digitale video op vcd zetten

Pagina: 1
Acties:

• mooizooi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Voor diverse vrienden (en voor mezelf natuurlijk) maak ik wel eens video opnamen met mijn digitale video vamera van JVC. De opnamen zet ik op video en geef ze dan weg. De originelen op het digitale bandje bewaar ik.
Aangezien veel inmiddels een DVD speler hebben wil ik de films op een cdrom zetten in vcd formaat.
Inmiddels heb ik een computer die eigenlijk voor dit werk geschikt moet zijn (2.2 GHz, 120 GB HD en 512 mb intern). Wat ik nog niet heb zijn een goede interne kaart die betrouwbaar is en zijn werk goed doet en de goede software waarmee ik wat kan knippen en plakken.

De vraag is nu:
- wie heeft er tips om een en ander op een redelijk eenvoudige manier te kunnen omzetten naar de vcd.
- welke kaart is momenteel de bste voor dit werk (de kwaliteit en het gebruikgemak is belangrijker dan de prijs)
- welke software is het beste geschikt voor mijn knip- en plakwerk

Carpe Diem

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn oplosssing is als volgt
- een firewire kaart van Dynalink (ervanuit gaande dat op jouw camera natuurlijk een dv-out zit)
- Ulead Movie factory of Dvd workshop

Met dit programma en kaartje kan je heel makkelijk een vcd maken , desnoods een svcd.
Wil je het helemaal bont maken dan is zelfs een mini-dvd mogelijk, maar niet alle dvd-spelers kunnen hier mee overweg.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• mooizooi
Ik heb de camera even erbij gepakt: de JVC GR-DVX7 heeft de volgende connecties:
S-video out, Video out, Audio out (L+R), Jlip, PC (digital still) en EDIT.

Hoeveel ruimte heeft 10 minuten video nodig op de harddisk.

Carpe Diem

• docftp
  • Niet online
Die Jlip is in jouw geval de dv-out (JVC noemt dat anders maar het efect is het zelfde)
Die 10 min in welk formaat ga je dat zetten?? ( vcd, svcd of mini-dvd)
Als je zou willen is zelfs op jouw camera dv-in mogelijk.
Ik zal de pagina er even bij halen.

• mooizooi
De bedoeling is vcd, dit formaat kan volgens mij op bijna iedere dvd speler worden bekeken. Met svcd kan ik dat niet zeker zeggen

Carpe Diem

• docftp
  • Niet online
Dan heb je genoeg ruimte op een 74 minuten cd.
Ik heb 70 minuten op een vcd gekregen en dat ging prima ( ik hield zelfs nog ruimte over), met een 80 minuten cd wordt de grootte navenant groter , maar dat mocht duidelijk zijn.
Dat levert overigens geen problemen op voor de dvd-speler of je nu een 74 of 80 min gebruikt.
Svcd heeft een +/- 30 minuten ruimte op een 80 minuten cd.

• mooizooi
Dan zal het wel het vcd formaat worden, mijn vrienden zijn al tevreden met de videoband kwaliteit van hun feestje of bruiloft.
Als ik reactie goed begrijp is het beste manier om eerst de data op mijn harddisk compleet te maken en die daarna op de cd te schrijven. Gezien de ruimte op mijn harddisk moet dat geen probleem zijn.

Carpe Diem

• docftp
  • Niet online
En om je dv-out ook dv-in te maken dien je het volgende zippie te downloaden
( Heren moderators, dit is freeware of mag dat ook niet?)
http://www.dv-in.nl/uploaded/JVCEM21BETA.ZIP

• mooizooi
Bedankt, ik zal het binnekort gaan proberen.

Carpe Diem

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

docftp schreef op 22 september 2002 @ 10:56:
Mijn oplosssing is als volgt
- een firewire kaart van Dynalink (ervanuit gaande dat op jouw camera natuurlijk een dv-out zit)
- Ulead Movie factory of Dvd workshop

Met dit programma en kaartje kan je heel makkelijk een vcd maken , desnoods een svcd.
Wil je het helemaal bont maken dan is zelfs een mini-dvd mogelijk, maar niet alle dvd-spelers kunnen hier mee overweg.
Dit werkt zeker maar ik heb zelf de ervaring dat de kwaliteid van omrekenen van Dvd workshop niet zo goed is.
Daarom gebruik ik TMPGenc om het avi bestand wat uit de camera is gekomen eerst om te rekenen naar MPEG (1of2).
Dan ga je met Dvd workshop verder om de cd te maken, let wel op dat je Dvd workshop dan niet nog eens laat omrekenen.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Pagina: 1