Toetsenbord werkt niet op msi mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hier een MSI ms-6330 mobo (uit gateway pc)

Waarvan de ps2 poort van het toetsenbord het niet doet, elke keer als ik een knop indruk hoor je een tik uit de pc speaker, num, caps en scroll lock werken ook niet.

Heb verschillende toetsenborden geprobeerd, ik denk niet dat de ps2 opgeblazen is omdat de muis het nog perfect doet.

Weet iemand hier een oplossing voor??

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je het met verschillende toetsenborden hebt geprobeerd ligt het dus aan het mobo, en het kan best dat de ps/2 opgeblazen is, maar dat er dus maar 1 poort opgeblazen is.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
probeer eens iets met usb

TheS4ndm4n#1919

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

misschien gewoon kortsluiting in 1 vd poorten eh..kan altijd...maar zou toch maar eens testen met verschillende toetsenborden hoor...

Als blijkt dat PS/2-poort toch kapot is, dan isser nog steeds het USB-toetsenbord eh

edit:

net te laat

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Daaris tie weer :) MSI6330 4 rooie lampies....

Heb erg veel problemen over dat MoBo gehoort, had eerst ook dit probleem, na moeilijk doen enz.. deed die et en na 3 weken was die dood :(

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
Er zijn toch van die spitters, waardoor je 2 ps/2 apparaten op 1 poort kan aansluiten? Mischien een oplossing? Anders id via usb of als je mobo het ondersteund je 2 ps/2 poorten swappen waardoor je je toetsenbord op je muis-aansluiting kan aansluiten, kan je je muis via com poort gebruiken.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:42
Muis en toetsenbord omdraaien, wil ook wel eens helpen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij doet het weer :)

Na alle onderdelen er uit te trekken en alles er weer in te doen werkt hij nu perfect :)

Het rare is dat toen ik het toetsenbord ik aan mijn pc met abit moederbord hing ik het zelfde probleem had, met het andere toetsenbord dat ook aan de msi gehangen had had ik het ook, na hem een paar keer uit en aan te zetten deed de abit het weer.

Dat klote Msi bord zou wel kortsluiting veroorzaken in het toetsenbord :(

Verwijderd

Mijn PS/2 keyboardaansluiting is ook al defect (eigen schuld). Nu heb ik mijn toetsenbord in de PS/2 muispoort en mijn muis verhuist naar USB.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, interessant...
Als ik m'n muis en toetsenbord omwissel werken geen van beiden. Normaal werken ze natuurlijk wel.
Met welke bios instelling kan je dan de PS/2 poorten omwisselen zodat dat wel zou werken?

Verwijderd

Weet niet of omwisselen lukt, maar keyboard in de muispoort wel. Zonder BIOS-instellingen
Pagina: 1