Toon posts:

Laptop met celeron 500 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier uitleg over? want met een lapt0p kan je niet in de bios komen ofzo heel gek ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 09:39 . Reden: celron 600 trouwens ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
3...2...1... dicht.
wat meer info please!
laptops zijn zoiezo amper te overclocken

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Lijkt me niet echt handig om een laptop te gaan overclocken, want de koeling voldoet meestal net voor de proc die erin zit.

Verwijderd

Zitten ook echt mobo's in die VCORE & FSB +1 ajust ondersteunen ofzo.. not. Zijn allemaal OEM bordjes, voor zover ik weet. Bovendien lijkt OCen me voor een laptop een stuk minder aantrekkelijk, aangezien warmte-productie meer een probleem is dan bij desktop PC's.

Verwijderd

Topicstarter
owh dat wist ik niet :? }:O

Dus het is 'niet' mogelijk om hem te overclocken, want meestal kan je in de bios de fsb hoger zetten, maar hier kan je dus niks in de bios, naja, slotje dan maar....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:15
er zijn van die progjes die softwarematig je FSB kunnen verhogen, maar of dat werkt met een laptopbord :? Weet niet.... en slim lijkt het me ook niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Bij de laatste iBooks van Apple kon je softwarematig een register omzetten waardoor de G3 (750fx) op 800 MHz draaide ipv 700 MHz.
Ook zijn er gevallen bekend van 'gekke' jappanners die hun G4 (Titanium) en iBooks overclockten zonder in problemen te komen met de koeling. Dit ging meestal alleen door op het moederboard wat frutsels te solderen.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kijk vooral even of er van dezelfde serie modellen bestonden die hoger geclockt waren. En hoe warm je huidige model wordt. Misschien is er wel ruimte (misschien middels het verbeteren van de koeltechnologiën zoals pasta, etc.).

Succes in ieder geval.

Verwijderd

Use search please, en staat dit niet in de FAQ? Het is al zo vaak voorbij gekomen.
Overclocken heeft weinig zin omdat het veel stroom vreet en meestal wordt je laptop er super heet van omdat de koeling niet voldoet. Daarbij is het meestal nog vrijwel onmogelijk om te doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht of hier al een topic over was hoor B)

Verwijderd

Dan zoek jij toch anders als ik want ik kan er genoeg vinden, allemaal hetzelfde antwoord.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 13:52
wat betreft CPU overklokken weet ik dat dat toch wel een probleem ken worden in een laptop. Warmte\energie-verbruik ligt daar erg gevoelig.
Ik heb wel es mn Moblity Radeon 7500 overgeklokt. maar echt ver kwam je niet, dus hij draait weer basic :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
[search=laptop overclocken]

Daar moet je wel genoeg info uit kunnen halen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.