XP unlock met eigen willetje

Pagina: 1
Acties:

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
2 maanden geleden mijnXP 1800+ unlockt en daarna met tevredenheid lekker gedraaid op 10x160 (1900+).
Eergisteren moest ik vanwege een nieuwe install van software rebooten. De bios gaf aan dat mijn compu nu op 10x160 draaide, maar postte op 9x160 (1700+).
Ik nam aan dat misschien op de één of andere wijze een unlockspoortje was verouderd en dus niet goed meer contact maakte.

Dus ik gisteren thinner gepakt, unlock opnieuw uitgevoerd (duurt nog maar een half uurtje tegenwoordig). Na de unlock checken en ja hoor, 10x160 zonder problemen. Nog even controleren of hoger ook gaat, 10x166 prima, tot een reboot.
Na rebooten post de compu weer 9x166 terwijl 10x166 in de bios staat.
In de bios 10.5x166 gezet en nu post de compu met 9.5x166. :?

Heeft iemand een vergelijkbaar fenomeen gehad met het unlocken, en zo ja wat is hier aan te doen?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Opnieuw unlocken, totdat het wel werkt.
Suc6

Die-hard Brexiteer

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
mmmm, ja dat is mijn gevoel ook, maar ik vraag me af of meer mensen dit hebben.
Is dan de kwaliteit van mijn L1-bruggetjes zo slecht dat alleen ik er last van heb?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

JAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! Daar heb ik dus ook last van. Bij mij wil ie alleen niet op een mp van 8,5 staan, dan flipt ie gewoon terug naar 7,5.
En dat terwijl ie na het unlocken wel enkele weken op een mp van 8,5 heeft gedraaid. Het gebeurde allemaal 4 dagen geleden met mijn processor. Sindsdien werkt ie nog alleen maar op bepaalde multipliers, bij lage mp's van onder de 7 weigert hij zelfs om op te starten terwijl het voorheen wel werkte.

Ik heb ook al tot 3x toe de processor opnieuw geprobeerd te unlocken, maar steeds met hetzelfde resultaat. Daarom heb ik alle unlock rommel er maar weer vanaf gehaald en draai weer gewoon op een mp van 10,5 (XP1600+).
Persoonlijk denk ik trouwens dat het wel eens aan het opvulmiddel in de lasercuts kan liggen. Ik denk dat ie op de 1 of andere manier een klein beetje contact maakt met 1 of meer bridges. Welk middel heb jij voor het opvullen gebruikt?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dan is de weerstandwaarde van de gemaakte brugjes niet goed en moeten deze misscien iets dikker gemaakt worden. Ook helpt het wel om meer met het flesje/potje te rammelen alvorens dat spul te gebruiken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Bij de eerste poging tot unlocken bleef ik problemen houden met dat sommige multipliers voor mij ontoegankelijk waren. Zie deze thread: [rml][ OC] unlocken XP op KHA+ gedeeltelijk gelukt?[/rml]

Na opnieuw de laser cuts te hebben opgevuld met nagellak en de bruggetjes te hebben gelegd was de unlock OK, tot van de week dus.
Het probleem lijkt weer hetzelfde, de multiplier van 10 en 10.5 zijn juist degene die niet gepikt worden.
Zelfs na de unlock van gisteren waarbij ik voor de 3e keer de laser cuts heb opgevuld (ditmaal weer met sekondelijm omdat me vriendin niet aanwezig was :))
is er niks veranderd.
De unlock werkte even goed, tot na de reboot. :(

edit:
Rick2001, zou kunnen want mijn potje Bison electro was helemaal ingedikt. Ik heb het dopje met thinner gevuld en in het flesje gekiept totdat de viscositeit weer normaal was. Ik weet niet of dit de geleidbaarheid of hechting van het spul heeft aangetast.

