Toon posts:

Geheugen veranderen => mega pieper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kwam eregister dus tot een heerlijke ontdekking.
Ik had leuk 256mb ram erbij gekocht en ging het lekker erbij prikken, (ik had alleen maar 2x128), Goed dat stop je natuurlijk in het eerste slot want dan heeft pc'tje als eerste strip lekker wat ruimte.

Heb ik dat gedaan en zet pc'tje weer aan.... Gaat hij toch piepen dat ie geen ram geheugen heeft. nou ik die 256 eruit en alles weer hoe het was. moet het toch weer werken denk je. niet dus weer mega piepen.

Uiteindelijk kon ik het wel aan de praat krijgen als ik maar elke keer maar 1 ram module bijstak en toen de pc ff liet zien dat hij er iets bij heeft.

Kan iemand mij in godsnaam uitleggen waarom dit mankement mijn pad moet kruisen?

mobo: Chaintech 6BJMO

-------
edit
zie alle mb/Mb/MB/mB maar als Mega bytes ok.
-------

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Heb je verschillende modules met verschillende snelheid en timing?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
jeps eentje is er van siemens en de andere is irl (dane)

Verwijderd

Mijn probleem lijkt een beetje op dat van Baramajs .

Ik heb een DFI ca-64 ec mobo (award bios), p3 800 erop. Ik had twee keer 128 mb sdram erin zitten, nu heb ik er een 256 dimm van Infineon bijgekocht. Ook ik duwde mijn nieuwe dimm erin en t ding piepte als n gek. Als ik alleen mn nieuwe dimm erin stop (bank 0) dan piept ie niet maar doet ie verder helemaal niks. De enige optie om de computer wat te laten doen is om mijn nieuwe dimm in bank 1 te zetten, en 1 van de twee oude dimms in bank 0. Dan start hij wel op, maar hij telt nog steeds 256 mb ram, hij ziet de oude dimm dus niet meer (denk ik). Ik kan geen OS (Winxp / 2k) opstarten, dan reboot hij halverwege het opstarten van het OS, waarna hij vastloopt na "memory testing"... --> geheugen probleem lijkt me.
De FSB naar 100 zetten of naar 133 of naar auto maakt niks uit. Waarom kan ik niet terug naar de oude situatie??? Hoe laat ik het wel werken??

Heeft iemand enig idee??

Help ons, Help ons, SOS......

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:38:
Mijn probleem lijkt een beetje op dat van Baramajs .

Ik heb een DFI ca-64 ec mobo (award bios), p3 800 erop. Ik had twee keer 128 mb sdram erin zitten, nu heb ik er een 256 dimm van Infineon bijgekocht. Ook ik duwde mijn nieuwe dimm erin en t ding piepte als n gek. Als ik alleen mn nieuwe dimm erin stop (bank 0) dan piept ie niet maar doet ie verder helemaal niks. De enige optie om de computer wat te laten doen is om mijn nieuwe dimm in bank 1 te zetten, en 1 van de twee oude dimms in bank 0. Dan start hij wel op, maar hij telt nog steeds 256 mb ram, hij ziet de oude dimm dus niet meer (denk ik). Ik kan geen OS (Winxp / 2k) opstarten, dan reboot hij halverwege het opstarten van het OS, waarna hij vastloopt na "memory testing"... --> geheugen probleem lijkt me.
De FSB naar 100 zetten of naar 133 of naar auto maakt niks uit. Waarom kan ik niet terug naar de oude situatie??? Hoe laat ik het wel werken??

Heeft iemand enig idee??

Help ons, Help ons, SOS......
Ja .. Je nieuwe geheugen heeft te veel geheugen aan een kant van de module zitten. Bv je moederbord kan 256 mb ram dubbelsided aan. En jij komt met 256 ram enkelsided. Of je heb geheugen gekocht dat alleen met de VIA chipset werkt. (schijnt ook iets voor te zijn)

Verwijderd

ok, er zitten op mn nieuwe reepje chips aan 1 kant, op mn oude reepjes aan 2 kanten...Blijft over t probleem: waarom kan ik niet meer terug naar de oude situatie?? Bios resetten helpt niet. Mobo heeft trouwens VIA chipset.
handleiding mobo zegt:
"max. 1GB (unbuffered or registered), Supports PC133, VCM and ECC SDRAM"
Pagina: 1