Toon posts:

@home, vage gateway ingesteld onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eens op de computer van mn ouders te kijken, en merk ineens op dat er bij de netwerkverbindingen onder windows xp een computer bij is gekomen.

er staat nu een "lan-verbinding", dat is normaal, maar er staat ook een "1394 - verbinding op <CENSUUR>" en dat is niet normaal :(, ik heb al gekeken en het is geen firewire(er zit geen firewire device in die pc) maar wat is het dan wel?

ik heb de search gebruikt en daar kwam ik een soortgelijk probleem tegen, maar daar is nooit een oplossing uitgekomen.

Het gekke is ook nog dat die verbinding niet te verwijderen is, alleen te disablen

Tevens staat er als ik netstat typ ook een vreemnde verbinding bij:
TCP cc<ip>-a:1137 cc<censuur>-a.<stad>.<prov>.home.nl:2869 CLOSE_WAIT
iemand enig idee wat dit is?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

bij netstat staat hier ook een closewait, dat zal het wel niet zijn want ik heb die rare 1394 verbinding niet. Verwijder die anders en kijk wat er gebeurt.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
verwijderen gaat dus niet :)
uitzetten kan wel en dan kan ik nog steeds inetten...

maar ik vraag me af waar het vandaan komt(hoe kan het ineens ingesteld staan :? )

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

misschien een trojan gedowned ofzo? Probeer je virusscanner eens.

MechWarrior || Monsters Game

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

Nobby

Nuts!

Vrienden van mij hadden dat ook en dat was met een nieuwe pc, dus een virus zal het niet zijn.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 22 september 2002 @ 13:09:
Vrienden van mij hadden dat ook en dat was met een nieuwe pc, dus een virus zal het niet zijn.
en die zijn er ook nog niet achter wat het is, en waarom het er is?

ik heb zelf het idee dat iemand zijn computer verkeerd heeft ingesteld(als gateway) en dat mijn computer om de een of ander reden via dat ding internet...

maar toch raar dat @home dat toestaat

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zit er 'n tv-kaart in ofzo?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
nope...
zover ik weet zit er geen firewire device in ofzoiets, heb in apparaatbeheer gekeken en daar staat nix geen 1394-nogwat device bij
Pagina: 1