www.debrasserie.nl
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Nou ja "Zo`n schotel is duur" de schotel is niet duur de reciever is duur.Pc123 schreef op 22 september 2002 @ 12:53:
Je blijft gewoon betalen voor je kabeltv. Waarom wil je dan zo graag satteliet? Zo'n schotel is behoorlijk duur, en ik zie de voordelen ten opzichte van digitale kabel niet, tenzij je behoefte hebt aan 10 russische zenders ofzo.
En die 10 russische zenders die jij noemt, laten maar weer is zien dat je er dus echt geen verstand van hebt.
De films voor wie je naar de videotheek rent, heb ik allang gezien op jawel de schotel.... (Geen flame intended)
maar even weer on topic, ik had dat ook bij chello en upc, daar moet je dus ook tv via de kabel hebben om een abo van chello te krijgen.
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Verwijderd
Interactieve tv, veeeeel meer keus.Pc123 schreef op 22 september 2002 @ 12:53:
Je blijft gewoon betalen voor je kabeltv. Waarom wil je dan zo graag satteliet? Zo'n schotel is behoorlijk duur, en ik zie de voordelen ten opzichte van digitale kabel niet, tenzij je behoefte hebt aan 10 russische zenders ofzo.
DVD kwaliteit ontvangst. Echt wel beter als die brakke kabel hoor. ( wij hebben dan sinds kort Essent maar als je schoteltv gewend bent is kabel tv echt LELIJK.
En ja inderdaad. Die duitse en finse film kanalen roelen echt! Gewoon engels gesproken, geen ondertiteling en films die hier nog in de bioscoop draaien. ( ik noem Starwars episode 1 en nog een hele hoop andere zenders.)
Oja de schotel kost idd echt geen zak. de LNB kop is wat duurder en de ontvanger is echt duur. (neem er eentje met 2 smartcards en koop een card writer , dan kun je *kuche* je tvprogrammering makkelijker opslaan
Als je echt luxe wil doen doe je ook een motortje op je schotel zodat je van sataliet kan wisselen.
btw waarom ga je niet internetten via schotel dan? Ik zou trouwens essent dumpen, en lekker met mxstream en schotel internetten!!
edit2:
Dit alles is een eenmalige uitgave
Nou, Essent levert alleen dat brakke Mr. Zap (heet tegenwoordig TV@Home ofzo), alleen maar een paar flutkanalen. Het is alleen maar een aanvulling op je normale analoge pakket.Pc123 schreef op 22 september 2002 @ 14:04:
In de gebieden waar internet via de kabel is daar is bijna altijd digitale kabel aanwezig met dezelfde kwaliteit als satteliet. Films bekijken tegen betaling kan dan ook. Dat is op de satteliet ook mogelijk maar dat is toch ook net zo duur? Tenzij je een of andere illegale kaart in gedachten had.
Dan loopt jouw schotel achter! Hier draait:Hennie-M schreef op 22 september 2002 @ 14:00:
[...]
En ja inderdaad. Die duitse en finse film kanalen roelen echt! Gewoon engels gesproken, geen ondertiteling en films die hier nog in de bioscoop draaien. ( ik noem Starwars episode 1 en nog een hele hoop andere zenders.)
Planet of the Apes, Fast & Furious, American Pie 2, Final Fantasy: The Spirit Within & Swordfish. Allemaal in de orginele taal
rm -r *
Star Wars Episode 1? Die is allang uit de bios verdwenen en te huur in de videotheek... zelfs episode twee is alweer een hele tijd uit de bios verdwenen en de DVD is al bijna te huur/koop...Hennie-M schreef op 22 september 2002 @ 14:00:
[...]
Via schotel internetten is onzin, je belt nog gewoon in om te kunnen uploaden. En een volwaardig abonnement om te kunnen internetten via schotel (dus ook up) kost klauwen met geld...[..]
btw waarom ga je niet internetten via schotel dan? Ik zou trouwens essent dumpen, en lekker met mxstream en schotel internetten!!![]()
Ok, dan snap ik hetWildfire schreef op 22 september 2002 @ 14:06:
[...]
Nou, Essent levert alleen dat brakke Mr. Zap (heet tegenwoordig TV@Home ofzo), alleen maar een paar flutkanalen. Het is alleen maar een aanvulling op je normale analoge pakket.
Als je digitale kabel zegt dan bedoel je waarschijnlijk DTV (die is van UPC, ik weet niet of de andere kabelaars een soortgelijk hebben).Pc123 schreef op 22 september 2002 @ 14:04:
In de gebieden waar internet via de kabel is daar is bijna altijd digitale kabel aanwezig met dezelfde kwaliteit als satteliet. Films bekijken tegen betaling kan dan ook. Dat is op de satteliet ook mogelijk maar dat is toch ook net zo duur? Tenzij je een of andere illegale kaart in gedachten had.
