Gezocht: GeForce2 die weinig warmte maakt.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben een serverkast aan het maken die geluidsdicht is.
Nu moet de PC die erin staat zo min mogelijk geluid maken.

Nu heb ik er een Voodoo2 12mb in zitten.
Maar ik wil liever naar de GeForce2 GTS toe.

Maar ik zoek ereen die niet zoveel warmte maakt. Dus ook een grote heatsink. Want ik wil hem het liefst zonder fan laten draaien.

Iemand een idee?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

LopeZ

Too much is never enough

Een Geforce2 zonder koeling kan je wel vergeten, de chip wordt dan veelste heet. Een Geforce2mx kan nog wel maar echt koel blijft die ook niet. Misschien het een beter idee als je zelf een heat erop zet, zoals die Zalman, die doet het een stukie beter dan de meeste standaard heatsinks.

Zie ook de site van Zalman

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

gewoon een schijt S3 kaartje erin. Waarom zou je in een server een GF2 zetten? En anders, tja, watercoolen :) kan je je servertje nog OC'en ook. Er zijn wel passieve heatsinks maar of dat nou zo geweldig werkt, minder als actief iig

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Waarom perse een GTS ? Ik weet wel dat die mx-en perfect zonder actieve koeling draaien. Heb zelf een geforce 2 mx liggen zonder heatsinks/ fan en die draait perfect !

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
De Geforce 4 MX kaarten hebben standaard alleen een heatsink, dus die zullen niet zoveel warmte produceren, en zitten qua performance iets boven het niveau van een Geforce 2. Ook qua prijs verschilt er niet zo heel veel. Dus misschien is dat een idee?

Verwijderd

Een vriend van me had een netwerkkaart tegen de fan van zijn geforce 2mx 400 aangedrukt, hij heeft maar 3 of 4 pci sloten.

De fan draaide niet meer omdat hij werd geblokt door de netwerkkaart eronder, spellen spelen lukte nog wel enzo zonder vastlopers, later hebben we de geluidskaart eruit gehaald en hij gebruikt nu de onboard sound, de fan draait weer :)

Dus een gf 2 mx zonder koeler kan wel, een gts of ti kan je denk ik wel vergeten, maar het is natuurlijk nooit gezond zonder koeler!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

LopeZ

Too much is never enough

Hij zegt toch ook niet dat hij een server aan het maken is? Hij maakt een server kast, en dat kan prima gewoon een workstation worden :)

Geforce 4 mx wordt vaak zonder actieve koeling geleverd ja maar dan moet je toch wel een beetje goede airflow hebben in je kast.

• Xavier
  • Niet online
Waarom een GeForce2 in mijn server?
Nou die dingen zijn nu goedkoop 2de hands te koop. Zo een 50 euro en je hebt er een.
En op die server wil ik nog een beetje normaal CS-en en Q3A spelen.
Het hoeven geen mega hoge FPSen te zijn. Als het maar boven de 60 is.
Ik heb een P3 800.

Verwijderd

Tja, je zult toch moeten kiezen, die GF2 wordt toch echt wel warm.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Anders kijk hier eens naar. Een koeling van zalman kan je je geforce 4 nog mee koelen
ZM80 HP in NL!!!

• Xavier
  • Niet online
Ik heb net een GeForce2 MX 400 gezien.

Als ik daar nou een huge heatsink opzet. En dan een 8cm fan op 7V.
Dan moet dat toch wel werken?

[ Voor 0% gewijzigd door Xavier op 22-09-2002 12:09 . Reden: stom stom stom... ]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Xavier schreef op 22 september 2002 @ 12:06:
Ik heb net een GeForce2 MX 400 gezien.

Als ik daar nou een hugh heatsink opzet. En dan een 8cm fan op 7V.
Dan moet dat toch wel werken?
Ik denk dat een 'hugh' (of bedoel je 'huge'? :P) heatsink alleen dan wel genoeg is.

• Xavier
  • Niet online
Devil N schreef op 22 september 2002 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat een 'hugh' (of bedoel je 'huge'? :P) heatsink alleen dan wel genoeg is.
|:(
Ja een huge heatsink.
stom stom stom....

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ehhh... Mijn GF2GTS gaat makkelijk passief hoor :) En mijn 2MX draait zelfs zonder een heatsink en is dan zelfs nog goed te OC'en ook. En anders koop je toch gewoon zo'n Zalman ding? Dan kun je zelfs een GF4ti4600 passief koelen 8)

• Xavier
  • Niet online
Ik heb niet zo veel geld en heb eigenlijk al genoeg eraan uitgegeven.
Dus ik zoek een goedkoop kaartje met een goedkope heatsink.

Ik koop die MX400 wel en dan zet ik er een grote heatsink op.

Verwijderd

Ik heb een Sparkle GF2 MX 400 64mb zit alleen een heatsink op en je kan hem zelfs een beetje overklokken.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
check dit topic, dat is dan een Geforce 3 Ti200...

draait rockstable...

het kan dus best...

