Martin's LightJockey

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Zijn er mensen bekend met Martin's LightJockey?
Ik heb het es gedownload enzo, en ik wilde es kijken hoe bijv scanners nou worden aangestuurd...

Dus dit soort lampjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.martin.dk/product/Prod_img_gen/roboscan812.jpg
enneh
Afbeeldingslocatie: http://www.martin.dk/product/Prod_img_gen/atomic.jpg

best :9~ allemaal, maar ik snap nix van het programma. De help-functie was niet echt bijzonder helder en via google vond ik alleen de doxa site www.dmx512-online.com , maar daar staat nix over lightjockey op.

Er wordt wel het een en ander uitgelegd in de help over scenes, sequences enzo, maar de relatie tot de functies in het programma komen dus niet echt duidelijk over... En dr staan ook geen voorbeeld dingen in bijvoorbeeld.

Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met dit programma en of er een beter proggie bestaat...
Ook wist ik niet waar ik dit topic moest plaatsen, dus ik gokte maar op AVH.
Dan nog dit: Ik weet dat er een how 2 become a LJ topic bestaat, maar dies al redelijk lang stil en wou ik niet onnodig kicken met iets dat er misschien nix mee te maken heeft.

Verwijderd

Heb er wel eens mee gewerkt, is erg onhandig naar mijn idee, beetje amateurspul.
Kijk eens op: www.flyinpig.com voor het echte werk.

Daar kun je trouwens ook een mooie offline editor voor die stuurtafel downloaden: HogPC; kan je op je PC eens kijken hoe 't werkt.

• insan1ty
aha thnx, ff uitproberen

Ok ik zie nu een 205MB ISO, WholeHog III.
HogPC zie ik niet bij downloads staan...

Is het die WH3?

Verwijderd

kijk effe op de download pagina van de HogII, hier staat ie tussen als HogPC V3.2, Build 162.
Voor de HogIII komt er pas zo'n programma uit als de tafel helemaal is uitontwikkeld.
Kijk ook eens naar de Widget , dit is een kastje wat je op je USB poort aansluit, waarmee je DMX uit kan sturen via HogPC.

Die ISO daar heb je niets aan, dat is om je Firmware in je HogIII te updaten.

Ik ben er zelf van overtuigt dat het HogIII systeem binnenkort een nieuwe standaard gaat worden in de professionele lichtwereld, als je ziet hoe snel de HogII eigenlijk al als standaard is uitgegroeit bij alle grote evenementen... bij ons hebben we er nu 18.
Het grootste voordeel van de HogIII is dat je nu niet meer zoveel DMX lijnen hoeft te trekken, Ethernet is er nu in geintegreerd; wat bij ons al een paar jaar een standaard was maar dan met losse input-kastjes.

• insan1ty
aha. Ik wist verder nix van de ontwikkelingen rond die tafels dus, sorry mijn fout :)
Ja die widget had ik ook gezien.. leuk :) :9

Ff dat proggie proberen

• insan1ty
Nou ik heb het geinstalleerd en draaiend. Ik kan er eeen supersuperklein beetje mee overweg, namelijk fixtures toevoegen.
Ik volg een voorbeeld uit de WholeHogII manual... maar sommige dingen zijn in hogpc niet leesbaar, omdat een venster ophoudt en er geen scrollbars zijn. De commandline is dus bijv. onzichtbaar voor mij.
Maar ik zie dus al dat dit alleen leuk is om mee te spelen als je ook daadwerkelijk van die lichten in huis hebt, ik noem een VL5 of RoboScan of MAC500 ofzo...

Kosten voor alleen 1 scanner: tussen de 300 en 1500 euro.. :'(
Jammer maar helaas.

Verwijderd

Tja, dit spul is inderdaad wat meer voor de professionele markt qua prijs, maar ik kan je vertellen dat als je één keer dit systeem gewend ben, je niets anders meer wilt.

enneh, om te scrollen, moet je hetzelfde doen als in het echt, setup + 1e index-wiel.

• insan1ty
Oh ik heb net trouwens de prijs gevonden voor de PatendLight, de mooiste lamp ooit :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Patentlight.jpg
Vinnik dan he... :)
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/patend.jpg
Die scannerbuis kan met max 7 omwentelingen per seconde maken :9

Prijs: € 5687,26 :'( :'( :'(

Het is echt zo'n vet ding... Als je de beam haaks op de draairichting zet, heb je dus eik een soort van zwaailicht, woei!

Heeft iemand er wel eens een in het echt gezien?
[Vaste bezoekers van The Talk in Tilburg wel, dr hangen er maar liefst 2 aan het plafond]

:X jatten is geen optie, 44kg/stuk :P [niet serieus bedoeld mensen!!!]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
insan1ty schreef op 22 september 2002 @ 18:36:
Oh ik heb net trouwens de prijs gevonden voor de PatendLight, de mooiste lamp ooit :9~
[afbeelding]
Vinnik dan he... :)
[afbeelding]
Die scannerbuis kan met max 7 omwentelingen per seconde maken :9

Prijs: € 5687,26 :'( :'( :'(

Het is echt zo'n vet ding... Als je de beam haaks op de draairichting zet, heb je dus eik een soort van zwaailicht, woei!

Heeft iemand er wel eens een in het echt gezien?
[Vaste bezoekers van The Talk in Tilburg wel, dr hangen er maar liefst 2 aan het plafond]

:X jatten is geen optie, 44kg/stuk :P [niet serieus bedoeld mensen!!!]
Op 4 elements in mei dit jaar hingen er dacht ik iets van 16 aan de truss in het midden :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• insan1ty
Ener-G schreef op 22 september 2002 @ 18:51:
[...]

Op 4 elements in mei dit jaar hingen er dacht ik iets van 16 aan de truss in het midden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.adtf.de/pics/effekte/PatendLight.jpg
da bedoel ik maar...
EUR 90.996,16
NLG 200.529,15

:o :o :o

Verwijderd

Voor Lightjockey vragen kun je ook op het Martin Lightjockey forum terecht.

Welke versie van LJ heb je draaien???

http://www.martin.dk/cgi-bin/Ultimate.cgi

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Ik ben op school erg actief met techniek en dan vooral het licht gedeelte. Nu werken we daar met Horizon dat niet echt een succes is aangezien het soms niet echt meewerkt. Als je een opgenomen cue live wijzigd gaat ie verder met die instellingen naar de volgende cue. (Niet echt duidelijk, en die indruk heb ik soms ook als ie dat doet :? )

Anyway, dat systeem van flying pig lijkt me inderdaad een erg goede oplossing, stand alone, geen gezeur meer met vastlopende en slechtlopende laptops (heb ik helaas ook ervaring mee, 1 dag voor een muziekavond :X )
Ik ga het even downloaden, ben er benieuwd, zeker nadat ik de hardware heb gezien :9~

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
dat HogPC is best tof alleen goedkoop is anders :P het leuke is wel dat je er ook losse faderwings bij kan kopen.

Zelf vindt ik martin LJ niet overzichtelijk werken.
1 van de weinige pc software wat voor dixo goed te doen is is sunlite
http://www.nicolaudie.com/
en dit is ook nog een beetje betaalbaar (750€)
voor de LE incl. dongle en software.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 08:53

cue

Ik gebruik zelf altijd visualdmx

is stuk handiger dan lightjockey vindt ik, en de support is erg goed.

http://www.visualdmx.com

Probleem bij ligthjockey vind ik dat je ongeveer 2 x 21 inch monitoren nodig hebt om al die losse schermpjes kwijt te kunnen.

Verder is VDMX ook stuk goedkoper dan ligthjockey..

volgens mij is 5star systems de dealer... (voorheen movitec)

suc6 met zoeken verder

[ Voor 25% gewijzigd door cue op 20-01-2003 16:33 ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Mad_Demon schreef op 20 January 2003 @ 15:29:
Ik ben op school erg actief met techniek en dan vooral het licht gedeelte. Nu werken we daar met Horizon dat niet echt een succes is aangezien het soms niet echt meewerkt. Als je een opgenomen cue live wijzigd gaat ie verder met die instellingen naar de volgende cue. (Niet echt duidelijk, en die indruk heb ik soms ook als ie dat doet :? )

Anyway, dat systeem van flying pig lijkt me inderdaad een erg goede oplossing, stand alone, geen gezeur meer met vastlopende en slechtlopende laptops (heb ik helaas ook ervaring mee, 1 dag voor een muziekavond :X )
Ik ga het even downloaden, ben er benieuwd, zeker nadat ik de hardware heb gezien :9~
ik denk dat voor op jou school een vliegend varken veelste duur is

denk dat jullie eerder aan een controller van een merk als botex mogen denken, botex scenesetter bijvoorbeeld is geschikt voor parren en bewegend licht

het spul zoals hele varkens 2 en 3 is meer voor de profi verhuur bedrijven

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
leuk voor scholen:
sgm scancontrol 12 of 24 (12 of 24 kanalen conv. en 12 intelli. fix.)
http://www.sgm.it/eng/fs_mixerluci.htm
je kan er best leuke dingen mee doen, en ze zijn niet schokkend duur.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Pagina: 1