DTV is dus digitaal met dezelfde kwaliteit als via de schotel, maar daar betaal je dan ook voor.
Ten eerste betaal je het normale kabeltarief en daarbovenop nog een extra voor de DTV, dus een schotel kan op den duur gemakkelijk uit. Films kijken kan dan ook, maar je kunt net zo goed ff naar de videotheek hollen om een echte DVD te huren, das net weer wat interactiever.
en zo'n schotel is ook niet alles, regent het een keer hard, valt je beeld weg, en heel de dag van die irritante piepjes en 2 seconde dat het geluid wegvalt...da's irritant, zeker als naar tmf luistert...(MTV zit er niet eens op
nee ik zou blij zijn met kabel, en geen schotel aanschaffen, en trouwens, als je films wilt zien...dan download je die toch gewoon, je hebt toch @home
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
ik wil graag kabel want sinds kort hebben we een nieuwe tv en dat beeld is een stuk beter dan van die oude tv, alleen nu is ons kabel signaal zo brak dat 't geen mooi beeld is.
(een versterker heeft geen zin, want die hebben we al en sommige zenders zijn wel goede kwaliteit beeld en andere bijvoorbeeld TMF weer niet).
www.debrasserie.nl
Of je koopt er gewoon nog zo'n kastje bijelvis84 schreef op 22 september 2002 @ 15:13:
Nou wij hebben ook schotel...en geen kabeltv, en toch zou ik liever kabeltv willen dan schotel. Bij schotel is het namelijk zo dat alle tv's in huis hetzelfde zien als die waarop de schotel is aangesloten. En da's lastig, elke dag ruzie met me zus wat ik wil zien...geef mij maar kabel tv hoor...kan je tenminste op elke tv kijken wat je ECHT wil kijken.
Ja, en dan heb ik ook nog zo'n K*T-broertje die het leuk vind om ff tegen de schotel aan te stotenen zo'n schotel is ook niet alles, regent het een keer hard, valt je beeld weg, en heel de dag van die irritante piepjes en 2 seconde dat het geluid wegvalt...da's irritant, zeker als naar tmf luistert...(MTV zit er niet eens op)
Zou je ff kunnen zeggen op welke zender dat is ???ralfbosz schreef op 22 september 2002 @ 14:14:
[...]
Dan loopt jouw schotel achter! Hier draait:
Planet of the Apes, Fast & Furious, American Pie 2, Final Fantasy: The Spirit Within & Swordfish. Allemaal in de orginele taal.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Hoezo, voor €150 per maand heb je up en download via de schotel. Aanschafkosten zijn wel €3000 maar dan wordt de schotel wel voor je geinstalleerdVia schotel internetten is onzin, je belt nog gewoon in om te kunnen uploaden. En een volwaardig abonnement om te kunnen internetten via schotel (dus ook up) kost klauwen met geld...
maar klopt het nou dat wanneer ik via de scholtel tv kijk en niet meer bij essent ben aangesloten voor de tv dat ik dan niet meer via @home kan internetten?
www.debrasserie.nl
Weet je zeker dat je goeie stekkers en goeie coax gebruikt, dan zou t beeld op de kabel redelijk goed moeten zijn. Als een versterker niet nodig is zorgt die ook vaak voor slecht beeld!
Ik heb dus gelijk, klauwen vol met geld. Alleen al van die installatiekosten zou ik 5.5 jaar met @Home kunnen internetten (à 45 euro p/m).s_schimmel schreef op 22 september 2002 @ 15:39:
[...]
Hoezo, voor €150 per maand heb je up en download via de schotel. Aanschafkosten zijn wel €3000 maar dan wordt de schotel wel voor je geinstalleerd
Verwijderd
En dat Up&Down is niet te betalen, dit kost al zo`n 15000 (NLG) aanschaf en dan nog de nodige pleuro`s per maand...
En dit alles is breedband, nog nie eens high-speed... duss
Maargoed als je wel zoiets wilt, bij BySky kan je terrecht...
deze topic gaat niet over internet via de scholtel, maar of de combinatie van internet via de kabel en tv via scholtel wel kan.
www.debrasserie.nl
Dan heeft ie mazzel want dan staat er waarschijnlijk gewoon geen kabeltv-abonnement op zijn naam. Zeg maar eens tegen hem dat ie de tv maar eens moet proberen, wedden dat ie gewoon tv via de kabel kan kijken?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:10:
Mijn vriend heeft kabelinternet van Chello, maar kijkt tv via de schotel en betaalt geen kabeltv kosten aan Chello...
