Toon posts:

[Win XP]Explorer zuigt al mn CPU kracht op. *

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit lekker achter mn pc, gewoon mp3tje luisteren, filmpje kijken terwijl kazaa aanstaat en met mensen chatten op MSN. Maar soms als ik een applicatie start loopt ineens heel mn pc traag. Dus ik haal Windows taakbeheer dr bij en ja hoor tis weer zo ver; explorer.exe zuigt 98% procent van mn processor weg. Dan sluit ik meestal alle applicatie's (soms alleen een map die open staat) en dan gaat soms ineens de teller weer na een paar minuten terug naar 0%. Dit blijft meestal niet zo, want zo gauw ik weer aan de slag wil of ben loopt mn pc weer traag door explorer.

Als ik mn pc dan afsluit dan gaat windows ineens allemaal programmatjes afsluiten die ook vastgelopen zijn. Degene die er bijna altijd bij zit is ctfmon.exe
Als ik reboot is het probleem (uiteraard) verholpen (maar niet voor lang...).

De windows die ik draai is al redelijk 'vervuilt', maar volgens mij geen reden om opnieuw te beginnen.

Ik heb:
-Windows XP
-Amd Atlon XP 1600+
-512 MB ddr
-MSI K7t266pro
-CLub3d Geforce 2 Ti 64 Mb DDR
-een enorme puist op mn lip ;-)

Wat kan ik er aan doen om de problemen met explorer op te lossen?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Al een virusscanner gedraaid/AdAware laten zoeken?

Verwijderd

Je hebt het ook al geprobeerd terwijl je Kazaa uit hebt staan?
Ad-Aware is ook een goede optie, idd.
Verder kun je het programma winrescue gebruiken om je register eens aan te pakken.
Is een soort regclean, maar dan voor XP.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 21:56

Jaymz

Keep on moving !

[Win XP] toegevoegd aan de titel :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook opeens gekregen na een clean install van een geslipstreamde xp sp1. Bij mij gebeurde dit steeds alleen als de explorer open stond in een directory met .avi films erin. Ook waren er problemen met renamen van de avi's. De tip in de FAQ heeft beide problemen bij mij opgelost.

http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP44

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost! De prijs gaat naar John_Smith, hoewel ik zelf op het antwoord ben gekomen. Ik heb idd opnieuw Windhoos XP geinstalleerd, maar het probleem bleef. Toen viel het me op dat explorer begin te klooien NADAT ik een bepaalde avi file aanklikte. Het verwijderen van deze file ging niet (want " windhoos heeft deze file in gebruik en kan deze derhalve niet wissen" ) en ook renamen ging ook niet. Ik heb het uiteindelijk opgelost door de betreffende partitie leeg te halen (slechts 10 gig overpompen), partitie te wissen, nieuwe partitie te maken (lang leve partitie magic!) en alle troep weer trug te gooien exclusief de brakke avi file. Problem solved!

Tweakers bedankt!
Pagina: 1