FTP list gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik krijg met FlashFXP de volgende fout als ik bij een FTP server inlog.
LIST
150 Opening data connection for directory list.
426 Cannot retrieve.(Error #10057)
Is er misschien een bepaalde instelling waar dit aan kan liggen. Ik heb Passive Mode al geprobeerd.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb het net geprobeert met telnet naar een freebsd bak. Die kan wel zonder problemen een directory opvragen.

Ook andere FTP client's op mijn win2k vertikken het overigens.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:44

SteveV

Schtiefv Meister

Probeer site uses IP/Masq/NAT/Non-Routable IP is aan te zetten en passive mode of een combinatie ervan.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
SteveV schreef op 22 september 2002 @ 02:45:
Probeer site uses IP/Masq/NAT/Non-Routable IP is aan te zetten en passive mode of een combinatie ervan.
Beide al geprobeert, helaas zonder resultaat.

PASV moet iig uit anders krijg ik dit:
PASV
227 Entering Passive Mode (IP).
426 Cannot retrieve.(Error #10057)
Data Socket Error: Connection timed out

[ Voor 0% gewijzigd door me1299 op 22-09-2002 02:49 . Reden: ... ]

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Iemand?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik heb het zelfde probleem, niet met alle FTP's overigens
Ik heb ook geen oplossing kunnen vinden (heb poort 20/21 opengezet en passive mode geprobeerd)

Heb eigenlijk nooit geporbeerd om met de server te connecten, misschien dat het vanaf daar wel goed gaat (zou logisch zijn)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Timpie schreef op 22 september 2002 @ 16:01:
Ik heb het zelfde probleem, niet met alle FTP's overigens
Ik heb ook geen oplossing kunnen vinden (heb poort 20/21 opengezet en passive mode geprobeerd)

Heb eigenlijk nooit geporbeerd om met de server te connecten, misschien dat het vanaf daar wel goed gaat (zou logisch zijn)
Vanaf de server gaat het wel goed. Ook vanaf die Freebsd bak.

Toch vind ik dat erg vreemd, FTP protocol bestaat toch uit standaarden die voor Windows niet anders moeten zijn.

Verwijderd

Sorry voor de topickick maar ik zit met precies hetzelfde probleem. Heb de search van GOT & google gebruikt maar kon daar niets vinden. Ook de handleiding van mijn router (want die gebruik ik en ik vermoed dat het daar aan ligt) heb ik goed bestudeerd, maar ook daar ik heb ik geen oplossing uit kunnen halen. Verder is het probleem precies hetzelfde als hierboven beschreven.
Is er iemand die mij misschien kan helpen?

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Waarschijnlijk kan die FTP-server geen Passive aan, vanwege het feit dat hij misschien niet de juist poorten daarvoor open heeft staan. Hier kun je naar mijn weten niks aan doen, behalve dan aan jouw kant naar die server te connecten met een client die niet achter een router staat.
Voor meer info zie Active FTP vs. Passive FTP.

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Verwijderd

Heb dit probleem ook een keer gehad maar ben d'r ook niet achter gekomen wat het was.

Verwijderd

Maar het vreemde is (sorry dat ik dat niet in mijn beginpost heb gezet) dat vrienden van mij wel gewoon naar die ftp kunnen connecten. Zij gebruiken geen router en ik ben er 100% zeker van dat ze dezelfde instellingen als ik gebruiken in flashfxp.
Het moet dus bijna wel aan mijn router liggen.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 10:11:
Maar het vreemde is (sorry dat ik dat niet in mijn beginpost heb gezet) dat vrienden van mij wel gewoon naar die ftp kunnen connecten. Zij gebruiken geen router en ik ben er 100% zeker van dat ze dezelfde instellingen als ik gebruiken in flashfxp.
Het moet dus bijna wel aan mijn router liggen.
Zoals ik al zei in mij post, mensen achter een router moeten in passive mode connecten. Dus als de server dit niet ondersteund...tjah, dan kun je verder, volgens mij, weinig doen.

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Pagina: 1