Toon posts:

Cisco 1603 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand die router gekocht. Maare ik heb weinig verstand van die dingen. Dus iemand moet mij ff op weg helpen!! Heb geen cd erbij gehad.
Euh..ik moet dat ding eerst configureren. Dus die router op de hub aangesloten.
Ik heb Cisco Configmaker gedownload maare daar snap ik niet veel van...Ik moet het Ip adres weten van die router maar hoe kom ik daaraan? Anders kan ik niks uploaden naar dat ding!
Kan iemand mij stap voor stap 't ff uitlegge hoe je heel dat ding aan de gang krijg?

Verwijderd

lees eerst rustig de handleiding door, en zoek info op internet :)

Verwijderd

Topicstarter
ja een handleiding heb ik dus ook niet en ik heb ook al gezocht op internet. Maare plz kan iemand me helpe

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Kijk ook eens hier rond, staat erg veel info van cisco products

Verwijderd

Topicstarter
heb ik echt ook al gekeken maar ik kom er echt niet uit ...kan iemand me hier uitleggen

Verwijderd

Heb je een consolekabel dan (van de "console"-poort op de router naar seriële poort op je PC, bij Cisco een lichtblauwe kabel)? Je kunt dan met Telnet of Hyperterminal een verbinding maken met de router en zo de router configureren...

Settings voor een terminal session:
Bits per seconde: 9600
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: Hardware

Voor het verdere configureren heb je toch echt wel een handleiding nodig denk ik...

Suc6! ;)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:01:
Ik heb van iemand die router gekocht. Maare ik heb weinig verstand van die dingen. Dus iemand moet mij ff op weg helpen!! Heb geen cd erbij gehad.
Euh..ik moet dat ding eerst configureren. Dus die router op de hub aangesloten.
Ik heb Cisco Configmaker gedownload maare daar snap ik niet veel van...Ik moet het Ip adres weten van die router maar hoe kom ik daaraan? Anders kan ik niks uploaden naar dat ding!
Kan iemand mij stap voor stap 't ff uitlegge hoe je heel dat ding aan de gang krijg?
Je stopt de consolekabel in die router (dat ding met aan de ene kant een seriale aansluiting, en aan de andere kant een UTP stekker), en je stopt de seriale stekker in je PC.
Je vertelt Config Maker dat die router aan de console poort hangt, en Config Maker regelt de rest.

Als je pech hebt zit d'r nog een wachtwoord op, en als je die niet weet zul je de recovery procedure moeten doorlopen, zie http://www.cisco.com voor meer info.

Verwijderd

Topicstarter
ja alles is goed aangesloten , die router verbonden met een labtop. UTP stekker in die console poort van de router en die andere kant van die stekker in de labtop. In die compoort....Maar ik moet gewoon het IP adres hebben van die router. Maar als ik dan zoek naar devices met configmaker gaat die zoeken op Com1 maar vindt echt helemaal niks!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:16:
ja alles is goed aangesloten , die router verbonden met een labtop. [b]UTP stekker in die console poort van de router en die andere kant van die stekker in de labtop. In die compoort....Maar ik moet gewoon het IP adres hebben van die router. Maar als ik dan zoek naar devices met configmaker gaat die zoeken op Com1 maar vindt echt helemaal niks!
Je hebt de consolekabel dus op de compoort aangesloten?
Dan heb je geen IP nodig, dan kun je ernaartoe hyperterminallen.

Krijg je wel je boot te zien?? Kun je in de router komen? Staat er al een config in? (SHOW RUNNING uit mn hoofd?)

offtopic:
Ik krijg het idee dat topicstarter zoiets heeft van: ow, cisco, stoer, kopen, en dan dus een n00b-proof webinterface verwacht.
Suggestie: verpats dat ding, zo te horen heb je helemaal niet zo'n uitgebreide cisco nodig, en koop voor minder een sitecom (oid) routertje. Is voor jouw ruim voldoende, is goedkoper, en makkelijker te configgen.

Die cisco.. leuk, maar een basiskennis cisco ios gedoe is best handig/noodzakelijk
"ik krijg 'm niet aan de praat help me" zoals hierboven geblaat komt richting mij over: 't wou niet in 10min, en ik ga niet zelf proberen.....

nofi..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ding gekocht van iemand voor 100 euro dusja , ja er staat al een config op.
Maare ik kan echt niet in die router komen

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

dan vraag je toch even wat meer info aan diegene waarvan je dat ding gekocht heb :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Nee, zo werkt het niet.
Er is genoeg info te vinden op www.cisco.com
ja een handleiding heb ik dus ook niet en ik heb ook al gezocht op internet. Maare plz kan iemand me helpe
Dan moet je keyboard eens nakijken want er staan wat toetsen verkeerd denk ik.

http://www.cisco.com/univ...ss/acs_mod/1600/index.htm
en nog veel meer...

Als je nog niet wijs geraakt uit de cisco config maker... :X

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.