Strengere policy mbt (nieuwe) users

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
Pluisje en ik hadden het zo over de policy van GoT, dat die eigenlijk best wel slapjes inelkaar steekt. Natuurlijk, je kan niet voorkomen dat er zo nu en dan een beginner langs komt, maar sommige doen ook echt de moeite niet he. Dan heb ik soms zoiets van RTFF.
Neem nu dit topic. Daar zegt hij gewoon glashard "was te lui om te gaan google-en". Nu was daar onze /me maar toch komt het imo nog te vaak voor.

Ik heb even een polletje opgezet waar mensen hun stem uit kunnen brengen (ja, echt waar :P ).
Poll: Ik vind dat de policy strakker mag.

Ja, harder en strenger optreden.
Nee, geef ze toch een kans.
Ja (geen onderbouwing (evt in post))
Nee (geen onderbouwing (evt in post))

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5118&var=.png

Nog even dit: Natuurlijk, iedereen is nieuw geweest en iedereen is ooit als leek begonnen, maar neem dan iig de moeite om de faq te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
Nou...duidelijk taal tot nu toe.

Dit heb ik ook al aangegeven in athlonkmf's topic over het slotjes smijten. Van veel users mag het dus wel wat minder lievjes allemaal...jullie horen het, mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was daar een tijdje geleden een iets meer georganiseerde en uitgebreide poll voor.

Overigens merken jullie er weinig van als er bijvoorbeeld meer mailtjes verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Eigenlijk ja en nee ...
Iedereen maakt wel eens een foutje, en iedereen is hier nieuw geweest. Of soms heb je zo'n speciafiek probleem dat je denk dat het echt niet al behandeld is in de faq.

Dus eigenlijk zeg ik ja met mate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 02-10 22:22
Kortom, we doen ons uiterste best om GoT leuk, leerzaam en gezellig te houden. Echter wederom een poll over dit onderwerp lijkt me enigszins overdreven.

Dank voor het meedenken en de betrokkenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Maareh, ik kan je vertellen dat er een zeer leuk ideetje lopende is om helpdeskusers tegen te houden in het GVF, maar meer kan ik niet vertellen :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:07

Arno

PF5A

#1, duidelijk

sig en ondertitel zeggen genoeg IMHO

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik vind idd dat ondanks dat het beleid al is aangescherpt toch dat op een aantal punten de het beleid nog strenger kan. Ik loop nog geen jaar rond hier op GoT maar ik heb in de periode toch wel een sfeer en niveau verandering gemerkt. Ik zie de laatste tijd veel topic die met de searhh te vinden zijn, in de faq staan of die gewoon niet aan de policy voldoet. Vandaag nog heb ik een topic gemeld in SM dat gin gover welke digicam die moest kopen. En dit terwijl athlonkmf kort gelden heeft aangekondigd dat dat soort topics niet gewenst zijn en dus gelijk gesloten zullen worden. ik vind het uitermate jammer dat het er zo aan toe gaat.

Er komen ook steeds meer users bij waardoor het ook steeds lastiger wordt om die allemaal in de hand te houden. En als er dan in een korte tijd ook nog 7 goede mods vertrekken maakt dat het ook niet makelijker.

natuurlijk zal je altijd van die figuren houden die zich nergens wat van aantrekken hoe vaak je ook zegt dat ze de faq moeten lezen ze doent het toch niet, en die alleen maar de boel verzieken vvoor andere. Kijk maar hoeveel topics wle niet omzeep zijn geholpen omdat iemand zonodig een verpestende opmerking moest maken of omdat die persoon Pr0n/warez wat dan ook poste.

eventuele veranderingen
- bij de registratie mensen aan een vraagelijstje laten invullen met daarin vragen uit de faq
- sneller ban / OW geven aan overtreders
- meer (lite) mods en Regulars

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 02-10 06:23
Voorbeeld vragen uit de faq kunnen bijvoorbeeld zijn

Waaraan moet de topictitel voldoen als je een probleem met fotoshop hebt in windows ME?
Wat mag je zoal niet posten/doen? Noem drie dingen.
Waarmee mag je je post niet eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb voor geef ze een kans gekozen.

Het is namelijk zo dat een mens is in staat is om te leren, daarom vind ik dat het bij de huidige policy gehouden moet worden.

Ik vind namelijk als je het nog strenger gaat maken dat het ook voor de bestaande gebruikers niet meer leuk gaat maken.

Als je een "n00b" de kans niet geeft om te leren, zal diegene het ook nooit leren.

Je moet (vind ik) zorgen dat een "n00b" goed de gedrags regels krijgt te horen en dan moet vind ik niet via strengere regels gebeuren. Ik denk dat het veel meer uitwerking heeft als het op een rustige normale manier vertelt wordt en als er op dat moment nog niet geluisterd wordt dat op zoeen moment wel een (N)OW uitgedeelt wordt.

Dit vind ik omdat als je strenge regels heb eerder de neiging is om er mee te gaan spelen.

