Is het een kras aan de 'data'kant ? dan kan je inderdaad met krasverwijderaar proberen de kras weg te polijsten. (zie reatie marteltor). Halfords heeft het, maar het is vaak ook te krijgen bij telecom winkels, want het werkt ook prima om krassen van displays van mobiele telefoons weg te werken. Hetzelfde kan je voor elkaar krijgen met tandpasta, het lieft whitener tandpasta.
Als het een barst is in de CD, of de 'label'kant is beschadigd, dan kan je het vergeten.
Echter, aangezien je zegt dat je eens per 2 weken aan een re-install begint zou ik eerst even iets anders doen:
MEMtest96 ! Download deze freeware RAM tester, volg de instructies, maak een bootflop, en laat het geheugen eens even een of 2 complete test-loops doorlopen. Ik heb zo het vermoeden dat er een aantal RAM fouten gevonden gaan worden, want het is echt niet normaal dat je 2 keer per maand je OS moet herstellen/reinstallen.
Ik heb al 2 keer een computer onder handen gehad met kapot geheugen, waarbij tijdens installatie iedere keer
dezelfde file niet meer ingelezen kon worden. Niet omdat de CD kapot was, maar omdat het geheugen adres waar die ene file tijdelijk weggeschreven werd kapot was.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE