DVD kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
He allemaal,

Ik zit te twijfelen of ik een DVD-writer (+ of - maakt me niet zo uit) zal kopen. Ik wil namelijk muziek- en film-dvd's gaan kopieren.
Nu zijn de meeste DVD's tussen de 6 GB en 8 GB. Omdat ik geen zin heb om uren lang te gaan zitten klooien om de size kleiner te krijgen is mijn vraag:

hoe makkelijk kun je een geripte DVD halveren?

Mijn eigen idee was dat je gewoon de helft van de VOB's van de film pakt en daar vast wel een programmaatje voor hebt die daar automatisch de .ifo filetjes voor maakt. Daarna burnen op 2 DVDR's. Of gaat dit niet zo makkelijk?

Belangrijkste is dat het makkelijk&snel kan, anders dan ga ik niet aan zo'n (dure) writer beginnen.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

wacht sowieso nog even tot de standaard ook écht standaard is, + of -, hoe jij daar zelf ook over denkt. Verder, DVD's door midden hakken? Hmz, het is in principe allemaal MPEG formaat maar als ik jou was zou ik nog even wachten totdat de techniek wat verder is en je gewoon een 1:1 kopie kan maken. Hoewel dat natuurlijk niet mag, alleen als backup ;)

Dus, even wachten nog, dan kunnen we ook dubbelzijdig schrijven en kan je gewoon 1:1 kopies maken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Audio-/videobewerkingen horen in AV. Immers, je hebt geen hardwarematige problemen :)

[OM] > [AV]

Verwijderd

Ik zelf gebruik IfoEdit. Hiermee kun je DVDs mee halveren.

http://forums.afterdawn.com/tread_view.cfm/3004 In deze draad is te lezen hoe je dat voor elkaar krijgt.

Kijk anders even op www.doom9.org.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
doom9 vcdhelp en zo nog een paar die je met de search kan vinden, zijn allemaal sites die gericht zijn op wat jij probeert te doen.

Mocht je aan de hand van die sites nog specifieke vragen hebben, waar je zelf niet uitkomt, kan je die hier uiteraard weer stellen :)

Dit topic is gesloten.