Het is (denk ik) een beetje hetzelfde princiepe als met een klein kind, je zet een streep op de grond en zegt dat het kind er niet overheen mag stappen. Wat doet een kind ? Die stapt er natuurlijk gelijk over heen. Maar als je het kind leert waar die streep zit zonder er een echt verbod van te maken en daadwerkelijk die streep te tekeken is de kans veel kleiner dat dat kind ook werkelijk eroverheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat er nou opeens in me opkomt...iets als dat je eerst bijv 30 posts moet hebben voordat je zelf een topic mag openen?

de meeste fouten worden toch gemaakt in het openen van een eigen topic, en een beetje verplicht lurken enzo kan geen kwaad denk ik. Op deze manier wordt de drempel voor 'newbies' een stuk hoger... Ik weet ook dat zo een verandering van policy niet zomaar zal gaan, maar ehm tja... nou? wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Misschien is het een leuk idee om een topic te openen aan de hand van een vragenlijstje (als in een "form") (standaard aan, optie om uit te zetten). Dit kan je dan brengen onder het mom van "om beter antwoord te krijgen op je probleem kan je dit lijstje gebruiken om je vraag duidelijker te stellen"

Daar kan dan instaan van:
Afkorting tussen de haakjes (bijvoorbeeld het OS bij WOS/NOS): pulldownmenu
Waar heb je al gezocht: radiobuttons met google, search, forum maker (alle drie moeten gechecked zijn om te kunnen posten evt)
Wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen in een stappenplan?
Welke hardware/software heb je al uitgesloten van het probleem?

Etc. Als je een paar van deze vragen verplicht laat invullen, en de resultaten in de startpost meepost, dan denk ik dat de kwaliteit van de startpost vooruit gaat. Dat is denk ik het echte probleem. Daardoor reageren mensen beter, en weten ze waar ze moeten zoeken, dus komen er ook meer on topic replies, hoeven de mods niet in te grijpen, autmatisch een goede titel, betere sfeer.

Is dit wat?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Justice schreef op 22 september 2002 @ 01:21:
Misschien is het een leuk idee om een topic te openen aan de hand van een vragenlijstje (als in een "form") (standaard aan, optie om uit te zetten). Dit kan je dan brengen onder het mom van "om beter antwoord te krijgen op je probleem kan je dit lijstje gebruiken om je vraag duidelijker te stellen"

Daar kan dan instaan van:
Afkorting tussen de haakjes (bijvoorbeeld het OS bij WOS/NOS): pulldownmenu
Waar heb je al gezocht: radiobuttons met google, search, forum maker (alle drie moeten gechecked zijn om te kunnen posten evt)
Wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen in een stappenplan?
Welke hardware/software heb je al uitgesloten van het probleem?

Etc. Als je een paar van deze vragen verplicht laat invullen, en de resultaten in de startpost meepost, dan denk ik dat de kwaliteit van de startpost vooruit gaat. Dat is denk ik het echte probleem. Daardoor reageren mensen beter, en weten ze waar ze moeten zoeken, dus komen er ook meer on topic replies, hoeven de mods niet in te grijpen, autmatisch een goede titel, betere sfeer.

Is dit wat?
het klinkt heel mooi, en het zou helemaal mooi zijn als het werkt.
vind het ook wel een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 02-10 22:22
Nogmaals : we weten het. We doen ons best om GoT leuk en leefbaar te houden. Maar draconische maatregelen on "n00bs" buiten te houden zoals radio buttons e.d. heeft imho geen enkele zin. We moeten het voor newbies namelijk ook leuk houden. Iedereen was ooit newbie, en da's maar goed ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 12:23

Jaymz

Keep on moving !

'T is quitte simple:

Mensen die voor he eerst @ GoT arriveren zullen (zo ik aanneem, maar voorzichtiges vrijwel zeker weet) best wat moeite hebben met hoe de zaken hier gaan (of iig horen te gaan)

'T is nogal wat je in de FAQ terugvind:

Eerst zoeken.
Okee daar kan ik mee leven, maar als je @ a complete loss bent (en ja, je kunt @ a complete loss zijn ookal is het (achteraf) simpel, dat gebeurd mij nog vaak genoeg) weet je eigenlijk niet waar je op moet zoeken en sowieso is goed zoeken best moeilijk, zeker als dit nieuw voor je is. En ja, ik denk dat de meeste mensen die zich @ the moment registeren geen ervaren rotten zijn uit de scene.

Dan @ GoT es de search gebruiken (okee, hoort bij 1 maar toch noem ik um) Sowieso is de search @ GoT op het moment niet echt vreselijk goed en ten tweede vindt je echt veel te veel. je krijgt 40 threads terug en na het doorlezen van 10 threads ben je nog niks wijzer geworden.

Je wordt namelijk continue op de search gewezen dus da's best demotiverend en eigenlijk iets waar we wat aan moeten doen. Mja, gezien de gebeuretenissen van de afgelopen tijd kun je je vast voorstellen dat datt wat minder aandacht heeft :)

Daarna 'moet' je forumFAQ's lezen, sommigen zitten echt goed in elkaar maar er zijn er die voor de personen die niet supergericht zoeken best lastig in elkaar zitten (okee, de laatste tijd heb ik geen forumfaq's meer gelezen dus ik kan hier verkeerd zitten)

En dan komt het moelijkste:

De topicstart.

Volgens mij is dat eigenlijk het grootste probleem waar we mee zitten (als iemand een searchvraag steld, maar dat in een goeie topicstart bakt is er ovr het algemeen weinig aan de hand)

Een goeie 'presentatie' (zoals ik ut meestal noem) is best goed moeilijk, het is dat ik de laatste tijd overkritisch ben op me eigen "stijl", mede dankzij het schrijven van de FAQ alwaar ik de boel voornamelijk 'goed leesbaar' wilde hebben is ut een beetje een tweede natuur geworden.

