Toon posts:

[printer] Groene strepen door plaatjes

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
GVD, ik zit hier mijn stage verslag uit te printen, zitten heel veel plaatjes bij. Dus ik begin met printen ineens alle plaatjes groen geel, ik dacht wtf nu weer. Ik reinig mijn printkoppen een paar keer, nu waren de kleuren weer een stuk beter maar alleen rood was nog niet helemaal goed. Dus ik 5x print koppen gereinigt maar ik krijg het maar niet goed.

Nu zit door elk plaajte wel een stuk of 3 groene strepen, hoe kan dit??

Spec's:

Epson C60

Verwijderd

ik krijg die strepen altijd als het inktpatroon bijna leeg is...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08
Epson ? uh..ow

Als je inktpatroon niet leeg is kan dit akelig zijn

Klinkt als een verstopte printer kop

en reinigen kun je echt 20X doen voordat het effect heeft (en dan is epson ook weer blij want dan zijn je cardriges ongeveer half leeg :P )

Want groen zal wel goed zijn, maar een adnere kleuk de er overheen gemengd wordt zal wel strepen

dit kun je makkelijk testen door in paint een rood een blauw en een geel vierkant te tekenen en dat te printen

dan weet je meteen welke kleur fout zit (rood vermoed ik)

en als het echt je kop is, en het is een printer met vaste kop dan mag je je hart vast houden want die dingen zijn DUUR !

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 22 september 2002 @ 14:37:
Epson ? uh..ow

Als je inktpatroon niet leeg is kan dit akelig zijn

Klinkt als een verstopte printer kop

en reinigen kun je echt 20X doen voordat het effect heeft (en dan is epson ook weer blij want dan zijn je cardriges ongeveer half leeg :P )

Want groen zal wel goed zijn, maar een adnere kleuk de er overheen gemengd wordt zal wel strepen

dit kun je makkelijk testen door in paint een rood een blauw en een geel vierkant te tekenen en dat te printen

dan weet je meteen welke kleur fout zit (rood vermoed ik)

en als het echt je kop is, en het is een printer met vaste kop dan mag je je hart vast houden want die dingen zijn DUUR !
Als je de printerkoppen hebt gereinigt kun je altijd van die blokken uitprinten dat vraagt hij dan ook altijd, en idd rood is fout. Maar ik wist al dat rood ervoor zorgde ipv door die blokken uit te printen.

Vandaar ook de replay hierboven dat je inkt dan best vlug op is, want elke keer print je die blokken uit om te kijken als het geholpen heeft.

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is de c-60 nog geen jaar oud, en lijkt het me dat dit onder de garantie valt, gewoon teruggaan en zeggen dat de printer stoort.