Ik heb een repotec 16 ports switch aangeschaft. In het gewone netwerkverkeer werkt hij goed, maar als mijn mail op wil halen gaat het mis. Ik heb mijn mailbestand op mijn server staan, en kan het gewoon openen, maar bij het ophalen van de mail krijg ik de mededeling dat ik niet naar het mailbestand kan schrijven.
Verder heb ik een probleem als ik de computer opstart en afsluit. Hij gaat dan mijn profiel van het netwerk halen, en dat duurt verschrikkelijk lang. Als ik afsluit duurt het zelfs zo lang dat ik een time out fout krijg met de mededeling dat het zwervend profiel niet kan worden opgeslagen.
Als ik beide pc weer aansluit op mijn oude e-tech switch werkt alles wel naar behoren.
Ook internetverkeer gaat prima als de switch en de e-tech router aan elkaar zijn verbonden. Er lijkt dus een blokkade te komen als ik naar de server wil schrijven via enkele netwerkfaciliteiten.
Specs:
Werkstation:
AMD 1 ghz
1 Gb RAM
Win2000 Pro SP3
Realtek NIC
Server:
Pentium Pro 200
284 Mb RAM
Win2000 Server SP2
Intel onboard NIC
Verder heb ik een probleem als ik de computer opstart en afsluit. Hij gaat dan mijn profiel van het netwerk halen, en dat duurt verschrikkelijk lang. Als ik afsluit duurt het zelfs zo lang dat ik een time out fout krijg met de mededeling dat het zwervend profiel niet kan worden opgeslagen.
Als ik beide pc weer aansluit op mijn oude e-tech switch werkt alles wel naar behoren.
Ook internetverkeer gaat prima als de switch en de e-tech router aan elkaar zijn verbonden. Er lijkt dus een blokkade te komen als ik naar de server wil schrijven via enkele netwerkfaciliteiten.
Specs:
Werkstation:
AMD 1 ghz
1 Gb RAM
Win2000 Pro SP3
Realtek NIC
Server:
Pentium Pro 200
284 Mb RAM
Win2000 Server SP2
Intel onboard NIC