Toon posts:

Beeld blijft zwart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo,

Ik heb hier een amd xp 2000+, met daaronder een k7s5a met 512mb intern geheugen.

Nu, als ik op het power knopje druk, gaat er wat pruttelen binnen in de kast (zalman 6100 etc. etc.).... Maar het beeld blijft gewoon zwart. Ik heb de cd-rom/hard disk/floppy etc. allemaal ontkoppeld, en er gebeurd wederom niks. Wel geeft de computer een enkele "piep"... Maar verder niks.

De geoforce kyro I zit goed aangesloten....

Waaraan kan dit liggen?

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Heb je nog een andere grafische kaart liggen? probeer deze dan ff. Hetzelfde geld voor het geheugen.
Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad en bij mij werd het veroorzaakt door een defecte cpu. Werkt alles nog niet goed terwijl je alles vervangen hebt, dan zou het de cpu kunen zijn.

Ik ga ervan uit dat je je jumpers goed hebt ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
marsian schreef op 22 september 2002 @ 13:25:
Heb je nog een andere grafische kaart liggen? probeer deze dan ff. Hetzelfde geld voor het geheugen.
Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad en bij mij werd het veroorzaakt door een defecte cpu. Werkt alles nog niet goed terwijl je alles vervangen hebt, dan zou het de cpu kunen zijn.

Ik ga ervan uit dat je je jumpers goed hebt ingesteld?
Mjah, maar het rare (?) is dat hij wel gewoon gedraaid heeft. Mn pa heeft alleen ff het 1 en ander er uit gesloopt... Wat ik allemaal heb los gekoppeld en hij doet het nog steeds niet.

Verder zit de zalman er ook goed op, hij kwam niet hoger dan de 51 graden (idle)...

En ik heb nog geen jumpers ontdekt op de (ecs) k7s5a... Alleen bij de bios battery, maar dat lijkt me niet nodig om te verwisselen?!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Kijk eens of je videokaart er wel goed in zit, die piep kan dus komen omdat je mobo geen videokaart "ziet". Zolang je nog de goudenpennetjes kan zien van je videokaart zit hij er niet goed in :)

Verwijderd

Had het deze week ook met zo'n bordje, maar al vaker gelezen dat de video kaart goed ( echt stevig) aan gedrukt moest worden, dat een keer stevig gedaan en draaien als een trein.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor piepje(s) geeft ie precies af? Check ook evt de hangen en opstartproblemen troubleshooter :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Je videokaart zit er niet goed in. Zonder videokaart krijgt dit moederbord het voorelkaar om toch op te starten (en videokaart eruittrekken terwijl ie draait deert em ook niet, loopt gewoon door. Had em niet vastgezet en ging aan de monitorkabel trekken |:( )
Dat bord geeft nml geen enkele piep als CPU of geheugen niet goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, de video kaart zit er cker wel goed in hoor....... Dat klipje kan ik gewoon aandrukken. Verder als ik het ram er uit sloop en er verder niks in doe blijft ie het zelfde doen. Verder, het fannetje van de kyro draait als een trein...

EDIT; ik kom er net achter dat die piep van mijn cam 300 afkomstig is :'( , dus mijn mobo of kast geeft helemaal niks.... :'( ,, kan ik er nu vanuitgaan dat mijn cpu verrot is?!

Ik heb nooit ge-oced, verder kwam de temp met mijn zalman niet boven de 51 graden?! (ildle)

• _JGC_
Je mobo piepte dus niet, dan is het het geheugen. Wat heb je dr in zitten voor spul?

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 22 september 2002 @ 13:52:
Je mobo piepte dus niet, dan is het het geheugen. Wat heb je dr in zitten voor spul?
DDR 2100 / 266....

2 x 256

Verwijderd

Topicstarter
uhm...... *schop* _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

check effe de [FAQ]FAQ[/FAQ] schoppen binnen 24 uur is niet de bedoeling

je kan aan de soort piepjes horen wat de fout is... Elke fout heeft zijn eigen piep soort/lengte.

Zit je hd goed? Videokaart goed? anders effe ander kaartje proberen. Zit je cpu goed?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om precies te zijn: FAQ Forumgedrag

Hierbij krijg je van mij een onofficiële waarschuwing. Hou je je aub aan de richtlijnen :/

Edit: Gezien je NOW/OW historie kun je zeker van ons verwachten dat we de volgende keer serieuze maatregelen nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:32:
[...]

check effe de [FAQ]FAQ[/FAQ] schoppen binnen 24 uur is niet de bedoeling

je kan aan de soort piepjes horen wat de fout is... Elke fout heeft zijn eigen piep soort/lengte.

Zit je hd goed? Videokaart goed? anders effe ander kaartje proberen. Zit je cpu goed?
Oki.... Mare, als je de draad ff leest, zie je dat er geen piepjes zijn, er geen hard disk is aagesloten, de apg kaart goed zit, en dat er ook een andere kaart is gebruikt.

Cpu, geen idee... denk het wel, hij heeft in het verleden gewoon gedraait (zoals ook vermeld).

EDIT.

Ik vraag me net af, kan het niet aan de bios battery liggen?! Het is bekent (?), dat ecs slechte kwaliteit batteryen leverd?!

• _JGC_
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:56:
[...]

DDR 2100 / 266....

2 x 256
Welk merk? Blokkiewokkie?
Heeft het vroeger wel gewerkt?

Verwijderd

Als je bios batterij niet goed zou zijn dan doet je PC het nog wel gewoon, maar dan krijg je iedere keer een melding dat je bios batterij niet goed is en dat de settings gereset zijn.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 22 september 2002 @ 14:50:
[...]

Welk merk? Blokkiewokkie?
Heeft het vroeger wel gewerkt?
Uhm, volgens mij is het oem.... maar heeft idd. in het verleden gewerkt.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Probeer anders eens 1 geheugen module, en deze er GOED instoppen. Check de vgakaart. Probeer anders een PCI kaartje ff tijdelijk ofzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 22 september 2002 @ 15:02:
Probeer anders eens 1 geheugen module, en deze er GOED instoppen. Check de vgakaart. Probeer anders een PCI kaartje ff tijdelijk ofzo :)
Uhm, ik heb geen pci video kaartjes :/ .... ik heb er momenteel ook 1 module in zitten... Mwah, ga zo eens testen maar denk niet dat het op veel gaat lopen, dus tips of zo zijn nog steeds welkom.... :>
Pagina: 1