Als je namelijk in een reactie alleen maar de benodigde info mikt (en daarin volledig bent) wil dat ab-so-luut nog niet zeggen dat je een 'lekker leesbare reactie' hebt enzo. En ik denk inderdaad dat een thread met een goeie openingsreactie minde snel een 'irritatiethread wordt.

Het probleem is echter dat door één reactie die niet lekker loopt de hele thread verziekt kan worden (@ SG is een minder genuanceerde reactie in een tot dan toe goed lopende thread echt dodelijk; trek dat maar door naar de techfora, de SG vergelijking was de eerste die in me opkwam :P)

Daarnaast heb je altijd mensen die willen "laten zien" dat zei wèl weten hoe het hoort en dat duidelijk en onomwonden laten merken.

Helaas hebben deze mensen niet door dat ook zij (zei het in iets mindere mate) óók een doorn in het oog zijn. Sturende reacties zijn namelijk nóg moeilijker in aelkaar te bakken.

Een (in mijn ogen) goeie sturende reactie is namelijk ook ON-topic, sterker nog een goeie sturende reactie is voor een groter deel ON-topic dan OFF-topic, er zit echter een stukje 'sturing'in, maar op een dusdanige manier dat het niet OFF-topic is.

Van mij mag er best wel es een sturende reactie in een thread staan, maar lately (nouja, al heel lang) zie ik meerdere sturende reacties achterelkaar staan. En ik snap nog steeds niet waarom mensen niet inzien dat je juist dan een thread verziekt.

Stuur op een juiste wijze bij, of houd je erbuiten (en bezoek desnoods ff SM)

Jullie willen echt niet weten wat een hoeveelheid mails er de deur uitgaan.

En mensen die nog moeten wennen aan GoT zul je echt blijven houden wees daar maar niet bang voor, maar geef ze in godesnaam wel de tijd om aan GoT te wennen. Iemand die je namelijk te weinig tijd geeft en/of commanderend verteld hoe je je hier 'moet'gedragen gaat zich namelijk nooit zo gedragen, maar gaat eerder rancuneus zijn ;)

En die aansturing is (juist je voelt um al aan) vele malen effectiever met een (netjes en duidelijk geschreven) mailtje. Mensen die écht niet willen (iets wat je op zich redelijk snel kan zien) worden heus wel aangepakt.

Het valt mij overigens op dat hoewel ik redelijk veel 'helpdeskers' aanspreek ik daarvan verdomde weinig mensen een tweede keer zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:07

Arno

PF5A

zeef schreef op 22 september 2002 @ 01:27:
Nogmaals : we weten het. We doen ons best om GoT leuk en leefbaar te houden. Maar draconische maatregelen on "n00bs" buiten te houden zoals radio buttons e.d. heeft imho geen enkele zin. We moeten het voor newbies namelijk ook leuk houden. Iedereen was ooit newbie, en da's maar goed ook ;)
Je mist het verschil tussen de n00b en de newbie.

De n00b is de helpdeskusert die constant problemen neerplempt en gaat zeuren als er binnen 45 min geen oplossing staat.

De newbie is een user die graag wil leren en GoT gebruikt als educatie methode. Iemand die hier en daar zelf reageert en een goede (en goed geformuleerde) vraag stelt. Dit soort users worden dan vanzelf slimmer waardoor ze op hun beurt anderen kunnen gaan helpen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 02:45

Sponge

Serious Game Developer

Ik zou ze toch een kans geven. Kijk, iedereen die hier nu op GoT zit en hier in LA post weet van zichzelf wel dat ze toch bekend zijn met wat je kunt doen & laten op GoT (bekend met de FAQ ;))

Maar stel je voor dat iemand registreert om te helpen? Zoals bijvoorbeeld ik ergens in Januari/Februari.. die mensen zijn er nog steeds, er zijn niet alleen maar toestromende 'noobs' hier op GoT. Dus als je zulk soort mensen hard aanpakt op fouten dan is dat toch wel redelijk lullig eigenlijk(?)

Echter, misschien is het wel slim een soort ratio te bedenken. Als ik kijk naar de user van bovengenoemde post zie ik dat 14 van de 22 posts een eigen topic zijn (63%)... Valt daar niet iets mee te doen? Zal vast wel vaker langsgekomen zijn, twijfel ik niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben voor de harde aanpak. Ook ik wist bijna niks toen ik hier kwam, nu wel iets meer hoor :P , en door veel lezen en searchen ben ik gigantisch veel wijzer geworden. Als er een hardere aanpak zou zijn geweest, zou ik ook geen problemen hebben gehad.
Even een concreet voorbeeld dat een newbie (idd groot verschool met n00b) nog steeds kan integreren in GoT ook al weet hij nog niet zo veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

We moeten er gewoon sneller op reageren, niet gelijk met officiele waarschuwingen en bans, maar wel met een duidelijk sturende opmerking die een beetje uitnodigt tot het lezen van de FAQ en het aan de regels houden.

Bij herhaling doe je hetzelfde alleen dan met een mailtje (je weet dat het herhaling is omdat je iets in de notes zet) waarin je aangeeft dat je het al aangegeven hebt en wat de regels op het forum zijn betreffende topicstarts.

Wederom een kansloos topic >> officiele waarschuwing
Wederom een kansloos topic >> Ban voor twee weken, zelf terugmailen.

