Tonsil?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Kent iemand het merk tonsil? Ik kan een tonsil subwoofer kopen voor weinig. Het enige wat hij mij er verder van kan vertellen is dattie vierkant is (46x46x46cm). Heeft iemand ervaring met dit merk?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het is een low budget merk uit Duitsland geloof ik. Een vriend van me heeft eens een pakketje besteld bij Conrad, waarmee hij speakers heeft gebouwd. Wat het hoog en midden betrof, dat was niet best (erg schel) maar dan ook budget tweakers en mid's. De woofer knalde er lustig op los, een behoorlijke pot herrie. Zelf heb ik speakers gebouwd 11 liter met 13 cm tonsils erin van 67 gulden per stuk. Best prijzig voor een 13 cm woofer, maar dan ook gewoon tot de 40 hz trekken met dat kleine kastje (da's goed simuleren van te voren met software!!) Over de woofers van Tonsil heb ik dus geen klachten, maar wat de mid's en tweeters betreft, koop niet het goedkoopste!!
Aangezien het om een woofer gaat, die vriend z'n woofertjes (30/60 geloof ik) hebben twee jaar lang vol geblazen, dat is dus echt op het randje. Nu gebruikt hij ze niet meer, maar ze zijn dus geenzins kapot. Ik kan je een Tonsil qua kwaliteit/prijs/uithoudingvermogen/levensduur dan ook van harte aanbevelen.

Verwijderd

Psies Wekkel, die Tonsil units zijn zo slecht nog niet voor het geld. Maar als je iets meer te besteden hebt zou ik de KT serie woofers van Conrad zelf nemen, of drivers van Visaton. Voor een subwoofer is de WSP 21 DV van Visaton een perfecte unit, heb em zelf ook. 20cm, 50mm dubbele spreekspoel, zwaar uitgevoerde magneet en chassis e.d. voor 220,= per stuk. Keil in een 50liter kastje, pijpje van 70doorsnede, 14.7 lang erbij en voilá.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb hier ook zelbouwspeakerboxen staan, had er eerst ook Tonsil tweeters gedaan, ik heb ze er gelijk weer uitgehaald... Tjonge, wat agressief zeg.
Verder zit er trouwens de SLG (Conrad) woofer (30 cm) en 13 cm Midrange in. De woofer gaat ONGELOOFLIJK laag, maar de knal van b.v. de basedrum voel je niet, in tegenstelling tot mijn vorge speakerboxen, dat was het Cat-bouwpakket no2 (Conrad). Ongelooflijk goedkoop met een prima geluid. ik baal er nog steeds van dat ik ze heb verkocht.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

SLG 380-P heb ik dus, twee stuks.
125 liter elk, 38 cm jongens dus, Tonsil 20/40 (da's een heerlijke mid) en GTC ? tweeters, echte bakbeesten dus. Plezier om eraan te werken en plezierlijk om naar te luisteren, al boomen ze toch wel licht. Een baspijp kan ik niet gebruiken, omdat ze dan echt gaan boomen. Gesloten levert het netste resultaat op, echter bij 50 dB ligt al het -3dB punt :( Dat is dus een goedkope woofer kopen....

Verwijderd

Ik heb van Tonsil een Sub 2x80watt rms best goed dingetje voor 350 piek 2x sub 20cm + versterker in een aardig kastje.
Er komt een erg goede bass vanaf beter dan veel duurdere jbl en pioneer speakers.
Pagina: 1