[XP] een driver ECHT weggooien

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29
ik heb een probleem, mijn pci videokaart heeft slechte drivers op dit moment in xp, nu wil ik er beter opzetten, maar als ik die wil installeren dan zegt hij dat hij geen betere heeft gevonden.
Toen heb ik dus het apparaat verwijderd, en de drivers gedelete (voor zo ver ik wist) maar als ik het apparaat dan weer installeer dan pakt ie weer ergens die oude drivers vandaan en vraagt hij niet aan mij om een disk of cd met de drivers.
Ook driver rollback werkt niet, want er zijn nooit eerder andere drivers voor geinstalleerd geweest.

Kan op een manier de drivers echt volledig wissen?
of kan ik ervoor zorgen dat ie ondanks dat de drivers niet beter zijn, hij toch die van de flop of cd pakt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
systeem>videokaart>eigenschappen>stuurprogramma bijwerken>ik wil zelf kiezen (geavanceerd).

werkt dat niet :?

Verwijderd

Volgens mij kun je gewoon altijd ook kiezen dat hij niet de beste pakt maar dat jij er een kiest. Dit doe ik meestal, omdat windows niet weet wat ik de beste driver vind.

• Maverick
mikejarod schreef op 22 september 2002 @ 12:20:
systeem>videokaart>eigenschappen>stuurprogramma bijwerken>ik wil zelf kiezen (geavanceerd).

werkt dat niet :?
nope, hier kun je alleen zelf kiezen vanuit welke locatie hij de drivers moet installeren, vervolgens trekt hij bij mij de conclusie dat die drivers niet beter zijn dan die er al op staan en stopt ermee, zonder andere opties.
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:26:
Volgens mij kun je gewoon altijd ook kiezen dat hij niet de beste pakt maar dat jij er een kiest. Dit doe ik meestal, omdat windows niet weet wat ik de beste driver vind.
dit is als je meerdere drivers op de lacotie hebt staan, maar heeft niets te maken met al eerder geinstalleerde drivers.

Verwijderd

Anders moet je ff je *.inf file verwijderen van je driver uit je Windows\System32 directory

• Maverick
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:27:
Anders moet je ff je *.inf file verwijderen van je driver uit je Windows\System32 directory
heb ik gedaan, het is een sis driver, en alles op de harde schijf met sis erin heb ik verwijderd, dat waren dus 2 of 3 bestanden in de system32 folder. als ik het apparaat dan weer installeerde vond hij TOCH nog ergens de drivers.

ik snap niet hoe hij dit doet :{

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
yup gewoon ff de *.inf opzoeken op je hdd. ben er niet te rap mee met deleten ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Maverick
KaMiKaZe schreef op 22 september 2002 @ 18:08:
yup gewoon ff de *.inf opzoeken op je hdd. ben er niet te rap mee met deleten ;)
dat zei miertje net ook al, en ik zeg net dat ik dat gedaan heb, en dat dat het probleem niet oploste :{

Verwijderd

Hmm, ik ken wel het progje detonator-destroyer, die kennelijk echt alles weggooid, waar Windows nogal wat troep laat staan. Misschien bestaat er ook zo'n progje voor jouw drivers?
Pagina: 1