Toon posts:

Een kapotte cd repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
yo tweakers.
ik heb dus zo'n gaar packardbell computje die je om de 2 weken moet herinstaleren. nou moest dat gister dus ook weer geburen en nou is mijn ''Master CD'' beschadigd en kan ik mijn software niet meer instaleren. nou vraag ik of iemand van jullie weet hoe je een cd kan repareren??

ps heb gesearched en gegoogeld

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:21
je hebt iig bij de halfords spul om krassen mee uit een zonnebril te halen,
dit schijnt ook te werken op lichte krasjes op cd's. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.
Anders zal je toch contact moeten opnemen met packardbell, en als die een beetje service verlenen doen ze er niet moeilijk over...

offtopic:
maar waarom moet je hem om de 2 weken opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
bij wijze van spreke :P en omdat dat ding altijd dingen doet wat ik niet wil :P

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 09:57:
bij wijze van spreke :P en omdat dat ding altijd dingen doet wat ik niet wil :P
Ehm wat d8 je van zelf gewoon je software installeren en dan ff een Ghost maken i.p.v. die :r Packard Hell software?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik die software ook niet als ik instaleer aleen os en dan met smart restore Word en zo erop maar dat is het ook. maar nu zitten er een paar krasje op die cd en lukt het niet meer duz ik moet hem repareren aleen hoe?

Verwijderd

wordt denk ik moeilijk.
Je kan beter een nieuwe cd van PB proberen te krijgen, al ben ik bang dat dat nogal veel gaat kosten. Ook kan je zoeken naar iemand met dezelfde cd en er een Ghost van maken, dat is stukken en stukken makkelijker als je zo vaak gaat reinstallen :).

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook geleezn in een boekje dat het via tandpasta ofzo kon??

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07-01-2025
of terugsturen naar packet hell ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
net gebeld met packerd bell. nieuwe cd's 40 euro GVD lijers

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:54
wat d8 je van zelf windhoos installeren? en pak win2k, da's een stuk stabieler=minder herinstalls :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 14:15
ik had ook me packerd hell cd's gemold. ben trug gegaan naar de winkel(electo world) en 4 dagen later had ik een nieuw setje, helemaal gratiz :)

TheS4ndm4n#1919

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb die cdtjes hier wel liggen (ja, ook wij hebben hier zo'n brakke pc van Packard Bell staan :r).

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

cdr diagnostics downen, dan bit voor bit het cd'tje uitlezen.....kan een uur of wat duren (!) en daarna weer branden! Dit heeft mij tenminste ooit een keer een orginele windows cd gered!
Andere optie: kijken of je iemand vindt met de zelfde PB computer (bijv. hier op Tweakers) en dan zijn Cd lenen dan wel kopieren.....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
kvind dit gewoon niet gaaf wat ze me vertellen. €40 voor 2cds gaweg man ze kunnen niet eens mijn probleem oplossen stelletje n00bs (:P) maargoed wat was die tandpastatruc ookalweer weet iemand daar wat van>?

• marteltor
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 10:13:
ik gebruik die software ook niet als ik instaleer aleen os en dan met smart restore Word en zo erop maar dat is het ook. maar nu zitten er een paar krasje op die cd en lukt het niet meer duz ik moet hem repareren aleen hoe?
als je nou gewoon eens m`n eerste replie leest...

Verwijderd

Topicstarter
sjolmers schreef op 22 september 2002 @ 10:35:
cdr diagnostics downen, dan bit voor bit het cd'tje uitlezen.....kan een uur of wat duren (!) en daarna weer branden! Dit heeft mij tenminste ooit een keer een orginele windows cd gered!
Andere optie: kijken of je iemand vindt met de zelfde PB computer (bijv. hier op Tweakers) en dan zijn Cd lenen dan wel kopieren.....
*schaam*heb geen brander*schaam*

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Is het een kras aan de 'data'kant ? dan kan je inderdaad met krasverwijderaar proberen de kras weg te polijsten. (zie reatie marteltor). Halfords heeft het, maar het is vaak ook te krijgen bij telecom winkels, want het werkt ook prima om krassen van displays van mobiele telefoons weg te werken. Hetzelfde kan je voor elkaar krijgen met tandpasta, het lieft whitener tandpasta.

