Multiplier niet te veranderen.

Pagina: 1
Acties:

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Systeem:
Duron 600 (unlocked)
Abit KT7A

Ik kan de multiplier niet veranderen. Als ik een andere multiplier instel blijft hij gewoon op 600 lopen, alsof de multieplier nog locked is.

CPU is goed unlocked, in een ander mobo (Asus A7V) lukt het wel gewoon.

Iemand enig idee, hoe ik dit kan oplossen?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 14:13
misschien een brugje verbroken met het verplaatsen naar een ander mobo

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:48
Een kameraad kon het ook niet (A7V133) en prik hem bij mij er op... Wola, het werkt dus wel op mijn A7V. Het wel een beetje raar.
Welke reversie heb je van het moederbord? En heb je het met de jumpers al geprobeerd?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Ares408
  • Niet online
Xenon schreef op 22 september 2002 @ 12:12:
misschien een brugje verbroken met het verplaatsen naar een ander mobo
Met een andere CPU precies hetzelfde. Lijkt me stug dat dat het is.
The_Greater schreef op 22 september 2002 @ 12:12:
Een kameraad kon het ook niet (A7V133) en prik hem bij mij er op... Wola, het werkt dus wel op mijn A7V. Het wel een beetje raar.
Welke reversie heb je van het moederbord? En heb je het met de jumpers al geprobeerd?
Mobo heeft geen jumpers om de multiplier in te stellen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ares408 schreef op 22 september 2002 @ 12:17:
[...]

Met een andere CPU precies hetzelfde. Lijkt me stug dat dat het is.

[...]

Mobo heeft geen jumpers om de multiplier in te stellen.
Wat doet ie dan als je in de bios doet :? Dus bijvoorbeeld van 6 naar 6,5 :?

• Ares408
  • Niet online
Termi schreef op 22 september 2002 @ 12:32:
[...]

Wat doet ie dan als je in de bios doet :? Dus bijvoorbeeld van 6 naar 6,5 :?
Ik doe het altijd in de bios (Softmenu III). En dan dooet hij dus niks.
Dit moederbord heeft geen andere mogenlijkheid om de multiplier in te stellen.

Ik heb verschillende multipliers en verschillende CPU's geprobeert.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overklokproblemen horen eerder in DOC. Hierbij dus een enkeltje [PMG] > [DOC] :)

Verwijderd

Zoek eens naar een bios update, misschien dat er op dat mobo bespaard is en dat je daarom de multiplier niet kan veranderen, maar ik weet het zo ook niet.

Dus een enkele reis naar DOC maar of het helpt? Dit is gewoon een vaag probleem en de kans is dat je er helemaal nix aan kan doen.

Gewoon ff een nieuw mobo kopen.
Mijn aanrader: MSI 745 Ultra, lekker snel en kost geen ruk (rond de 90 euro geloof ik)
Een andere goede vind ik de ECS K7S5A, je kunt er lekker veel aan modden (voltmodjes, multiplier jumpers erop maken enz) en het lijkt wel alsof dit mobo overal tegen kan.
En als je iets geinigs wilt hebben: ECS K7VMM of L7VMM, super goedkoop, niet een van de snelste maar wel micro-atx, zuinig met stroom, 244x244mm, onboard 100mbit LAN, AC97 Sound (goed geluid) en Pro Savage 4 Videokaart (500 3dMarks met XP 1800+ en 256 DDR)
En er zit een AGP slot op dus je kunt alle videokaarten erin douwen die je wilt.

• Ares408
  • Niet online
Ik wil geen nieuw mobo. Andere mensen hoeven dus geen moederborden aan te bevelen.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:48
Jammer dan. Maar heb je dan nu wel een andere bios geprobeerd?
En als dat niet wil moet je de L bruggetjes aanpassen.
http://www.ocinside.de/html/main_workshop.html

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:05:
*knip*
Een andere goede vind ik de ECS K7S5A, je kunt er lekker veel aan modden (voltmodjes, multiplier jumpers erop maken enz) en het lijkt wel alsof dit mobo overal tegen kan.
*knip*
waar vind jij dat dan van multiplier jumpers :? kan ik me plankje ook wat gas bij geven >:)

Verwijderd

De Abit KT7A is bij uitstek het 'makkelijk multiplier veranderen' moederbord... Ik stel een BIOS update voor, of anders een andere unlock,.. bijvoorbeeld met zilverlijm..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is ie standaard unlocked of zelf gedaan met potlood? In het 2e geval gewoon een keer opnieuw proberen, in het andere geval is er iets heel raars aan de hand...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1