machine waar je nu achter zit, en zet deze op de remote machine in de 'administrators' groep, dan mag je wel alles...
...
Op computer a ingelogd als: MWPXP
op computer B administrator account: MWPXP

duzz... heb ik daar ook admin rechten lijkt mij

• Zwelgje
MWP schreef op 22 september 2002 @ 15:25:
[...]

...
Op computer a ingelogd als: MWPXP
op computer B administrator account: MWPXP

duzz... heb ik daar ook admin rechten lijkt mij
hangt er vanaf, ben je ook lid van de groep administrators, ?

• Krypt
Jah.. CTRL-ALT-END werkt ook alleen als je un RDP connectie hebt... en die heb je dus niet..
En als je bij de 2e optie een toegang gewijgerd krijg heb je niet hetzelfde account, of ben je niet aangelogt op de IPC$ share van die machine..

Okay.. Waarom loop je niet even naar die andere machine om het even te veranderen,.. of

1: Zet Remote Desktop Sharing aan op PC2... Rechtklik op "Deze Computer" Tabblad "Verbinding van buitenaf" en daar ook even de users aangeven die via buitenaf mogen connecten..
Daarna connecten naar die pc met MSTSC op PC1, eenmaal ingelogd kun je met CTRL-ALT-END in een dialog komen waarbij je kunt afloggen/afsluiten en wachtwoord veranderen..

2. snellere optie denk ik..
Op de pc A even naar de commandprompt en typ: NET USE \\<NAAM PC2>\IPC$ /USER:<NAAM PC2>\Administrator *
Dan vraagt ie om een wachtwoord, vul het wachtwoord van de Administrator in..
Nu kun je welmet Manage-> Connect to other Computer doen omdat je geconnect bent naar PC2\ICP$ (Admin Share) en zo proberen het wachtwoord te veranderen..

Zo.. wens je veel suc6 :D

Pvouput live

• MWP
zwelgje schreef op 22 september 2002 @ 15:26:
[...]

hangt er vanaf, ben je ook lid van de groep administrators, ?
zeg ik net, administrator account: MWPXP, bij groep administrator

• Zwelgje
check op computer B ook even of er geen vinkje staat bij 'gebruiker kan wachtwoord niet wijzigen..' (user cannot change password)..

is niet geheel onbelangrijk in dit geheel

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

als je maar admin rechten hebt op de pc waar je het wil veranderen moet dat kunnen mits, je onder de terminal maar dezelfde rechten hebt als onder de normale admin account, dat wil nog wel es verschillen.

http://www.NUiPhone.nl/

• MWP
Het is idd gelukt nu! met NET USE.
tnx everybody.

Verwijderd

Met NET USE een wachtwoord wijzigen :?

Je had ook in die terminal sessie ook My Computer -> rechter muisknop -> Manage

Selecteer local Users and Groups, wandel naar de bewuste user -. rechter muisknop -> Set Password...

Voilá

• Krypt
Kijk ff naar mijn reactie... Een connectie leggen naar de IPC$ share van de desbetreffende machine, via Manage -> Connect to remote computer en dan wat jij schijft.

Een terminal sessie is niet altijd ingesteld op WinXP machines en Win2K heeft dat al helemaal niet.. dit is toch de gemakkelijkste manier..

Pvouput live

Verwijderd

OK, sorry, ik kreeg de indruk dat je middels Terminal Services op de andere machine ingelogd was.
Pagina: 1