Als het een barst is in de CD, of de 'label'kant is beschadigd, dan kan je het vergeten.

Echter, aangezien je zegt dat je eens per 2 weken aan een re-install begint zou ik eerst even iets anders doen: MEMtest96 ! Download deze freeware RAM tester, volg de instructies, maak een bootflop, en laat het geheugen eens even een of 2 complete test-loops doorlopen. Ik heb zo het vermoeden dat er een aantal RAM fouten gevonden gaan worden, want het is echt niet normaal dat je 2 keer per maand je OS moet herstellen/reinstallen.

Ik heb al 2 keer een computer onder handen gehad met kapot geheugen, waarbij tijdens installatie iedere keer dezelfde file niet meer ingelezen kon worden. Niet omdat de CD kapot was, maar omdat het geheugen adres waar die ene file tijdelijk weggeschreven werd kapot was.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• LopeZ
  • Laatst online: 06:46

LopeZ

Too much is never enough

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 10:35:
kvind dit gewoon niet gaaf wat ze me vertellen. €40 voor 2cds gaweg man ze kunnen niet eens mijn probleem oplossen stelletje n00bs (:P) maargoed wat was die tandpastatruc ookalweer weet iemand daar wat van>?

Zal wel aan mij liggen maar ik vind dit nou niet echt veel, je krijgt een OS en Word. Een OS in de winkel kopen kost je 3x zoveel ofzo. Maar iig dit hoort in: move OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
oké Jumpstart hoe werkt dat tandpasta trucje ook alweer? licht aanbrengen en inwrijven ofzo? of als iemand anders het weet?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:11:
oké Jumpstart hoe werkt dat tandpasta trucje ook alweer? licht aanbrengen en inwrijven ofzo?
Kleine klodder tandpasta op de CD smeren, ongeveer een halve bij een halve centimeter ofzo, en dat met een wattenschijfje (of gewoon een pluk watten) in/over de kras wrijven. Wrijven in rondjes en/of heen en weer van binnen naar buiten. Eventueel een paar druppels water erbij om de tandpasta wat vloeibaarder te maken.

Het kan zijn dat het oppervlak dat je polijst een beetje doffer wordt, maar daar merkt de CD-rom speler niets van, als het goed is. CD afspoelen met water, heel goed droog maken en testen. Als het niet genoeg blijkt, dan opnieuw een kleine klodder tandpasta erop en weer poetsen, deze keer wat langer en met iets meer druk. Afspoelen, goed drogen en opnieuw testen. Iedere keer zal de kras iets minder zichtbaar worden, maar helemaal verdwijnen zal 'ie niet. Dat hoeft ook niet, als de kras maar vaag genoeg wordt dat de CD-ROM gelezen kan worden.

Maar euhhh ... Download en run nou eerst die MEMtest86 maar! (Of alternatief, probeer de inhoud van de CD in een andere PC naar de HD te copieren.) Het is namelijk behoorlijk zinloos om een kras weg te werken die niet de schuldige is van je problemen. Kom er dus eerst achter of het wel werkelijk die kras is die de problemen geeft.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je voor tips en memtest duurt dat een tijdej of niet? die test dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:07:
reken een uurtje voor 256mb SD / 512mb DDR zo lang duurde het bij mij iig

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:07:
Als je echt zeker wilt zijn, dan laat je je PC een keertje een nachtje doorrekenen. Aan de andere kant, als er een serieuze fout in je RAM zit (Wat wel het geval lijkt te zijn, als je dus 2 keer per maand een system-repair moet uitvoeren) dan zal je vrijwel meteen al de foutmeldigen om je oren zien vliegen...

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 23:43

McFizban

Hackito ergo sum.

i.p.v. tandpasta kun je ook koperpoets gebruiken (geen zilverpoets). De procedure is voor de rest hetzelfde en je krijgt geen doffe plekken.
Je kan ook eerst "grof" met tandpasta schuren en dan polijsten met koperpoets.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1