Op die manier is het per kansloos topic dat op slot gaat wel meer werk, maar uiteindelijk minder. En het scheelt een user die al anderhalf jaar lang topics aan het openen is en niet echt opvalt...

Overigens heb ik niets tegen users die alleen topics openen, zolang ze dat maar wel volgens de regels doen. Dat zijn ook niet de zogenaamde "helpdeskers"

Dat zou wel een manier zijn om het op te lossen... Een standaardmethode, die bij ELKE slechte topicstart gebruikt zou worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Teun

Was YoMaN

JvS schreef op 22 september 2002 @ 11:24:
We moeten er gewoon sneller op reageren, niet gelijk met officiele waarschuwingen en bans, maar wel met een duidelijk sturende opmerking die een beetje uitnodigt tot het lezen van de FAQ en het aan de regels houden.
Stuur ze als ze hun account moeten bevestigen een paar vragen mee die je alleen kunt beantwoorden als je de FAQ hebt gelezen. Als die vragen fout zijn dan word de account niet bevestigd. Je moet dan wel een berg random vragen maken.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Ik wil niet lullig zijn, maar toen jullie hier nieuw waren wisten jullie ook niet alles, dus ze moeten gewoon ff aangestuurd worden, dat kunnen de users zelf best ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strenger optreden naar nieuwe users is geen goed idee. Je wilt toch niet iedereen wegjagen die even komt kijken :?

De HUIDIGE users dienen zich maar eens te gedragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:50:
Heeeey :( :*
Maar je hebt het uiteraard niet over mij toch :P.

Maar ff serieus, ik denk weet dat er achter de schermen meer gebeurt dan dat de normale users kunnen zien. Er zullen redelijk wat mailtjes worden verstuurd waar niemand ooit iets van te horen krijgt. En ik denk dat dat wel een goede aanpak is, tenminste, als je hoort dat Sinterklaas daar altijd positieve mailtjes over terugkreeg. Het is gewoon een van de dingen die hoort bij het groter worden.

Een oplossing :?. Ik denk dat die er niet concreet is. Het is gewoon net als met het milieu: "Een beter milieu begint bij jezelf". Leuke ondertitel sig (ondertitel heeft net een teken te kort) :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

RedHat schreef op 22 september 2002 @ 11:48:
Ik wil niet lullig zijn, maar toen jullie hier nieuw waren wisten jullie ook niet alles, dus ze moeten gewoon ff aangestuurd worden, dat kunnen de users zelf best ook wel.
dat is wel zo, maar ik heb toen wel gelijk de faq gelezen zodat je weet wat wel en niet mag en wat er van je gevraagd wordt. en een hoop mensen lezen dta ding pas als een van de mods een topic van hun heeft gesloten met het bericht dat ze de faq moeten lezen of ze lezen hem gewoon helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ze niet te hard aanpakken vind ik. Mensen die er net komen posten een keer iets verkeerds en worden meteen de grond ingeboord (vaak wel iig) en durven daarna niets meer te posten en geven got een slechte naam bij andere mensen. Zo ken ik een aantal mensen die ipv op got hun vraagjes stellen, hun heil bij fok, digitalcorner gaan zoeken, "want daar is iedereen veel relaxter".
Maar ik word ook wel een beetje gek van UTFS en UTFG (google) vraagjes in OCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:50:
Er was daar een tijdje geleden een iets meer georganiseerde en uitgebreide poll voor.

Overigens merken jullie er weinig van als er bijvoorbeeld meer mailtjes verstuurd worden.
Ik wel hoor, ik heb 1 mailtje ontvangen en daarbij mijn excuses aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:50:
Strenger optreden naar nieuwe users is geen goed idee. Je wilt toch niet iedereen wegjagen die even komt kijken :?

ik bedoel ook strenger optreden tegen nieuwe users die zich om welke reden dan ook niet gedragen zoals moet.

nieuwe users die zich gewoon aan de faq/policy houden zijn natuurlijk van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel: Zie je iets wat verkeerd is post je dat in SM.

Dus GEEN UTFS-posts.
GEEN 30 posts over "hey daar staat een X ipv een plaatje".
GEEN post met alleen maar smilies.
etc etc

Maar KORREKTE en volledige vragen en antwoorden geven.

Daar kunnen wij moderators niets aan doen. Dat moeten de users zelf beseffen.

Een goed GoT begint bij jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
zeef schreef op 22 september 2002 @ 01:27:
Jammer dat je mijn idee afdoet aan de hand van een wellicht minder goede uitvoering. Ik probeerde een idee over te brengen, radio buttons hebben niks met het idee te maken.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluisje schreef op 22 september 2002 @ 11:58:
[...]

ik bedoel ook strenger optreden tegen nieuwe users die zich om welke reden dan ook niet gedragen zoals moet.

nieuwe users die zich gewoon aan de faq/policy houden zijn natuurlijk van harte welkom :)
Dat een beginnende user iets fout doet mag. Dat er 100 domme replies onderstaan van andere users is de reden dat het nivo en het plezier daalt. Niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:02:

[...]
Dat een beginnende user iets fout doet mag. Dat er 100 domme replies onderstaan van andere users is de reden dat het nivo en het plezier daalt. Niks anders.
tuurlijk mag een beginnende user iets fout doen ik heb ook niet gezegd dat dat niet mag, maar ze kunnen probeen om het te voorkomen en dat zie je ook niet altijd. en je jhebt ook users die het fout blijven doen en dan heb je toch zoiets van lees dan eff hoe het wel moet

en idd anders users die dan met bulshitreplies komen verzieken de boel dan, dat ben ik met je eens en ook dat mag wat mij betreft hard aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:01:
Heel simpel: Zie je iets wat verkeerd is post je dat in SM.

