Mogelijkheid tot passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
ik probeer mn pc zo stil mogelijk te krijgen, bijna alles is nu stil behalve mijn aopen 250watt voeding en mn amd duron 600@800. kan ik die 2 passief koelen, zo ja hoe? :?

is voor die duron een spire whisperrock zonder fan voldoende?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
Op die duron kan je een Zalman 6000 doen. Als je dan een fan op 7 volt langs het koelelemant ja voeding in laat blazen scheelt dat ook weer een fan :Y)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
als je die duron passief wil koelen zou je hem toch onder moeten klokken ipv overclocken

• MadMod
hij draait nu nog overgeclocked, ik kan hem natuurlijk ook onderclocken ;)

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
de zalman is een erg goede cooler, die dat beestje van jouw ook overgeclocked best wel cool houdt, Ik zou de voedingfan vervangen door een pabst of enermax

[ Voor 0% gewijzigd door Artje op 22-09-2002 13:21 . Reden: Typos ]

Verwijderd

mijn broer hadeen duron 800 en kon ie passief koelen met de alpha 8045
dus moet die duron 600@800 ook wel willen
hij wrd toen iets van 33a38 graden

• Solomon
  • Laatst online: 20-02 14:24
denk datje die duren wel iets terug moet klokken, 600@800 is iig wat te veel.....

voeding kun je niet passief koelen..... maar een goede fan erin, die je op 7 volt laat lopen moet ook stil zijn

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

2 super stille @ 7 volt fans in je voeding tegenover je pc met een Artic Super Silent Pro erop moet voldoende zijn om de boel koel te houden. Op de Artic Super Silent Pro zit een fan maar die draait met 2500 rpm en is bijna niet te horen, maar die zou je op zich ook weg kunnen laten.

Let wel op met je voeding, vooral goedkopere voedingen of voedingen van 300 watt of meer houden er niet van om passief te lopen. Ze zijn kapot voor je het weet.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 22:21
Als je echt voor stilte wilt gaan en je maakt gebruik van een computerkast (is dus vast wel zo :)) kun je natuurlijk voor passief gaan, maar dan heb je immens grote koellichamen nodig (echt wel veel groter dan een Whisperrock). Als ik jou was zou ik twee Papst 8412NGL-fans gebruiken. Deze produceren 12dB aan geluid (veel minder dan je harddisks) en je kunt af met een Whisperrock en een standaard voeding.

Dato DUO synth voor twee

• MadMod
Ik heb mn videokaart nu echt helemaal stil ;) zie dit topic ;)

mijn voeding is niet degene met de herriefactor ben ik net achter gekomen, het enigste wat niet stil is is mn cpufan, een spire van 15 gulden. Harddiscs zijn ook aardig stil, Seagate Baracuda IV ownt :D

is die whisperrock een beetje stil? anders zet ik die erop en dan gewoon de fan erop laten op 7v ofzo

Mijn duron is nu 34 graden met die spire, koud blijft ie dus wel, mag van mij wel iets warmer worden :P

[ Voor 0% gewijzigd door MadMod op 22-09-2002 16:58 . Reden: ff wat info toegevoegd ]

• David
De Whisperrock is wel redelijk stil, maar voor iets van 5 euro meer heb je de Arctic SuperSilent Pro. Die koelt beter dan de Whisperrock (ik heb ze hier allebei liggen) en is een heel stuk stiller (20dB ipv. 26dB).

Met die SuperSilent (net als met die Whisperrock overigens) wordt je CPU ook nu wel een tikkeltje koeler dan met je Spire. Je kunt de fan van de Arctic dus zelfs op 7v gaan draaien.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Ik heb hier ook die Artic, maar waarom zou je em op 7 volt zetten? Het is 20 dB, volgens mij zijn mijn hdd'en samen wel meer als 20 dus.

• David
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:23:
Ik heb hier ook die Artic, maar waarom zou je em op 7 volt zetten? Het is 20 dB, volgens mij zijn mijn hdd'en samen wel meer als 20 dus.
Als zijn CPU niet verder wil klokken dan 800MHz, bij wat voor koeling dan ook, dan kan het geen kwaad dat ding zachter te zetten. 20dB is misschien minder dan je HD maakt, maar als je je Arctic zachter zet, scheelt dat toch in geluid.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1