LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat staat op de core onder de kloksnelheidlord-evil schreef op 22 september 2002 @ 13:17:
hoe zie je welke core je hebt ??
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
AMD-kwaliteit herkennen
AMD heeft ook een systeem om de stepping aan te geven. Deze kun je terugvinden in de codes die op de core van de processor aangegeven zijn. Hier staat de naam van de processor (AMD Athlon of Duron) en daaronder 4 regels code. Hierbij zijn de eerste 4 of 5 letters van de 2e regel en het eerste teken van de 3e regel van belang. Die eerste 4 of 5 letters van de 2e regel zijn altijd in de vorm "A***A". Dit is de code van de stepping, waarbij het dus gaat om de 2e, 3e en 4e letter. Hoe hoger deze letters in het alfabet zitten, hoe hoger de stepping, hoe beter de kwaliteit van de core en hoe beter de overklokbaarheid. Oudere codes als ADFA en ADEA blijken bijvoorbeeld nauwelijks overklokbaar te zijn.
De 1e letter van de derde regel schijnt ook aan te geven hoe de kwaliteit is, hoewel het bewijs daarvoor nog niet echt geleverd is. Als de derde regel met een letter begint schijnt de kwaliteit beter te zijn dan wanneer er een cijfer gebruikt wordt. Of een hogere letter ook een betere kwaliteit betekend is op dit moment nog niet duidelijk.
Natuurlijk komen er steeds nieuwe steppings uit, zodat er niet precies aan te geven is wat op dit moment de beste stepping is. Voor de oudere thunderbird processoren geld dat de AXIA en AYHJA steppings gezien worden als goede overclock-processoren, en voor de XP geld dat de AROIA Y goede resultaten geeft.
Oke kijk ff of ik dit goed heb:
AGOIA G=*7 O=*15 I-*9
AGNGA G= *7 N=*14 G=*9
AIRGA I=*9 R=*19 G=*7
*nummer in het alfabet
Dus mij AGNGA is kut en de AGOIA is goed en de AIRGGA is dan ook zeer snel Maar sneller als de AGOIA ?
Maar die Thoroughbred wordt wel minder warm dat is ook zeker een voordeel.Desolation Angel schreef op 22 september 2002 @ 14:40:
AGOIA Y is een erg goede keus , AROIA Y is enorm zeldzaam . AGOIA 9 is ook niet slecht . Persoonlijk zou ik gewoon een 1800+ AGOIA Y/AROIA Y nemen ipv die Thoroughbred .
Van die AROIA Y heb ik nooit gehoord Hoe snel gaan die dan en Hoeveel + zij die standaart.
Verwijderd
Ik heb nu een AGKGA en dat is iig zwaar k#t. Met waterkoeling en vmod blijf ik op 1733Mhz steken (tis een 1600+/1400Mhz). Is natuurlijk niet echt heel slecht, maar gezien mn setup...
Volgende keer ga ik er iig op letten welke core ik koop.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
een 1600+ AGKGA Y...die deed 1628Mhz @ 1.85V
een 1700+ AGNGA Y...die deed 1716Mhz @ 1.85V
een 1700+ AGOIA 4...die deed 1650Mhz @1.85V
en nu heb ik een 1600+ AGOIA K en die doet 1854Mhz @ 1.85V
Verwijderd
1854.... sweet! Zoiets moet ik dus ook hebben. Met een beetje knappe 1600+ is 2Ghz niet ondenkbaar. Ik heb een vmod plus wc, dus met een beetje geluk.... Maar ja, om nu nog een XP < 2200+ te kopen is ook niet echt slim.Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:59:
Ik heb 4 XPs gehad...
Geld over ofzo?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:59:
Ik heb 4 XPs gehad...
Verwijderd
Iemand een ge-unlockte 1600+ kopen? Doet 1733MhzBlijepeen schreef op 24 september 2002 @ 23:09:
Maybe verkoopt hij ze door als hij ze geunlocked heeft :"}{
Verwijderd
Ja ik ook.. Niet alles tegelijk zullen we maar zeggen. Maar een 2200+/2400+ zit er toch wel aan te komen denk ik.. ff wachten nog.
Verwijderd
Heb natuurlijk eerst ff om de corecode gevraagd