Toon posts:

Slechte 3dmark perf. met nieuwe P4 proc

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een Asus P4B533-V geinstalleerd met een Pentium 4 2.4 ghz en 512mb DDR333, er zat een 2000 XP+ in op een Asus A7m266 moederbord. Alles werkt prima, maar alleen 3dmark geeft wat vreemde resultaten (videokaart is een Leadtek ti4400).

Hier een overzicht van de grootste verschillen;

Dragothic LD ? 170 --> 109
Dragothic HD ? 93.1 --> 39.3
Nature ? 54.1 --> 26.4

High polygon count 1 light ? 45 --> 23.7

Environment Bump mapping ? 154.1 --> 130.5
Vertex Shader ? 91 --> 10.6 !!!
Advanced Pixel Shader - 88.2 --> 43.6

In de overige game tests is de nieuwe setup zo'n 20% sneller, begrijp er zelf echt helemaal niets meer van. Heb een compleet nieuwe Win xp install gedaan, maar heeft absoluut niks geholpen.

Aangezien het na het vervangen van het geheugen, mobo en processor is heb ik het maar hier geplaatst.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit topic valt eigenlijk ook onder de standaard 3dMark topics, zie hiervoor de FAQ --> http://gathering.tweakers...st_messages/560274#3dmark
Voor de rest kan ik je adviseren: scores zeggen ook niet alles. :) Je zegt zelf ook dat het in de andere tests sneller is, wat een indicatie is dat je systeem gewoon sneller werkt, en daar gaat het uiteraard uiteindelijk om :)

Verwijderd

Dit lijkt mij gewoon een driverprobleem.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
gebruik je wel de nieuwste 40.41 drivers?
mobo drivers geinstalleerd?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, het werkt nu helemaal perfect. Eerst die 40.41 geinstalleerd, die gebruikte ik eerst nooit omdat hij wat problemen gaf. Daarmee liep ik al een stuk in, toen nog voor de zekerheid alle drivers van de mobo cd geinstalleerd en dik overheen gegaan. Gemiddeld presteert het nu ongeveer 30-35% sneller.

Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van dergelijke benchmarks, maar in dit geval zie je toch wel dat je behoorlijke (lompe) fouten ermee uit kan halen.

Dus nogmaals bedankt en ik denk wel dat dit topic dan gesloten kan worden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooi zo :)

Overigens, van jou wordt als Tweaker zijnde toch wel verwacht dat je eerst zélf een aantal dingen uitprobeert -zoals verschillende drivers, je moet er maar opkomen- eer je hier op GoT (Gathering of Tweakers) om hulp vraagt..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.