Dus GEEN UTFS-posts.
GEEN 30 posts over "hey daar staat een X ipv een plaatje".
GEEN post met alleen maar smilies.
etc etc

Maar KORREKTE en volledige vragen en antwoorden geven.

Daar kunnen wij moderators niets aan doen. Dat moeten de users zelf beseffen.

Kunnen de dev mensen dan alsjeblieft een preference maken waarbij je alle posts korter dan 2 regels; of met |:( ; of teveel zinnen korter dan 4 woorden; of gepost in HK; automatisch wegfilerterd? Aangezien men de gebruikers niet wil forceren beter hun best te doen, maar er wel veel mensen zijn die geen behoefte hebben aan bullshit? ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice: ja en er gaat nog wel veel meer veranderen ;)
Probleem is dat zoiets waterdicht moet zijn. Een halve oplossing werkt natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:01:
Maar daar eindigt het niet!

Als alleen jij maar veranderd, heb je er helemaal niets aan.
Bij vorige 'grote' discussie over de nivo van GoT/users was de uitkomst dat er beter met 'slechte users' omgegaan moest worden.
dmv vriendelijk bericht hoe hetwel moet en/of een SeM post.
En idd niet met 'utfs' ed.
Zo gezegd zo gedaan, ik hoefde daar niet veel voor te doen.

Maar wat is GoT intussen beter opgeworden?
Imo nog niet veel. bar weinig zelfs.
Het is gewoon dweilen met de kraan open. Er komt geen eind aan.
Wat heb ik intussen voor mijn gedrag gekregen?
Grote bek van topicstarters die zeiden dat ik hun net hielp. Vette gespam op ICQ.
Waardoor ik gewoon genoodzaakt en om authorisation aan te zetten.
Zelfs een zielige attempt om mij te hacken is voorgekomen.

Ja idd. weer een post met aleen maar geklaag, maar begin zelf intussen ook goed zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mja:

The way down is an easy one: You don't have to do much yourself.

The way up however isn't, it seems you have to do all by yourselfs while others seem to do nothing at all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vae Viictis: je kunt nieuwe users het niet kwalijk nemen dat ze zich gedragen als de huidige users :)

Het begint bij beter gedrag van de huidige users. De rest volgt vanzelf of is beter controleerbaar/aanstuurbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:13:
Justice: ja en er gaat nog wel veel meer veranderen ;)
...
Ik mis een stuk verhaal met uitleg. :)

Krijgen wij dit ook te horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

ItSnows:

Indeed, iemand die hier komt zal zich hooguit aanpassen aan de huidige situatie. Zolang de huidige situatie dus blijft zullen mensen niet vanuit zichzelf evolueren naar het gewenste niveau.

'T enige dat je daar aan kunt doen is zelf het gewenste niveau laten zien. Ik zie me al een mailtje sturen naar iemand, die doet wattie ziet, dat wij verwachten dat je [insert standaard verhaal]

Dat klopt niet :)

Je hebt toch echt een ijkpunt nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vae:

Wat wil je dan? Dat we schelden naar nieuwe users gaan toestaan? Ik ben voorstander van aanpakken hoor, maar mensen die alleen maar UTFS blaten of zeuren over andere dingen schieten dus echt niet op. Die maatregel is er niet voor het niveau, maar voor de sfeer en de omgangsnormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 02:45

Sponge

Serious Game Developer

Trouwens, misschien is het een beetje overdaad.. maar is het misschien een idee om een keer een mail uit te sturen naar alle actieve users (posts na augustus) zodat iedereen het eens weet dat UTFS,"kruisje!", e.d. replies niet gewenst zijn?

MED wordt ook niet gelezen door iedereen, bijv. de vertrekkende mods. Ik zag het zelf pas toen DR er in irc over begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 22 september 2002 @ 12:27:
[...]

...
Ik mis een stuk verhaal met uitleg. :)

Krijgen wij dit ook te horen ?

Ja. Maar raad eens: pas als het moment daar rijp voor is ;)
Hou het React versie nummer maar in de gaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Jaymz schreef op 22 september 2002 @ 12:24:
Mja:

The way down is an easy one: You don't have to do much yourself.

The way up however isn't, it seems you have to do all by yourselfs while others seem to do nothing at all :)
Ben ik het helemaal met je eens, er zijn gigantisch veel users die veranderd zijn. Ben niet blind om dat te zien ;)
Maar vergeleken met de users die niet veranderd zijn is het een schijntje.
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 12:26:
Vae Victis: je kunt nieuwe users het niet kwalijk nemen dat ze zich gedragen als de huidige users :)

Het begint bij beter gedrag van de huidige users. De rest volgt vanzelf of is beter controleerbaar/aanstuurbaar :)
Zie mijn reply op Jaymz.

Ik neem nieuwe users in principe niets kwalijk! Ze kunnen eens een foutje maken, oke dan leren de meesten het ook wel later het goed te doen.
Maar wat ik wel kwalijk neem is dat er continue maar users bezig blijven met slechte replys en slechte topics maken en vooral helpdeskgedrag.
Enige wat ik eigenlijk van users verwacht is zeer simpel.
-Goeie openingspost (eerst natuurlijk kijken of het niet al behandeld is)
-Normale reacties, reacties waar de topicstarter ook wat aan heeft.
-Dat men zich gedraagd naar hoe ze zelf behandeld willen worden.
Dat is dacht ik wel de meest basic idee van wat ik verwacht.
Als je het zo doet ben je al een heel eind verder.

