Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] HDD-VU-meter doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een vu meter gesoldeert (ik.. heb ut door een collega laten doen :))
Alleen doet ie helemaal niks.. (geen enkel lampje brand oid..)

Ik neem aan dat ut gesoldeerde spul wel goed zit :)
alleen de bedrading (voeding ed) heb ik dur zelf op moeten zetten) en ik denk dat daar ook de fout zit.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/winamphelp/got/schema.jpg

Jullie zoude me echt dankbaar zijn als jullie me fout kunnen oplossen.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

kimjansen

Nu ff niks...

Volgens mij moet die LED er niet tussen, als ik het goede schema voor me heb.

Speed kills, but beauty lives forever...

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04
Nee bij mijn schema was het dat de + en de - voor de hdd aansluiting waren omgedraaid. Als hij via een optocoupler is gescheiden dan kun je hem gewoon omwisselen, waarschijnlijk werkt het dan wel goed. Beetje onduidelijk getekend trouwens. (zwart = 0v en geel = +12v)

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
hmm.. bij mij stond er netjes op de printplaat netjes een + en een - getekend met stift..

enneh.. zo te zien is alles goed gedaan... zwarte snoertje is hier op de + gesolteerd..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

lijkt mij ook dat de led er niet tussen hoort.... als er een optocoupler tussen zit kan je inderdaad effe proberen de plus en min van je hdd led aansluiting omdraaien...

lijkt mij wel handig om je aan de kleuren te houden wat betreft plus en min respectievelijk rood en zwart (of geel en zwart als hij 12 volt nodig heeft) voorkomt een heleboel mogelijke problemen....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Misschien moet je de led omdraaien... of inderdaad gewoon weglaten...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter: Ik heb even een tag [EL] in je titel gezet. Hou je de volgende keer a.u.b. aan de richtlijnen zoals die in Lees dit eerst voordat je een topic opent! staan aangegeven.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

kimjansen

Nu ff niks...

AMDFreak schreef op 22 september 2002 @ 11:49:
hmm.. bij mij stond er netjes op de printplaat netjes een + en een - getekend met stift..

enneh.. zo te zien is alles goed gedaan... zwarte snoertje is hier op de + gesolteerd..
Zwart is de massa, geel is +12V en rood is +5V. Zo te lezen heb je de voedingsspanning verkeerd om erop gezet. Das dus een aantal kapotte componentjes nu :'(

Speed kills, but beauty lives forever...

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04
Ik wil nu wel eigenlijk eens weten hoe het er mee staat. Heb je al wat geprobeerd of niet?
Ben echt benieuwd wat he nu was

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Pagina: 1