Verwijderd
Volgens mij kan dat niet hoor.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:10:
Mijn vriend heeft kabelinternet van Chello, maar kijkt tv via de schotel en betaalt geen kabeltv kosten aan Chello...
Jah daarom mxstream. Voor de upload en de ping met spelletjes (ping is echt bagger met schotel, maar dat is niet al te gek) en met mxstream heb je dus geen drol met essent te maken.Wildfire schreef op 22 september 2002 @ 14:53:
[...]
Star Wars Episode 1? Die is allang uit de bios verdwenen en te huur in de videotheek... zelfs episode twee is alweer een hele tijd uit de bios verdwenen en de DVD is al bijna te huur/koop...
Jaja maar ik bedoel dat die films toen draaide toen het in nederland in de bioscoop was, dus JOUW zender loopt achter!!
[...]
Via schotel internetten is onzin, je belt nog gewoon in om te kunnen uploaden. En een volwaardig abonnement om te kunnen internetten via schotel (dus ook up) kost klauwen met geld...
(jaja het lijkt wel alsof ik alleen maar uit me nek sta te lullen maar het is allemaal wel overdacht hoor!!
over die versterkers.. een goede kost ook FL400.-
dus die brakke heb je geen drol aan
Verwijderd
Je moet ook rekening houden met nieuwe (SecaII) coderingssystemen. Niemand weet daar nog veel van af. En ook niet welke kaartsystemen er gebruikt gaan worden. Ik heb dan zo'n gevoel van, w8 nog even.Hennie-M schreef op 22 september 2002 @ 14:00:
[...]
Interactieve tv, veeeeel meer keus.
DVD kwaliteit ontvangst. Echt wel beter als die brakke kabel hoor. ( wij hebben dan sinds kort Essent maar als je schoteltv gewend bent is kabel tv echt LELIJK.
Oja de schotel kost idd echt geen zak. de LNB kop is wat duurder en de ontvanger is echt duur. (neem er eentje met 2 smartcards en koop een card writer , dan kun je *kuche* je tvprogrammering makkelijker opslaan)
Als je echt luxe wil doen doe je ook een motortje op je schotel zodat je van sataliet kan wisselen.
btw waarom ga je niet internetten via schotel dan? Ik zou trouwens essent dumpen, en lekker met mxstream en schotel internetten!!![]()
edit2:
Dit alles is een eenmalige uitgaveipv abo's bij essent en kun je dus meenemen op bv vakantie of naar je vrienden om daar een leuke voetbal wedstrijd te kijken ofzo.
Zelf gebruik ik een flips met fun
Verwijderd
Wij hebben en en ik kijk het liefst naar de schotel zo veel zenders 1356 echt wel beter.
et mooie er van is er is altijd wel wat op tv.
De nieuwste film dolby geluid echt wel gaaf.
En super strak beeld, vaak ook nog is breedbeeld en de taal kan je ook zelf instellen.
kiosqeu,premiere, pcine, viasat, ....eMAeRCe schreef op 22 september 2002 @ 15:35:
[...]
Zou je ff kunnen zeggen op welke zender dat is ???. (naam = voldoende
)
Allemaal ppv maar gratis, mede dankzij ene boris
Verwijderd
Als je wat adviseerd controleer dan ook even of het klopt.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:22:
Neem nooit internet via de satelliet.. Deze consumenten producten zijn echt de kosten niet waard, je mag al blij zijn als je eens kan internetten en met een leuke snelheid (20 Kb/s of meer) en hierbij komen ook nog eens je telefoontikken..
En dat Up&Down is niet te betalen, dit kost al zo`n 15000 (NLG) aanschaf en dan nog de nodige pleuro`s per maand...
En dit alles is breedband, nog nie eens high-speed... duss
Maargoed als je wel zoiets wilt, bij BySky kan je terrecht...
Zoals je al snapt klopt er geen bal van wat je zegt.
2 weg satteliet (up en downstream) kost in aanschaf geen 15.000gulden zoals je beweerd maar 3034,50 EURO incl montage(= ca 6680 gulden), is toch ruim de helft minder, maar ja het is nog steeds heel erg duur.
Per maand kost het abo vanaf ca 112 euro en de snelheden zijn echt wel sneller als de 20kb, opgegeven is vanaf 64Kb of te wel 512Kbit/s(downstream)
Ik heb dit zelf eens mogen testen en dit haalt de satteliet met gemak.
Alle info kun je hier nog eens zelf nakijken: http://www.internetviasatelliet.nl/pageconsument.htm
Ik zou ook niet adviseren om te internetten cia de sattelliet als je het via kabel of adsl kunt, niet alleen voor de prijs maar ook voor de prestatie's.