[ Voor 0% gewijzigd door Cow_tipping op 22-09-2002 15:22 . Reden: reactie op Rick2001 toegevoegd ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Je kon een AMD toch ook met een dood normaal potlood unlocken? Stond ergens in de FAQ dacht ik... :?
Anders moet je eens electro-soldeer proberen. Een compleet setje met soldeer-ijzer kost niet veel meer vandaag :)

Use the Search Luke...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Silentpuma schreef op 22 september 2002 @ 16:55:
Je kon een AMD toch ook met een dood normaal potlood unlocken? Stond ergens in de FAQ dacht ik... :?
Anders moet je eens electro-soldeer proberen. Een compleet setje met soldeer-ijzer kost niet veel meer vandaag :)
Dat was de athlon / duron :)
De XP / MP werken met enzelfde principe, maar tussen de L1 bruggen zit nu een geultje wat geleid. Als je nu oldskool met je potlood aan de gang gaat, sluit je dus alle 4 de bruggen kort.
Wat dat precies voor kwaad doet weet ik niet, maar je unlock is iig niet gelukt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 14:35
Zal misschien een hele stomme zijn, maar kun je niet "omlopen" met je potlood streepje? Om het geultje heen? Heb zelf een XP maar heb er nog niet naar gekeken... Dus heb op dit moment geen id.

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03
Zal misschien een hele stomme zijn, maar kun je niet "omlopen" met je potlood streepje? Om het geultje heen? Heb zelf een XP maar heb er nog niet naar gekeken... Dus heb op dit moment geen id.
Nee, de weerstand van houtskool is te hoog. Dan werkt het ook niet. Je kunt het beste iets van zilverlak gebruiken.
Dan nog denk ik niet dat je mod goed zal werken. Ik heb hetzelfde probleem. Na een "harde reset" werkt de mp wel, bij een "soft reset" zoals ctrl-alt-del of de windows herstart optie valt hij terug op z'n oude mp... ligt misschien aan het mainbord zelf. Ik heb een soltek drv-4.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, ik wil in dit topic niet de discussie gaan starten of een potloodje kan werken of niet.
Dit is de 'normale' manier om een XP te unlocken waarbij ik na een tijdje probs krijg.
Het moederbord in kwestie is de Epox 8KHA+ (met 1 reepje 512 Mb Dane-Elec (Samsung-Samsung)
En Hazelip, bij mij is de MP teruggesprongen na een power down.

Verwijderd

Ik heb dus de problemen (zoals eerder boven beschreven) met een XP1600+, Epox 8k3a en 1 reep 512MB Samsung/Samsung.
Ik gebruik als unlocking middel Bison Electro. Opvulmiddel is een soort vloeibare plasticlijm.

Verwijderd

misschien een domme opmerking: ooit weleens aan gedacht dat als een materiaal warm word het uitzet?
stel: je laagje tussen je xp ziet er zo uit vanaf de zijkant gezien
___________geleidende verf
___________lijm

nu de situatie als het warm word
___-------___geleidende verf
___-------___lijm

nu in woorden duz de lijm zet uit waardoor het contact laagje bovenop een beetje gaat verschuiven?? en niet goed contact meer maakt.

het zou kunnen maar het kan ook b*llshit zijn ;)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:54:
misschien een domme opmerking: ooit weleens aan gedacht dat als een materiaal warm word het uitzet?
stel: je laagje tussen je xp ziet er zo uit vanaf de zijkant gezien
___________geleidende verf
___________lijm

nu de situatie als het warm word
___-------___geleidende verf
___-------___lijm

nu in woorden duz de lijm zet uit waardoor het contact laagje bovenop een beetje gaat verschuiven?? en niet goed contact meer maakt.

het zou kunnen maar het kan ook b*llshit zijn ;)
Ja daar heb ik aan gedacht.
Zoals gezegd: Ik gebruik de standaardmethode om te unlocken met standaardspullen. Dan zouden er dus veel meer mensen last van moeten hebben.
Misschien sommige mensen niet, maar doordat die van de standaardmethode hebben afgeweken. Dan hoor ik dat natuurlijk graag. :)

Ik zal als ik tijd heb de unlock nog een keertje doen en dan met 2 of drie lagen Bison electro, misschien dat dat verschil uitmaakt.

Verwijderd

probeer eens een lijmsoort onder de bison electro die hitte bestendig is neem bijv. industrieële seconden lijm die werken veel beter en krimpen en zetten niet uit en kunnen meestal temps. hebben van -30 tot +60

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
ik heb mijn ahtlon XP 1800+ ook geunlocked. Ik denk dat er 1 lijntje niet goed contact maakt want hij draait niet op 1900+, maar weer wel op 2000+ :?

