Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Tja, de meeste mensen doen het andersom, maar het kan...onder WinXP internet delen en dan onder Linux je computer een intern IP geven en je Windows-computer opgeven als gateway.
jah die deel ik op me windows bak...
alleen waar moet ik dat allemaal instellen?
kan je mij een indicatie geven?
alleen waar moet ik dat allemaal instellen?
kan je mij een indicatie geven?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Uhh,
ik doe het met de ene machine op Win98SE aan Chello, daar draait Sygate op. Ik denk dat hetzelfde werkt als internet delen op een machine waar XP op draait.
En de tweede machine kan ook op Suse draaien (en ME en 2K en XP
).
Voor Linux geef ik dan bij de netwerkkaart als DNS server het IP adres van de machine aan het internet op, en ook datzelfde IP adres bij Gateway of soms routing genoemd. Beide machines hebben bij mij een vast IP adres.
ik doe het met de ene machine op Win98SE aan Chello, daar draait Sygate op. Ik denk dat hetzelfde werkt als internet delen op een machine waar XP op draait.
En de tweede machine kan ook op Suse draaien (en ME en 2K en XP
Voor Linux geef ik dan bij de netwerkkaart als DNS server het IP adres van de machine aan het internet op, en ook datzelfde IP adres bij Gateway of soms routing genoemd. Beide machines hebben bij mij een vast IP adres.
De Linux-doos wordt je router annex default gateway voor je Windoos.
Zorg dat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward op "1" staat.
Checken met "cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward". Als 'ie "0" zegt gewoon
"echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward" doen.
Natuurlijk wel de Linux-doos gewoon Internet laten doen
Zorg dat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward op "1" staat.
Checken met "cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward". Als 'ie "0" zegt gewoon
"echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward" doen.
Natuurlijk wel de Linux-doos gewoon Internet laten doen
This is my sick nature.
Nee, dat is juist niet de bedoeling, hij wilde zijn windows doos als gateway gebruiken en de de linux pc als client. Dus op de windows bak dan sygate, wingate, of het native internetsharing van winXP gebruiken en op de linux pc dan het (interne) ip van de windows bak als gateway instellen. Niks met fowarding o.i.d. op de linuxmachine klooien dus.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Bij mij ging alles automatisch ik moest alleen met YAST mijn netwerkkaart configureren. Daarna kon ik gewoon interneten met Konqueror of Mozilla.
• Ga naar Yast2 >> Network/Advanced >> Host name and DNS >> Vul daar by de nameserver list de DNS-ip's van @home in.
• Ga naar Yast2 >> Network/Advanced >> Routing >> Vul bij default gateway het (interne) IP van je windoos-bak in.
Dan zou het moeten werken
• Ga naar Yast2 >> Network/Advanced >> Routing >> Vul bij default gateway het (interne) IP van je windoos-bak in.
Dan zou het moeten werken
~* Peace, Love & XTC *~
Verwijderd
ja, maar het kloterige is om een goede gateway server te vinden voor windows. ik weet dat er iets als NAT32 bestond, en Win(iets, geen wingate)
maar het gemakkelijkste moet zijn om gewoon linux met iptables op die windows machine van je te zetten
maar het gemakkelijkste moet zijn om gewoon linux met iptables op die windows machine van je te zetten

voor de gateway moet je bij de buren zijn, hoe je met suse achter een firewall kunt internetten is op zn zachtst gezegd een enorme n00bvraag, hier kun je zelf wel achterkomen
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Je hoeft in XP geen gateway server te vinden, die zit er al ingebakken. Die instellen, zit wel ergens onder netwerkeigenschappen en de clients configureren via DHCP. Evt nog wel handmatig de gateway opgeven (192.168.0.1 maakt windows dat per default). Dan moet het gewoon functioneren
ieeeepppppp :P
Verwijderd
als gateway t ip adres van je winDOOS en dns instellingen van je provider nemen. zo werkt t heen en weer. zowel voor linux -> winDOOS als winDOOS -> linux.
Pagina: 1