Toon posts:

[XP] Hardware veilig verwijderen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb (eindelijk) een adsl aansluiting, maar nu heb ik iets waar ik me n beetje aan irriteer:
Ik heb het modem geinstalleerd precies zoals het op de website van mxstream staat aangegeven voor Windows XP.
Ook wordt vermeld dat er een foutmelding komt waarin wordt staat dat de software niet aan de eisen voldoet van de Windows-Logo test. Deze melding moet je dan achterwege laten en doorgaan met de installatie.
Nu krijg ik alleen elke keer in mn takbalk het icoontje van "Hardware veilig verwijderen"...Kan ik dit wegkrijgen of blijft dit altijd staan ?

Thanx

(Ik heb t modem ook al s verwijderd en opnieuw geinstalleerd...)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De search leverde al heel snel [rml][ WINXP] Hardware veilig verwijderen[/rml] - werkt dat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Dat icoontje geeft je de mogelijkheid om het modem uit te zetten, terwijl je PC nog aanstaat. Is eigenlijk hetzelfde als bij een PCMCIA netwerkkaart. Als je die uit je notebook wil halen, moet je hem eerst via dat icoontje uitschakelen. Idem dito bij een externe brander op firewire bijvoorbeeld.

Als je nu het modem uitzet, zonder dat icoontje te gebruiken, kan het ook zijn, dat je een foutmelding gaat krijgen, met daarin de uitleg, dat je dus dat icoontje moet gebruiken als je je modem uit wil zetten / af wil koppelen.

Voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om dat icoontje weg te krijgen, omdat het (volgens Microsoft) van wezelijk belang is voor de goede werking van je computer. Ik zou er gewoon afblijven......

Verwijderd

Topicstarter
Dat "vinkje" kan ik iig niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:46:

Voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om dat icoontje weg te krijgen, omdat het (volgens Microsoft) van wezelijk belang is voor de goede werking van je computer. Ik zou er gewoon afblijven......
Jammer...

Verwijderd

Als ik op het icoontje dubbelklik krijg ik de optie:

Pictogram ontkoppelen/uitwerpen op de taakbalk weergeven.

als ik dat uitzet verdwijnt bij mij het icoontje

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik krijg dat icoontje ook in combinatie met mijn usb midi interface. Gewoon lekker laten zitten. Als je het irri vindt dat hij telkens zichtbaar is kan je ook zorgen dat ie verborgen blijft (rechter muis op start>eigenschappen>tab taakbalk>knop aanpassen>instellen op "altijd verbergen").

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:51:
Als ik op het icoontje dubbelklik krijg ik de optie:

Pictogram ontkoppelen/uitwerpen op de taakbalk weergeven.

als ik dat uitzet verdwijnt bij mij het icoontje
Als ik op t icoontje dubbelklik krijg ik:
Selecteer het apparaat dat u wilt loskoppelen of uitwerpen en klik op Stoppen. Als Windows aangeeft dat het veilig is, kunt u het apparaat van de computer loskoppelen.
Hardwareapparaten:
* Alcatel SpeedTouch USB ADSL PPP
[Eigenschappen] [Stoppen]
[v]Apparaatonderdelen weergeven
[Sluiten]

Dus die optie die jij ziet, zie ik niet :?

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 22 september 2002 @ 14:54:
Ik krijg dat icoontje ook in combinatie met mijn usb midi interface. Gewoon lekker laten zitten. Als je het irri vindt dat hij telkens zichtbaar is kan je ook zorgen dat ie verborgen blijft (rechter muis op start>eigenschappen>tab taakbalk>knop aanpassen>instellen op "altijd verbergen").
Dat is idd een optie...

Verwijderd

Ben ik weer.... Ik heb het dus even nagekeken op een win2k server, en daar kan ik het icoontje wel verbergen. Er staat een selectievakje onderaan het dialoogvenster met "show unplug/eject icon on the taskbar", dit staat onder "display device components". Maar dit is dus onder 2000, hebben ze het misschien niet in XP gestopt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:06:
[...]

Ben ik weer.... Ik heb het dus even nagekeken op een win2k server, en daar kan ik het icoontje wel verbergen. Er staat een selectievakje onderaan het dialoogvenster met "show unplug/eject icon on the taskbar", dit staat onder "display device components". Maar dit is dus onder 2000, hebben ze het misschien niet in XP gestopt?
Bij mij staat t iig niet...(Windows XP Professional NL), maar bedankt....
Pagina: 1