Toon posts:

[colo]Proc nu al vervangen om load te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn "bedrijfje" begint al aardig te lopen :) Daardoor heb k al flink wat gameservers draaien. Draait prima, geen enkele lag. Maar toch begin ik me wat zorgen te maken over de procload. We hebben nu een 1600+ erin zitten waarop de volgende servers draaien:
http://www.rentserver.nl/index.php?pid=servers/huurders

Maar soms begint de procload in de buurt de komen van de 60% en soms nog ietsjes hoger als het flink druk is op de server (met 4-5 clans tegelijk). Ik heb thuis nog een 2000+ in het systeem zitten, maar met hoeveel % haalt dat de load naar beneden? 4*66mhz=264mhz extra, maar scheelt dat heel erg veel?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Het helpt natuurlijk wel wat, maar hou ook rekening met geheugen, load wordt ook daar op gebaseerd. Verder zal een snellere proc de load wel wat drukken, maar nothing beats een 2de server om je loads te halveren :)

Verwijderd

Topicstarter
k heb nog ruim 250MB ram vrij

en een 2de server....hmm dan is een dual proc interessanter omdat je dan nog steeds maar 1x je abo geld kwijt bent bij je colo-boer. en een 2de case is flink duur.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ja, Xterm heeft gelijk, gooi die bak gewoon helemaal vol met mem en SNEL geheugen, denk aan 1024 of meer

Verwijderd

johnny.xxx schreef op 22 september 2002 @ 17:02:
ja, Xterm heeft gelijk, gooi die bak gewoon helemaal vol met mem en SNEL geheugen, denk aan 1024 of meer
dual cpu ( 2000 ofzo )
en een berg ram 1024 of meer :)