Maar zeer groot gedeelte van users trekt zich daar niets en blaat maar raak.
En maakt topics aan alsof het niets is.
Julie begrijpen wel wat ik bedoel.

Ikzelf wil best veel tijd en energie steken om nivo enigszins omhoog te takelen, doe ik al tijden dmv replyen van hoe het wel moet en waar je de antwoord kan vinden. Met eventueel een post in SeM.
Met mij doen meer users dat, sommige met nog meer spirit dan ik.
Maar op gegeven moment denk ik, waar ben ik mee bezig?
Ik blijf maar in SeM posten, ik durf zelfs te wedden dat als ik en nog 2tal personen die ook geregeld in SeM posten, alles wat ze tegen komen wat SeM voer is ook daadwerkelijk in SeM posten. Jullie gek worden van het werk.
Ik denk dan op een moment, nou is het wel weer genoeg.

En dan praat ik nog niet eens van hoeveel werk jullie mods er wel niet van hebben.
En dit komt gewoon doordat relatief maar weinig users het nivo van GoT zich aantrekt. Laat staan dat de rest van de users ook maar een beetje moeite doet.
Als dat zou veranderen, kan iedereen hier voor zijn plezier komen en ook daadwerkelijk plezier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

JvS schreef op 22 september 2002 @ 12:39:
Vae:

Wat wil je dan? Dat we schelden naar nieuwe users gaan toestaan? Ik ben voorstander van aanpakken hoor, maar mensen die alleen maar UTFS blaten of zeuren over andere dingen schieten dus echt niet op. Die maatregel is er niet voor het niveau, maar voor de sfeer en de omgangsnormen.
Nee, dat is juist iets dat ik niet wil!
Ik heb daar de grondige hekel aan zelfs.
Zie mijn vorige reply hoop dat dat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als er 75% van de users stemmen voor een strenger beleid, is zo'n beleid dan ook écht nodig?

Ik bedoel, een meerderheid van de users in dit topic ziet wat er mis is.
Als "wij," die users, nu eens gewoon gebruik maken van dit forum, zijn we er dan al niet een héél eind?

Of vergis ik me dan in het percentage van de pol m.b.t. tot het aantal users op het forum?
Zo'n pol geeft natuurlijk ook maar een globaal beeld...en hoeft niet per definitie iedereen op het forum te omvatten.

Maar ik ben het er wél mee eens dat het er wel weer wat serieuzer aan toe mag
gaan in de techfora.
Mijn niveau is niet zó hoog, want ik ben relatief onbekend met het pc wereldje.
Maar ja ik zie ook wel wat er aan de hand is, zélfs met mijn mindere knowhow van pc's.
Mijn bakkie draait dus ook altijd dankzij Got. :)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion: dat is het hem net. Een hele hoop users vinden de sfeer slecht, het nivo laag etc etc maar het lijkt wel alsof maar heel weinig personen er iets mee doen. Het lijkt wel op de normale gang van zaken in de echte wereld: alles moet anders zolang ik het maar niet anders hoef te doen.

Vae Victis: schaf je een makkelijkere naam aan ja :+
41.6C.6D.61.72: ik heb een balletje opgegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:00:
:D
Vae, trek je niets van ItSnows aan hoor, hij is nou eenmaal geen ster in namen :+

Zoals ik al zei, strenger optreden lost volgens mij niets op. Het strenger optreden komt alleen van de modjes, terwijl het niveau in samenwerking met de users omhoog moet. Kortom, de modjes mogen al het werk doen, het niveau omhoog halen, terwijl we het met z'n allen moeten doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:00:
Sorry, heb al nixchange gehad. ;)
Compubiter schreef op 22 september 2002 @ 13:03:
[...]
:D
Vae, trek je niets van ItSnows aan hoor, hij is nou eenmaal geen ster in namen :+
Doe ik ook niet hoor ;)
Maar ik pleit voor feature speciaal voor Itsnows.
Tab-functie, net als in IRC. :P
Zoals ik al zei, strenger optreden lost volgens mij niets op. Het strenger optreden komt alleen van de modjes, terwijl het niveau in samenwerking met de users omhoog moet. Kortom, de modjes mogen al het werk doen, het niveau omhoog halen, terwijl we het met z'n allen moeten doen :).
Ben ik het helemaal mee eens, maar dat allen dat is nog wat onduidelijk bij de meeste van de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

tja polls zijn een beetje makkelijk te manipuleren denk je niet :?

kzie de directe vote links alweer voorbij vliegen op irc.
beetje kansloos zo'n topic.
als ze een policy wijziging willen of onze mening willen kunnen ze beter zelf een eigen poll bouwen en 1 waarmee niet te manipuleren valt, dan heb je pas echt een uitslag, nu niet.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt het juist wel doordat we harder optreden.
Harde kern users kunnen vaak niet tegen een emailtje waarin staat dat ze zich beter moeten gedragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het probleem van bijvoorbeeld eerst 30 keer op de reply knop drukken voordat je een keer op de new topic knop mag drukken is, dat de meeste mensen pas registreren wanneer ze een concrete vraag hebben. Die mensen die willen dus ergens antwoord op en zullen 9 van de 10 keer goede usertjes worden, maar je geeft hun al meteen een slechte binnenkomst :)

* Yellow|A wil ook graag een meeltje dat ie' zich beter moet gedragen

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Een goeie poll krijg je nooit! (onder voorbehoud ;))
Om een poll succesvol te maken zul je van alle users hun mening moeten hebben.
Dus elke user zou moeten 'pollen'.
En dat krijg je niet voor elkaar. Zeker niet als de meerderheid van de users niet eens in LA komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Compubiter schreef op 22 september 2002 @ 13:03:
[...]
Indeed, wij kunnen mailen, moven, sluiten en wat dan nog, zolang er op het userfront niks veranderd, veranded er niks.

