Toon posts:

Exchange server 2000 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb net een Exchange 2000 server geinstalleerd. Alles werkt. behalve mail ontvangen. ALs ik een mailtje vanuit outlook via exchange naar buiten stuur komt het prima aan. Als ik en mailtje naar een intern adres stuurt verdwijnt het mailtje. Hetkomt niet aan. Van buitenaf een mailtje naar binnen sturen lukt ook niet. het mailtje verdwijnt ook.

Ik zag het probleem al in een eerder topic, maar de oplossing stond er niet bij.

Verwijderd

Staat er meer informatie in de eventlog van de exchange server ?
Draaien alle gerelateerde services wel ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
outlook 2000/xp als client of outlook express? (outlook2000/xp is geprefereerd natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik outlook XP als cloent met de exchange services. geen pop3/smtp dus. Alleen voor in en outbound mail gebruik ik de smtp connector.

in de eventlog staan veel van de volgende meldingen:
The Directory Service Referral interface failed to service a client request. RFRI is returning the error code:[0x3f0].

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
technet..... (echo echo echo)

voor de zekerheid www.microsoft.com/technet

dan kom je tegen: http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q279742&

en dan weet je wat het probleem is.

edit:

volgensmij staat er zelf in de omschrijving van de eventlog een link waardoor je op die pagina uit komt

• Zwelgje
hoe is je dns configuratie op je server? (server heeft als DNS server zichzelf staan, en je hebt je DNS server als forwarder naar het internet geconfigged?

je hebt 1 server (met active dir uiteraard) en daarop de exchange server? exchange 2000 sp3 er ook al op staan (het zou natuurlijk ook zonder gewoon moeten werken geef ik gelijk toe)

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik had dit probleem ook, dat kwam doordat ik achter een router zat. Ik moest toen ff een aantal poorten doorschakelen en toen werkte het perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar eens ff sp1 erop zetten.... en wat dat technet betreft... die komen met honderden oplossing voor verschillende producten behalve exchange 2000 terwijl ik daar toch echt op zocht.

DNS lijkt me het probleem niet zo.. interne mail werkt ook niet die loopt niet via de smtp connector

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:29:
DNS lijkt me het probleem niet zo.. interne mail werkt ook niet die loopt niet via de smtp connector
lijkt me reden genoeg om aan te nemen dat je dns config scheef zit, als ie de mail intern al niet kwijt kan...

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
Je wil echt geen moeite doen geloof ik:

HIER STAAT HET (LEZEN IS DAT NOU ZO MOEILIJK?)

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q279742&

The information in this article applies to:
Microsoft Exchange 2000 Server
Microsoft Windows 2000, 2000 SP1 Server

als je het dan gewoon zou proberen, en als het dit niet is ZEG HET DAN

(en als je het niet op technet kan vinden dan weet je niet hoe je moet zoeken, je hebt toch een foutmelding vul daar eens de belangrijkste punten van in en tadaaaaaaaaaa een berg oplossingen. Wil je 2000 hebben, limiteerd dan je search eens. Wordt eens tijd dat iemand een zoekcursus op got zet, kunnen we standaard in dit soort topics naar gaan verwijzen)

moe moe moe wordt ik er van

edit:

en als er op techent staat applies to exchange 2000 & exchange 2000sp1 dan zou het wel een kunnen zijn dat de solution van voor sp2 & 3 en dan wil het wel eens voorkomen dat die er niet bij staan.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat weer lekker zo. Bovenstaand technet item heb ik inderdaad gezien... als ze met dit soort oplosssingen blijven komen schiet ike r niets mee op. Op mijn beide Nic's stond de optie file en printsharing aan. Dat bedoel ik dus met technet en er niets aan hebben. Zo heb ik wel 20 verschillende optie's geprobeerd, maar werken ho maar. daarom kom ik dus hier
!

Ondertussen heb ik de hele teringzooi overschreven met Netware en Groupwise. Werkte gelijk.

Iedereen bedankt voor de hulp en sommige voor het geduld ;)

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Klinkt als een probleem met de namespace van je local domain.

Volgende keer ook even de maandag afwachten voor je met GroupWise gaat vechten (wacht maar af... :+). Dan zijn er mensen die in het weekend niet naar T.net kijken en die je misschien nog verder kunnen helpen. (Exchange administrators bijvoorbeeld.....) :)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel van Groupwise is dat ik er niet mee hoef te vechten.... Helaas kon mijn hardware Netware 6 niet aan en wilde ik gebruik maken van Native File Access. Daarom voor 2000 gekozen. Na drie dagen gekloot met Exchange toch maar consessies genmaakt en de netware claient en Netware 5.1 geinstalleerd... Had ik drie dagen eerder moeten doen! :(

Verwijderd

keuzes keuzes keuzes...
Pagina: 1