[adsl] modem vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alweer het zoveelste topic over dit onderwerp, maar ik kon geen antwoord op deze vragen vinden dmv de search (of ik kijk scheef :)).
Ik wil meerdere pcs gebruik laten maken van de verbinding, dus lijkt het me het handigst om een mutipc-modem te nemen. Ik las echter in een of ander topic ook het idee om een gewoon modem te nemen en dat aan te sluiten op een eigen hub. Werkt dit ook/is dit aan te raden?
Hoeveel geluid maakt zo'n (multipc/ethernet)-modem nou eigenlijk en hoe groot is die? Veel hubs hebben een of ander ventilatortje, maar ik heb geen zin in dat gezoem om mn oren de hele tijd.
Alvast bedankt voor de hulp.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Wij hebben zoiets modem -> server pc -> hub -> clients

Hub en modem maken beiden totaal geen geluid, ook de grootte valt best mee, ongeveer zo groot als een gemiddeld boek :Y)

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

Verwijderd

Het enkele modem heeft geen fan, maar dit modem heeft geen router aan boord. Het multi-pc modem heeft als voordeel dat iedere pc verbonden is met het modem (direct) terwijl het enkele modem verbonden wordt met 1 pc. Aan die pc hang je een hub/switch en alle andere pc's knoop je aan die hub/switch vast. Nadeel hiervan is dat de pc die wel aan het modem hangt aan moet staan om op de andere pc's (via de hub/switch) gebruik te maken van je ADSL verbinding. Zowel hub/swithes als het multi-pc modem hoeven geen irritante geluidsbronnen te zijn. Good luck...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik las echter in een of ander topic ook het idee om een gewoon modem te nemen en dat aan te sluiten op een eigen hub.
Dan hack je de firmware van die modem en dan kun je hem als router gebruiken.
Zie de search voor meer info hierover.
Door de hack maakt hij er niet meer geluid om.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb hier het ethernet modem. (getweaked uiteraard)
En ik heb dat samen met een switch hier in een klein kastje liggen en ik hoor totaal geen geluid.

Verder kan je gewoon het ethernet-modem kopen en die op een hub aansluiten en de bekende tweak uitvoeren.

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ok, dus zo'n ethernet-modem is stil. En zo'n multipc-modem dan?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

je kan meerder pc's aansuiten oop de modem maar dan moet je hem wel tweaken http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp
daar staat hoe je dat moet doen. je hub moet je dan op je modem aansluiten en dan de pc weer op je hub. op die site is ook wle te vinden hoe je netwerkkaarten moet configureren.

echt geluid maakt dat ding geloof ik niet, ik heb nooit wat gehoord :)

edit: en echt heel groot is die ook niet

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:20:
Het enkele modem heeft geen fan, maar dit modem heeft geen router aan boord. Het multi-pc modem heeft als voordeel dat iedere pc verbonden is met het modem (direct) terwijl het enkele modem verbonden wordt met 1 pc. Aan die pc hang je een hub/switch en alle andere pc's knoop je aan die hub/switch vast. Nadeel hiervan is dat de pc die wel aan het modem hangt aan moet staan om op de andere pc's (via de hub/switch) gebruik te maken van je ADSL verbinding. Zowel hub/swithes als het multi-pc modem hoeven geen irritante geluidsbronnen te zijn. Good luck...
niet als je modem getweaked is dan lsuit je alle pc's op de hub/switch aan die op de modem is aangesloten

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Koop een routertje, een standaard ADSL-modem, en sluit al je pc's aan op de beschikbare poorten van je router (meeste routers hebben een hub ingebouwd...check dat even eh) via ethernet (LAN)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

hier draait een multipc modem (niet die van KPN) . Deze maakt compleet geen geluid en was goedkoper dan een ethernet modem en een losse hub.

deze multipc modem is ook even groot als een ethernet modem

Verwijderd

check dan wel ff de meerprijs van het multipc-modem t.o.v. de aanschaf van een routertje...

Verwijderd

Koop de DrayTek Vigor 2600. (http://www.draytek.nl)
Dat is net als die multipc-modem een modem en router in één. Maar dan een stuk goedkoper. Het heeft een ingebouwde vierpoorts 10/100 Mb baseT switch en ook nog een ingebouwde webserver en firewall.

Verwijderd

Je kunt ook voor de e-tech adsl modem/router/4ports switch gaan.

Deze is nog goedkoper dan de Draytek, maar je hebt wel een stuk minder support vergelijk de website's van deze twee fabriekanten maar eens.
Pagina: 1