[ Voor 0% gewijzigd door MadMod op 22-09-2002 22:22 . Reden: annvulling ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik weet wel heel zeker dat de Sparkle Geforce2 MX serie alleen met een heatsink komt, stiller kan dus niet :)

De meeste mensen deugen!

• The Dolf
  • Niet online
Als ej toch een kast gaat maken dan raad ik je aan om een wtx kast te maken. Dan is je videokaart veel makelijker te koelen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Je kunt misschien zelfs nog beter een Radeon 9000 nemen. Deze chip is geloof ik op 0,13 micron gebakken en is gestript van een stel pipelines t.o.v. de Radeon 8500. Ik heb zelf nu een Radeon 8500 passief draaien, dus die 9000 moet nog makkelijker kunnen.

Deze presteert overigens ook een stuk beter dan een GF2.

Dato DUO synth voor twee

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Hier GeForce 2 Pro met de oude zalman waaier heatsink erop (ZM-17CU)

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/17cu.gif

Houd m koud zat (zou niet weten hoe warm, zit geen temp sensor in) maar kan m van 200 mhz naar 245 mhz overklokken zonder dat ik artifacts ofzo krijg :P Als ik m'n casefans van minimaal naar maximaal gooi (zooi enermaxjes) kan ie zelfs naar 260.

Al met al geen slechte heatsink dus :)

Die nieuwere zullen wel beter zijn maar ook duurder en eigenlijk vette overkill voor de GF2 serie.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik vind deze vraag een beetje van

ik zoek een kachel die weinig warmte afgeeft...

Als je gewoon een beetje koele videokaart wilt, ga dan voor wat oudere series, GPU's CPU's worden altijd wel warm, kan je niets aan doen, hij zal altijd warmte afgeven

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
1 vraagie, een server met geforce 2, wat moet je er in hemelsnaam mee..... :)

One World Concepts

• Xavier
  • Niet online
Vorkie schreef op 22 september 2002 @ 22:35:
ik vind deze vraag een beetje van

ik zoek een kachel die weinig warmte afgeeft...

Als je gewoon een beetje koele videokaart wilt, ga dan voor wat oudere series, GPU's CPU's worden altijd wel warm, kan je niets aan doen, hij zal altijd warmte afgeven
Ja ok.
Maar mijn Leadtek GeForce4 zit al een huge heatsink op. Dan met een beetje tweaken (AS3) en wat andere dingetjes kan je deze fluisterstil maken.

Ik heb dus een eigen geluidsdichte kast gemaakt om de pc kast heen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/Server/KAST012.JPG
Hier komt hij in te staan. Nou is er weinig/slechte airflow. Dus er moet een grote heatsink op komen. Ik heb er nog 3 PCI sloten eronder vrij dus groot mag hij worden.
Maar ik ga voor een tweede hands GeForce 2

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30

Ankh

.Howdy

LopeZ schreef op 22 september 2002 @ 11:48:
Een Geforce2 zonder koeling kan je wel vergeten, de chip wordt dan veelste heet. Een Geforce2mx kan nog wel maar echt koel blijft die ook niet. Misschien het een beter idee als je zelf een heat erop zet, zoals die Zalman, die doet het een stukie beter dan de meeste standaard heatsinks.

Zie ook de site van Zalman
uhhhh.. maar ik heb hier een Gforce 2 MX liggen.. de asus.. jaja de enige echte allereerste gforce =) maar daar zit dus leuke koelblokje op, niet eens een fan..
zelf gebruik ik hem niet meer :/ :)

Verwijderd

RaMMSTeiN schreef op 22 september 2002 @ 23:01:
[...]

uhhhh.. maar ik heb hier een Gforce 2 MX liggen.. de asus.. jaja de enige echte allereerste gforce =) maar daar zit dus leuke koelblokje op, niet eens een fan..
zelf gebruik ik hem niet meer :/ :)
Hey als je er toch niks mee doet kan je hem wel aan mij geven dan geeft ik hem nieuw leven

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Xavier schreef op 22 september 2002 @ 22:44:
[...]
Ik heb dus een eigen geluidsdichte kast gemaakt om de pc kast heen:
[afbeelding]
Hier komt hij in te staan.
Nu nog een cijferslot erop en hij is helemaal compleet!! ;) Volgens mij kun je naast je PC ook je juwelen erin bewaren.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30

Ankh

.Howdy

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:16:
[...]

Hey als je er toch niks mee doet kan je hem wel aan mij geven dan geeft ik hem nieuw leven
mail me maar :)
moi

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:16:
[...]

Volgens mij zocht ik een kaart :?

• Xavier
  • Niet online
Jordy schreef op 22 september 2002 @ 23:24:
[...]

Nu nog een cijferslot erop en hij is helemaal compleet!! ;) Volgens mij kun je naast je PC ook je juwelen erin bewaren.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/Server/KAST014.JPG
Das de oude pc.
Pagina: 1