[laptop] Andere HDD in mijn compaq?

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 21:36

JdM

Humbled

Topicstarter
Heeft iemand enig idee of ik in mijn Compaq Armada 1573d zomaar een andere HDD kan zetten?
De mijne is kapot namelijk en er zat een IBM travelstar dkla-23240 in.
Ik heb me al een week rotgezocht op internet en er zijn er wel een paar waarmee ik deze zeker kan vervangen ben ik al achter , maar ik wil graag weten of ik er bijvoorbeeld zomaar een 2'5" HDD in kan zetten van een ander merk van een gig of 10 . Ik vraag me ook af of die 2'5" een standaard is voor latop HDD's, want dan zou ie dus zo te vervangen moeten zijn, ik weet dat ik contact op zou kunnen nemen met compaq hiervoor , maar daar heb ik dus nog geen gebruik van gemaakt. Somebody een id'tje?

Verwijderd

Ja, je kan er gewoon een andere 2,5" HDD indoen, je moet alleen op de hoogte letten van de HDD, want volgens mij zijn ze er in 12 mm en 9mm. Als je trouwens een slot in je laptop hebt voor een 12 mm HDD dan kan er ook een 9 mm in. De aansluitingen zijn exact hetzelfde.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Nou, er zit een hdd in met daaromheen een soort van kunststof frame met een verloop , zodat de aansluiting naar het moederbord toe net iets meer naar links uitkomt , waarschijnlijk heb ik dan een 9mm schijf en moet ik hem dus ook daarmee vervangen zodat de nieuwe weer in dat frame past als ik het goed begrijp ........ Ik ga gewoon een 2,5" inch disk halen met een hoogte van 9mm , past ie niet dan breng ik hem gewoon terug, thx voor de snelle reply.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 11:06

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb zelf een armada 1700 en de 4GB HDD die daar in zat vond ik te klein. Dus bij Norrod gewoon een 20GB gehaald in het rekje gepleurd en klaar...

Van te vooren heb ik nog wel ff een bios update bij Compaq gehaald en die ff geflashed. Mischien ook wel ff slim om dat ook te doen! :)

WWW.RC5.NL

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 15:28

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Heb zelf een Armada E500 gehad waar ik ook een ander diskje van 20Gig succesvol in heb gedouwd. Let inderdaad even op de hoogte en je bent klaar.

Heb het trouwens een jaartje terug ook bij een Armada 1570 gedaan, maar die wou niet meer als 8 Gig diskjes slikken, de bios wou er niet aan, dus check even op de HP/Compaq site wat er allemaal voor groottes optioneel zijn... Bios update kan helpen.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Jaja, 'tuurlijk BIOS updateje is eigenlijk wel een vereiste in dit geval denk ik als ik er een 10gig in wil douwen ,maar die is easy te krijgen op de compaq site alsook de rompaqs enzo.
Prang schreef op 22 september 2002 @ 15:07:
Ik heb zelf een armada 1700 en de 4GB HDD die daar in zat vond ik te klein. Dus bij Norrod gewoon een 20GB gehaald in het rekje gepleurd en klaar...

Van te vooren heb ik nog wel ff een bios update bij Compaq gehaald en die ff geflashed. Mischien ook wel ff slim om dat ook te doen! :)
hé Prang, heb je die 4 gig disk nog liggen?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

JustDutch

was ambtenaar :)

Is het ook een vereiste om hetzelfde merk HD te gebruiken? Of kan ik die Toshiba disk in mijn E500 (pII-400) gewoon door een IBM vervangen?

Forza Mucca

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

JustDutch schreef op 23 september 2002 @ 12:06:
Is het ook een vereiste om hetzelfde merk HD te gebruiken? Of kan ik die Toshiba disk in mijn E500 (pII-400) gewoon door een IBM vervangen?
Kan gewoon een ander merk in.

Verwijderd

Je kunt over het algemeen elke 2,5" HD erin stoppen. Als er geen ruimte is voor een 12mm HD, dan moet je dus wel voor een 9mm gaan. Ik heb de Hitachi HD uit mijn Packard Bell laptop vervangen door een Toshiba 30 GB exemplaar. Gewoon een kwestie van: bracket met schijf eruit halen, verloopstukje (indien aanwezig, meestal wel) voorzichtig lostrekken, en HD uit bracket schroeven.

Het stelt echt helemaal niks voor, heb je zo gedaan. Ik vond het het moeilijkste om m'n toetsenbord los te krijgen, daarvoor moest ik namelijk een plastic plaatje lostrekken, en ik ben dan altijd bang, dat ik iets teveel kracht gebruik.
Pagina: 1