Ik vind het best zo ik moet voltage nog iets verhogen bij 62graden wordie onstabiel. Ik heb hem btw geunlocked met een zilver goedje. Eerst ergens op doen, dan als het wat vaster word met een dunne schroevedraaien op de pinnen doen. Ik heb bison lijm gebruikt om gaatjes op te vullen na wat assaton om schoon te maken :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Mijn XP is ook met Bison gedaan. Het gekke is nu dat sommige brugjes gewoon bijna weg zijn. Net een paar veegjes zitten er nog (teveel aangezeten met mn zweetpoten, plak er tape op). Maw wel alle MP's nog! Echt vaag.. Heb 2x moeten unlocken voor het werkte en nu met die vage streepjes blijft hij het gewoon doen |:(
Mijn XP heeft dus ook een eigen willetje :D

• Rick2001

Rick2001

Dat gedeelte waar de L1 brugjes zitten wordt helemaal niet warm, dus dat is het absoluut niet.
Wel kan het zo zijn dat het spul dat je gebruikt hebt net de juiste weerstandwaarde te pakken had om normaal te werken en hierdoor dus eigenlijk moeilijk doet.
Zowieso is het aan te bevelen om na een unlock altijd een stukje tape over de brugjes te plakken zodat er helemaal niet meer mee kan gebeuren.
Ik heb nog nooit gehad dat een unlock na een bepaalde tijd ongedaan gemaakt werd zonder hier aan geweest te zijn met de vingers.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Ik had er een plakbandje overheen gedaan bij mijn eerste geslaagde unlock.
Dit heeft zo 2 maanden gewerkt ongeveer. Het plakbandje zag er niet uit of deze (te) heet was geworden.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 08:11

SnicK_v_r

Zero

Maar hoe kan het dan komen dat een cpu bepaalde mp's niet pikt ?????

Heb dit namelijk zelf ook, alleen dan wel met een duron 750
Als je een mp pakt die hij dan niet leuk vindt, dan springt ie doodleuk naar een andere mp, meestal ergens tussen de 5 en 6.5

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Verwijderd

Spot_light schreef op 24 september 2002 @ 10:13:
Maar hoe kan het dan komen dat een cpu bepaalde mp's niet pikt ?????

Heb dit namelijk zelf ook, alleen dan wel met een duron 750
Als je een mp pakt die hij dan niet leuk vindt, dan springt ie doodleuk naar een andere mp, meestal ergens tussen de 5 en 6.5
Lees jij wel? Het staat notabene in de draad |:(

• Rick2001

Rick2001

Precies................

Slechte unlock, dus gewoon opnieuw unlocken totdat alle multipliers wel werken.

Verwijderd

ik heb eens gelezen dat je met dat stukje wat bij een nokia
gsm tussen printplaat en beeldscherm zit de bruggen goed dicht krijgt
dat zijn een soort van ijzeren haartjes dus dat plak je er gewoon op
en dan werkt het goed, je zult deze problemen dan niet meer hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:18:
ik heb eens gelezen dat je met dat stukje wat bij een nokia
gsm tussen printplaat en beeldscherm zit de bruggen goed dicht krijgt
dat zijn een soort van ijzeren haartjes dus dat plak je er gewoon op
en dan werkt het goed, je zult deze problemen dan niet meer hebben
Is het iemand al een keer gelukt dan? Ik heb het nog nooit gezien op dat ene artikel na dan. Ik weet wel van pogingen, maar successen heb ik nog niet gezien.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik heb inderdaad ook alleen maar gehoord dat er meerdere XP's zijn overleden door die nokia dingetjes... Dus de normale unlockmethoden is echt de enige juiste..

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Aangezien ik deze thread toch wil proberen ON-topic te houden.
Heeft er iemand ook nog tips over hoe de zilverspoortjes zo dik mogelijk te maken?
1) 3 of meer lagen dik Bison Elektro aanbrengen
2) Plakband, meteen na aanbrengen van Zilverspul weghalen, of eerst laten uitharden en dan pas wegtrekken
3) ...
4) ...

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 22:21
Ik heb gewoon huis, tuin & keukentape gebruikt. Je moet even wachten totdat het spul ongeveer is uitgehard (bij mij zo'n 2 minuten), en dan de tape eraf trekken. Zo heb je een lekker dikke laag zilverschmerz.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1