Toon posts:

Trage Repotec switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een repotec 16 ports switch aangeschaft. In het gewone netwerkverkeer werkt hij goed, maar als mijn mail op wil halen gaat het mis. Ik heb mijn mailbestand op mijn server staan, en kan het gewoon openen, maar bij het ophalen van de mail krijg ik de mededeling dat ik niet naar het mailbestand kan schrijven.

Verder heb ik een probleem als ik de computer opstart en afsluit. Hij gaat dan mijn profiel van het netwerk halen, en dat duurt verschrikkelijk lang. Als ik afsluit duurt het zelfs zo lang dat ik een time out fout krijg met de mededeling dat het zwervend profiel niet kan worden opgeslagen.

Als ik beide pc weer aansluit op mijn oude e-tech switch werkt alles wel naar behoren.

Ook internetverkeer gaat prima als de switch en de e-tech router aan elkaar zijn verbonden. Er lijkt dus een blokkade te komen als ik naar de server wil schrijven via enkele netwerkfaciliteiten.

Specs:

Werkstation:
AMD 1 ghz
1 Gb RAM
Win2000 Pro SP3
Realtek NIC

Server:
Pentium Pro 200
284 Mb RAM
Win2000 Server SP2
Intel onboard NIC

• bonza
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 13:28
Waarschijnlijk staat je netwerk kaart op half-duplex en de switch full-duplex.
Probeer je netwerk kaarten eens te forceren op full duplex. Ik heb dit probleem al vaak gezien als er Netwerkkaarten met een DEC chipset worden gebruikt of een oude 3com chipset.

De detectie voor full-duplex te gebruiken gaat helaas niet bij alle kaarten goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide kaarten op full-duplex gezet zonder resultaat. De led op de switch knipperen wel dat er netwerkactiviteit is op 100mbs, maar er gebeurt gewoon niets. Als ik dan de netwerkkabels in de oude switch prik, gaat het meteen goed. Kan er ergens een WIndows service dwarsliggen aangezien al het andere netwerkverkeer geen problemen geeft.

Het gaat trouwens om dit apparaat:

16P 10/100Mbps Nway Switch:

IEEE802.3 and IEEE802.3u standards
Sixteen 10/100Mbps RJ-45 NWay ports
Network speed: 10Mbps and 100Mbps Duplex mode: Full and Half
Every switching port is automatically cross-over detection (MDI, MDI-X auto-detected)
Buffer Memory:
512Kbyte for the whole system
Filtering/Forwarding Rate 10Mbps:14,880pps/14,880pps 100Mbps:148,800pps/148,800pps
Wire-speed packet filtering and forwarding rate
Store-and-forward architecture filters fragment & CRC error packets
Supports 16K MAC address entries in whole system
Rich LED indicators:
System: Power
Port: Speed and Link/Activity
Desk Top design; 19" rack-mountable
Internal universal power supply
FCC Class A, CE

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde net Rabo telebankieren vanaf de server te draaien, en ook daar gaat het mis. Tergend langzaam en foutmeldingen dat er niet naar de database geschreven kan worden. Inprikken in de oude switche n het werkt. Ik kan de server wel gewoon via VNC benaderen, en ook gedeelde harde schijven en printers gebruiken werkt prima via de repotec siwtch.