Sommige dingen zijn namelijk niet te doen via sat.internet, denk aan: online gamen en van afstand werken(pc anywhere enz), dit vanwege de enorme ping tijden.
Ter uwer informatie: Dolby Surround zit bij bijna alle films en series, ook gewoon op de kabel. En Dolby Digital wordt op digitale satelliet, op een zeldzame uitzondering na, *niet* uitgezonden.
Ik vermoed dat hij bedoelde dat de one-way sat verbinding slechts 20Kbyte/s haalt (via BySky/EuropeOnline). Dit klopt namelijk ongeveer wel (ten tijde dat ik nog een 1-way sat verbinding had haalde ik vlak voordat ik kabel kreeg ook maar iets van 45Kbyte/s downstream, jaar daarvoor ruim 600Kbyte/s overigens).Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 02:42:
[...]
Per maand kost het abo vanaf ca 112 euro en de snelheden zijn echt wel sneller als de 20kb, opgegeven is vanaf 64Kb of te wel 512Kbit/s(downstream)
En of het nu fl 15.000 of fl 6700 kost, het blijft veel te duur voor een 'normale' consument. Voor dat bedrag alleen al kan je 5 jaar ADSL/kabel gebruiken.
De meeste zenders op de kabel komen ook bij je kabel-provider binnnen via de satelliet, daarom zie je bij slecht weer wel eens spikes(blokken) op een analoog beeld.Ter uwer informatie: Dolby Surround zit bij bijna alle films en series, ook gewoon op de kabel. En Dolby
Verwijderd
Verwijderd
Toen ik nog in een rijtjes-huurhuis woonde heb ik ook gewoon een schotel (60cm) aan het balkon bevestigd zonder daar ook maar iemand om toestemming voor te vragen. Nooit iets over gehoord.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:06:
ik zou best eens chotel willen maar mag je die zomaar op het dak van een rijtjes hurhuis dumpen of moet je dan vergunning aanvragen vanwege zichtbaarheid
met mijn 1,5 M schotel heb ik alleen als het echt noodweer is last van zwart beeld,
maar als het zover is zet ik toch al mijn spullen uit ivm bliksem.
Verder stuk ik in mijn patched Humax IRCI-5400 een mooie Fun van Boris, Digitalus en Dr Diq
Jammer dat er nu een nieuw coderings-systeem komt.. Seca2.. maar zoals al jullie tweakers wel weten zal die niet lang ongekraakt blijven
En ja.. verder ruled de DVD kwaliteit.. de meerdere talen/ondertiteling op een bepaalde zender zeer goed
Sja.. had alleen toch wel graag kabel/ADSL gehad voor het internet,
heb nu dat 2-weg internet.. het is opzich wel goed hoor.. alleen ja.. het is bijzonder irritant als je eens via SSH op een remote bak wilt inloggen..
Verder wel download snelheiden die effe iets boven ADSL leggen...
ben er wel blij mee.. aangezien ik een van de hopeloze gevallen ben die weer eens niks kan krijgen
Sja.. aanrader voor ieder die kabel / adsl kan krijgen.. neem GEEN schotel internet als je een vaste lijn kan krijgen.. Schotel internet is alleen bedoelt voor de gevallen waar niks beschikbaar is.. ik zou hem zo willen ruilen voor een Fast-ADSL verbinding.. maarja.. tis er nie..
Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk
Ga eens na of @Home zo'n "minimaal" pakket heeft waarin alleen de verplichte zenders worden doorgegeven voor een lager bedrag.
Verder moet je inderdaad voor elke TV een aparte tuner aanschaffen om satelliet TV te kunnen kijken, en je moet aparte bekabeling leggen van- en naar de schotel.... wellicht ook iets om rekening mee te houden.
Indien beschikbaar kun je natuurlijk ook overstappen op DSL en het hele kabelgedoe achterwege laten. Dan heb je alleen nog DSL voor internet en satelliet voor TV.
Voordeeltje van satelliet: als je de juiste personen kent kun je "smartcards" kopen met alle Engelse TV kanalen (liggen meestal 1 of 2 afleveringen achter op Amerika met de nieuwste series) unlocked. Uiteraard is dit wel illegaal, en moet je schotel naar een ANDERE satelliet gericht worden dan waar de Nederlandse kanalen op zitten en heb je dus in weze 2 schotels nodig. (En DURE tuners die met meerdere schotels kunnen werken)
Tot zover
Edit: Ik weet bijvoorbeeld dat de CAI IJsselstein nog over zo'n minimaal pakket beschikt.... het zou goed kunnen dat dit nog wettelijk verplicht is ook om dit pakket te hebben.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik