Ik heb een probje met mijn I/O controller ik wil hem alleen voor mijn cd rom en dvd gebruiken maar op de een of andere manier pakt ie hem niet en ben ik genoodzaakt om mijn hd er aan te hangen dan doet hij het opeens ,iemand dergelijke problemen ook ondervonden?en hoe heb je dit opgelost ik draai met win XP pro op en asus a7v 333zonder raid
CD/DVD spelers/branders kun je het beste gewoon op de onboard IDE controllers van de southbridge prikken. Zulke ATA100/133 (RAID) add-on kaarten zijn in feite niet bestemd voor CD/DVD spelers/branders. Daarnaast, je haalt op die manier er geen snelheidswinst mee
Die kaartjes ondersteunen geen atapi-devices geloof ik (zoals dus cd-rom en dvd spelers). Doen de highpoints ook niet.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Zover ik weet kun je ook niet van apparaten aan dat ding booten, dus een cd-rom eraan hangen lijkt me niet zo handig. Doe dan je 2e en 3e Harddisk ofzo.
Verwijderd
Hmmmz... van de normale Promise kaarten kun je prima booten!!! (anders zat ik nu niet op internet (boot namelijk van een Promise Ultra TX2 100)
Bovendien kun je aan de normale ultra-kaartjes van Promise ook prima ATAPi apparatuur hangen. Staat in de bijgeleverder handleiding! Op de RAID-kaartjes kun je dat echter vergeten!
Heb je die CD-ROM als master ingesteld? Dat zou nog wel eens t probleem kunnen zijn!
Maar dr was wel iets met U133... da's iets van U66 x2... Misschien vindt ie je CD-ROM niet leuk genoeg... (als die UltraDMA zijn, zijn die meestal maar U33...)
Als je die idd alleen voor de CDROM wil gebruiken, waarom dan een 133? had dan ergens een U33 kaartje opgevist... die werken tenminste zonder problemen!
Bovendien kun je aan de normale ultra-kaartjes van Promise ook prima ATAPi apparatuur hangen. Staat in de bijgeleverder handleiding! Op de RAID-kaartjes kun je dat echter vergeten!
Heb je die CD-ROM als master ingesteld? Dat zou nog wel eens t probleem kunnen zijn!
Maar dr was wel iets met U133... da's iets van U66 x2... Misschien vindt ie je CD-ROM niet leuk genoeg... (als die UltraDMA zijn, zijn die meestal maar U33...)
Als je die idd alleen voor de CDROM wil gebruiken, waarom dan een 133? had dan ergens een U33 kaartje opgevist... die werken tenminste zonder problemen!