DVD-speler : weddenschap met de buurman

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een Philips 612 DVD-speler en mijn buurman een Audiosonic 2005.
Nu vindt ik zelf dat mijn Philips 612 een veel mooier en scherper beeld
geeft dan zijn Audiosonic.
We hebben dat samen getest door dezelfde film op beide spelers te bekijken.

Volgens hem maakt het merk niets uit, want DVD is DVD. Dus de kwaliteit op
een Philips is exact hetzelfde als een Audiosonic, Yoko of ander merk.

Maar volgens mij is Philips een A-merk en Audiosonic een
goedkoop-merk.(B-merk).

Zit er daadwerkelijk verschil tussen de onderdelen in mijn Philips en zijn
Audiosonic ??
Want ik zie wel degelijk groot verschil in beeldkwaliteit.

Wie heeft misschien wat uitleg of ervaringen dat er echt kwaliteitsverschil in zit of niet ??

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Natuurlijk is er kwaliteitverschil

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Zie je verschil, of denk je het alleen maar? Heb je een 'blinde test' gedaan, dus kijken zonder dat jij weet naar welke en dan zeggen welke het is?
De DVD is natuurlijk dezelfde, hij leest ook even goed want foute informatie van een DVD lezen dat zou voor grote problemen zorgen. De conversie van MPG naar 'beeld' is ook dezelfde, da's gewoon een chip. Ik denk dat je het alleen kan zien in de D/A converter die het beeld dus uiteindelijk omzet naar TV-beeld. En dat is best een belangrijk onderdeel, daar kan het beeld goed verpest worden. Maar echt slechte DVD spelers bestaan volgens mij niet, maar ik denk dat je het wel kan zien als je ze bij elkaar zet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Ik had vroeger een Yamakawa (B-merk) speler, en bij sommige films zag ik duidelijk kwaliteits verschillen (vooral bij donker vlakken zag je duidelijk kleine vierkantjes donker grijs en zwart door elkaar staan). Eentje waarbij dit overduidelijk zichtbaar was toendertijd is de laatste Candy Man. Ik heb deze ook een stukje op mijn computer bekeken (software DVD speler) en daar zag het beeld er al beter uit (geen vlakjes meer).

Heb nu een Pioneer 545 (A-Merk) en ook hier is het beeld duidelijk beter.

Ik gok dat het verschil zit 'm in het toepassen van filters en andere trucjes na het decoderen van het MPG beeld alvorens dit op je TV getoond wordt.

Voor de rest is er op audiogebied ook een duidelijk verschil. Audio CD's op de Pioneer klinken ook een stuk beter dan uit de Yamakawa (bij de laatste zat er volgens mij geen enkel filter tussen en werd gewoon de digitale informatie doorgejast naar de versterker).

Maar goed die Yamakawa is wel een eerste generatie B-merk, dus de huidige B-merken zullen films al een stuk beter afspelen.