En de users zijn zwaar in de meerderheid als je dat afzet tegen de crew, dus drie keer raden waar de verandering vandaan moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

we kunnen wel sneller ingrijpen als een user kansloze vragen stelt.. Dat kunnen we zeker wel doen.

De helpdesk SM topics zijn in principe helemaal niet nodig als elke mod bij zulke topics gewoon maatregelen zou treffen... Je ziet soms dat users al 12 "matige" topics geopend heeft en dat nog geeneen mod er wat zinnigs van gezegd heeft.

DAT moet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippy|IA
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Yellow|A schreef op 22 september 2002 @ 13:24:
Het probleem van bijvoorbeeld eerst 30 keer op de reply knop drukken voordat je een keer op de new topic knop mag drukken is, dat de meeste mensen pas registreren wanneer ze een concrete vraag hebben. Die mensen die willen dus ergens antwoord op en zullen 9 van de 10 keer goede usertjes worden, maar je geeft hun al meteen een slechte binnenkomst :)

* Yellow|A wil ook graag een meeltje dat ie' zich beter moet gedragen
Idd, toen ik me registreerde, gebruikte ik al maanden de search enzo, en heb pas geregistreed toen ik het echt niet meer wist. Nu ook, ik lees enom veel op GOT, maar posten doe ik bijna nooit (alhoewel laatste tijd weer wat meer tijd op inet/dag).

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

JvS schreef op 22 september 2002 @ 13:38:
De helpdesk SM topics zijn in principe helemaal niet nodig als elke mod bij zulke topics gewoon maatregelen zou treffen... Je ziet soms dat users al 12 "matige" topics geopend heeft en dat nog geeneen mod er wat zinnigs van gezegd heeft.

DAT moet anders...
Kun je mij dan gelijk even de definitie van Helpdeskuser uitleggen. Ik kom regelmatig iemand tegen die 12 'matige' topics heeft geopend, maar met een tijdspan van een jaar. Dus hoeveel topics moet iemand hebben geopend in een bepaalde tijdsduur om als helpdesker bestempeld te worden.

Ik heb bijvoorbeeld deze user al een tijdje in m'n bookmarks staan, maar ik weet niet zeker of die ook als helpdesker benoemd mag worden, omdat de meeste van zijn topics nog open zijn, en er toch een redelijke tijd tussen de topics zit: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/19499

En JvS, zoals ik al zei, de mods hoeven het niet alleen op te knappen. Lijkt me een nog erger baantje worden als je ook nog eens 50.000+ users in de gaten moet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mijn 'selectiekriterium' richt zich voornamelijk op de topicstart en het idee wat ik aan de hand daarvan krijg.

Verder komt hetgeen in de FAQ staat grotendeels overeen met mijn persoonlijke visie, dus als je die leest weet je (min of meer) hoe ik erover denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
Compubiter schreef op 22 september 2002 @ 13:48:
[...]
Kun je mij dan gelijk even de definitie van Helpdeskuser uitleggen.
Die is er niet.

Momentje, ik zal mijn lap text met ideeen daarover eens hier neerpoten:
JvS schreef op 09 september 2002 @ 13:46:
Aangezien er nog steeds vrij veel te doen is over het niveau en de manier waarop het aangepakt wordt, heb ik iets proberen te bedenken waarmee mensen die het forum zien als een plaats waar ze alle vragen kunnen stellen wat effectiever aangepakt kunnen worden.

Tot op heden gingen zulke topics “gewoon” op slot en werd er zo af en toe eens vinnig naar zo’n user uitgehaald in een slotmsg. Het punt is dat veel van deze mensen nieuw zijn op het forum en niet precies weten hoe zich te gedragen en hoe vragen te stellen in topics. Ondanks het feit dat je wel akkoord moet geven met de voorwaarden waarin dit toch redelijk duidelijk wordt omschreven.

Gevolg: Users blijven die topics openen totdat er een zogenaamde “helpdeskuser” is ontstaan. Voor de duidelijkheid. Een helpdeskuser is hier een gebruiker die veel topics opent met daarin alleen maar vragen die makkelijk zelf uitgezocht hadden kunnen worden of die volslagen tegen de geldende policy ingaan. Een gebruiker die het forum gebruikt om goede vragen te stellen en zelf nooit antwoord geeft op andere topics is misschien net erg sociaal, maar hoeft zeker niet aangepakt te worden. Je moet ook vragers hebben en we zijn een forum, dus vragen staat vrij, mits volgens de policy.

