Toon posts:

Geen internet meer op cliënt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst even de situatie.
Server waarop 2000 draait en een cliënt met XP.

Alles werkte perfect tot ik iets veranderen aan de snelheid, beide kanten had ik op 100mb full duplex gezet. Ik denk dat mijn kabel niet goed is want dit werkte niet. Dus heb ik hem op de xp machine terug gezet naar auto en tot mijn verbazing kon ik op de 2000 machine niet kiezen voor automatisch.
Zie Afbeeldingslocatie: http://www.destinydesign.nl/instel.jpg

Toen heb ik op de 2000 machine alle instellingen geprobeert maar ik krijg geen internet meer op de cliënt. Wel kan ik bestanden delen tussen beide computers.

Later heb ik geprobeert om de cliënt even te vervangen door mijn laptop waar 2000 op draait en dit werkte ook niet zelfde probleem ook geen internet.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
lijkt erop dat hij wel op fullduplex kan maar zelf bepaalt of het 100Mbit of 10Mbit is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op full duplex staan op dit moment maar krijg geen internet meer op de cliënt. Heb alle andere optie's ook al geprobeert als ik 1 van de bovenste 2 kies krijg ik helemaal geen verbinding dus kan ik ook geen bestanden delen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
drivers ervan opnieuw installeren? ik had een soortgelijk probleem met me realtek kaartjes, driver geïnstalleerd en geen probs meer, terwijl de driver in win2k ingebouwd zou zijn volgens het boekje

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-07 16:06
Zoals ik je ook had vertelt via klaasjan, je moet proberen om dus beide op 1 snelheid te locken.

Dus beide op 10mbit half
of beide op 10mbit full.
Moet je maar even kijken.

Het zou gewoon moeten werken.
Soms geeft autoneogation problemen, maar meestal werkt het goed.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
bovenste 2 moet je ook niet hebben. da's geen 10baseT wat je blijkbaar gebruikt.
je kan proberen nieuwe drivers te pakken van realtek.com.tw

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Misschien beetje domme vraag: Maar waarom heb je TCP/IP en Netbeui geinstalleerd? Zonder Netbeui werkt het ook al prima. Hoe krijgt je client internet verbinding? Via DHCP of het je statice ip-adressering?

Zet de alle kaarten eens op half duplex. Waarschijnlijk ondersteund een gedeeldt uit je netwerk geen full duplex. Wat gebruik je? Een HUB, Switch of Cross-kabel?

[ Voor 0% gewijzigd door TimTie op 22-09-2002 14:22 . Reden: Nog iets toegevoegd ]

• MikevanEngelen
Ik zie dat nu ook pas jah van dat netbuei.
Maar dit mag in principe geen probleem geven met de rest van het netwerk.

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Dat klopt. Maar, ik wil even wat dingen uitsluiten. Werkt het snelste dan zomaar wat in de lucht te gaan zitten raden.

Als je de mogelijkheid hebt kun je beter 1 protocol gebruiken dan 2 of 3.

[ Voor 0% gewijzigd door TimTie op 22-09-2002 14:26 . Reden: Bedacht me nog wat met dat ik op de knop ram ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb driver opnieuw dr opgezet en werkte weer.

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Dat je bestanden kunt delen tussen beide computers komt door het feit dat het NetBeui /protocol geinstalleerd is. Dit lijkt mij meer op een IP-probleem, heb je al je TCP/IP instellingen gecontroleerd?

• MikevanEngelen
TimTie schreef op 22 september 2002 @ 14:24:
Dat klopt. Maar, ik wil even wat dingen uitsluiten. Werkt het snelste dan zomaar wat in de lucht te gaan zitten raden.

Als je de mogelijkheid hebt kun je beter 1 protocol gebruiken dan 2 of 3.
Netbeui vind ik zelf beetje outdated, niet veilig. Kan geen grote netwerken aan. ECT.
Maar dat netbeui geinstalleerd staat, betekent niet dat dat een probleem zal/kan vormen.

Maar k ;)
Pagina: 1