lees de faq dus maar
Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk - Blubhub - IOS app om je aquarium bij te houden
Welkom in P&W (FAQ-13/7/2002)
en
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen
Daarin vind je een aantal tips over hoe je een goed en duidelijk topic moet aanmaken hier in P&W. In de FAQ staat ook beschreven wat kan en niet kan in P&W en wat er van je verwacht wordt.
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
This is your lucky day. Op mijn website staat een beetje code (zoek naar CTime) voor een prima timer : http://members.chello.nl/~f.eimers/
curry684 schreef op 23 september 2002 @ 01:08:
Volgens mij is er geen enkele platform-independent implementatie van een timer... laat dus maar komen die extra info.
mwoah, je kan met een lusje en het gebruik van time () toch een mooie wacht-functie maken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| void sig_alrm_handler() {
//Do stuff here
alarm(1);
}
main() {
signal(SIGALRM, (void *) sig_alrm_handler);
alarm(1);
} |
werkt goed
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Niet portable dus, pechANSI 4.7.1.1 The set of signals for the signal function
The first argument passed to signal must be one of the symbolic constants described in the Run-Time Library Reference for the signal function. The information in the Run-Time Library Reference also lists the operating mode support for each signal. The constants are also defined in SIGNAL.H.
Sowieso bestaat de alarm functie niet in de Windows-uitvoering van de C-runtime libs (according to VS.net MSDN).
Wirf schreef op 23 september 2002 @ 02:47:
Ik deed het laatst zo:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9void sig_alrm_handler() { //Do stuff here alarm(1); } main() { signal(SIGALRM, (void *) sig_alrm_handler); alarm(1); }
werkt goed
helaas is alarm () geen ANSI C functie, dus het is nog maar de vraag of het wel werkt bij iedereen
.edit: curry: grrr
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De code is trouwens geschreven voor/op een Linux machine
.oisyn schreef op 23 september 2002 @ 02:32:
mwoah, je kan met een lusje en het gebruik van time () toch een mooie wacht-functie maken
1
2
3
4
5
6
7
| #include <time.h> void MySleep(int p_Seconds) { time_t l_TargetTime = time(NULL) + p_Seconds; while(l_TargetTime > time(NULL)); } |
Geniaal gewoon
Is dit niet een Busy-Wait? elke keer als je deze functie aanroept gebruik je 100% CPUcurry684 schreef op 23 september 2002 @ 03:17:
[...]
C++:
1 2 3 4 5 6 7 #include <time.h> void MySleep(int p_Seconds) { time_t l_TargetTime = time(NULL) + p_Seconds; while(l_TargetTime > time(NULL)); }
Geniaal gewoon
Echt?Wirf schreef op 23 september 2002 @ 03:20:
Is dit niet een Busy-Wait? elke keer als je deze functie aanroept gebruik je 100% CPU
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Kan het nog beter zo doen, dan werkt het beter tussen verschillende *nices:Wirf schreef op 23 september 2002 @ 02:47:
Ik deed het laatst zo:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9void sig_alrm_handler() { //Do stuff here alarm(1); } main() { signal(SIGALRM, (void *) sig_alrm_handler); alarm(1); }
werkt goed
void sig_alrm_handler(int sig) {
signal(SIGALRM, sigalrm_handler);
alarm(1);
}
Het verschilt namelijk per OS wat ze doen na een signal, sommige resetten de handler naar default, andere laten hem onveranderd (zoals jij aan nam) etc.
Volgens mij ondersteund elke *nix box op de wereld dit, dus redelijk portable. Maar niet naar windows misschien hehe
Ah, ok, ik zal het meenemenZoijar schreef op 23 september 2002 @ 11:35:
[...]
Kan het nog beter zo doen, dan werkt het beter tussen verschillende *nices:
void sig_alrm_handler(int sig) {
signal(SIGALRM, sigalrm_handler);
alarm(1);
}
Het verschilt namelijk per OS wat ze doen na een signal, sommige resetten de handler naar default, andere laten hem onveranderd (zoals jij aan nam) etc.
Misschien kan dit wel met Cygwin onder windows? ( http://www.cygwin.com/ )Volgens mij ondersteund elke *nix box op de wereld dit, dus redelijk portable. Maar niet naar windows misschien hehe
Daar heb ik altijd goede ervaringen mee gehad.