Deze helpdeskusers gaan dus opvallen en er wordt een SM topic geopend door een user of een Crewforumtopic door een crewmember, waarna een DT-lid wordt geacht zijn posthistory eens na te kijken en er een sturend mailtje achteraan te sturen. Dit is ziek veel werk en behoort volgens mij niet eens tot de taak van een DT-lid, maar gewoon bij elke moderator. Tevens is dit ‘achteraf’ dweilen niet echt effectief, want vaak blijft zo’n user topics openen met een bedenkelijk niveau waarna er na een topic of 10 WEER zo’n melding in SM komt en er maar eens een OW of NOG een mailtje achteraan wordt gestuurd. Dit schiet dus niet op.En er is verder (in de crew) ook nergens iets concreets afgesproken als “beleid” om dit soort dingen aan te pakken. Iedereen wil het wel, maar als we een beetje aan blijven klooien. Daarom hebben we iets bedacht dat eventueel structureler is en makkelijker bij te houden.

In principe is het iets wat we zelf intern moeten doen, maar ik wilde jullie oordeel over dit idee ook hebben. Het gaat namelijk om de ‘wankele’ scheidslijn tussen userfriendly zijn (we willen niet als boeman iedereen wegjagen) en het behouden van een redelijk niveau, waarbij helpdeskusers ferm maar vriendelijk op het beleid gewezen zullen worden.

Het komt er op neer dat elke mod bij een ECHT kansloos topic in de sluittekst geen halve flame of een “jamaar dat soort vragen doen we niet aan” of een “zie beginnersweb.nl” achtige sluitpost neerzet, maar de user assertief en opbouwend wijst op de policy. Hiervoor moet desnoods een link naar de algemene voorwaarden gegeven worden en er mag in de slot-tekst van mij best een stukje standaard tekst zitten. OOK zet de moderator een note met daarin een URL en als commentaar “helpdeskpost gedaan, user op het beleid gewezen” of iets dergelijks.

Als de user dit gedrag herhaalt en toch nog een kansloos topic (wederom naar inzicht van de moderator) opent, wordt dit herhaalt, maar gaat er een (desnoods deels standaard) mailtje naar de user toe, om hem te benadrukken dat je op ons forum wel van alles mag vragen en dat het forum er zeker wel is om elkaar te helpen, maar dat we ook eisen aan de openingspost stellen en dat we eisen dat gebruikers zich daaraan houden en dat hij er al een keer op gewezen is. Als deze policy voor hem niets is, dan kan deze user beter een ander soort forum opzoeken, zoals beginnersweb.nl waar je wel alle eenvoudige vragen zoals “welke moet ik kopen” en zo mag stellen. (deels standaardmail dus en deels wat werk voor de moderator). Dit mailtje komt automatisch in notes, dus een note staat vanzelf J.

Na weer herhaling wordt een officiële waarschuwing gegeven (de mod kan immers zien dat er de voorgaande twee stappen al genomen zijn) en na nog een overtreding wordt deze user twee weken geband (afwijkend van de banrichtlijnen, maar dat komt omdat het twee keer een OW voor hetzelfde is). De user moet zelf terugmailen na die twee weken om unbanned te worden met daarin een uitleg dat hij het nu wel begrepen heeft.

Daar komt het dus op neer. Een user kan op die manier niet zomaar maar 10 kansloze topics openen, voordat er eens een mailtje de deur uit gaat met een en er nog eens een hele rits kansloze topics staan voor er weer wat gedaan wordt (zoals het nu dus in de praktijk gebeurt).

Tevens scheelt het ook dat dat extreem tijdrovende achteraf dweilen wat er nu gebeurt door enkele mensen. Ikzelf moet toegeven dat ik er nooit zin in heb, als ik een user alleen maar kansloze posts zie hebben in PW en WOS of zo, vind ik het niet mijn taak om dat aan te gaan pakken. Veel users zien dat helaas soms anders. Met deze methode wordt het ook een stuk minder frustrerend om dit soort mensen aan te pakken (het kost je gewoon een paar minuutjes in plaats van een minuut of 20-30 uitzoek/mailwerk voor een user die zich niet eens in je ‘eigen’ subforum misdragen heeft). Als dit in werking gaat zal elke mod er dus bij bijdragen. Het valt en staat dus ook met onze eigen inzet. Het valt en staat met het notes-gebruik.

Bij 'misbruik' dus de volgende stappen:
  • Slotje op topic, plus welkom + uitleg + link naar "howto start a topic" + note
  • Idem, maar zonder welkom gebrabbeld gepaard met een semi-standaard mailtje naar de gebruiker
  • Idem, maar dan met OW
  • Idem maar dan OW en twee weekse ban
  • User is niet geschikt voor ons forum.. :'(
Er is intern al een beetje over gebabbeld maar ik wilde ook jullie mening weten. Het grootste bezwaar was dat het een beetje CRU was om gelijk te gaan mailen, daarom is het 4 “stappen” geworden en eigenlijk is het nog steeds vrij snel om er gelijk zo bovenop te zitten, daarom moet zeker de eerste stap iets van een “welkom op het forum, maar...” achtig iets zijn (als het zijn eerste posts zijn dus ;)). Ook zou het eerste mailtje niet verwijtend moeten zijn maar opbouwend.
Strenger en stricter, maar niet de policy verharden. De policy is goed, alleen de uitvoering laat te wensen over...

En het enige dat het kost is 2 minuutjes per slotje extra. Is dat een probleem dan moeten er meer mods komen :).

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 22-09-2002 14:04 . Reden: grrrr @ nohtml :r ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

JvS: Dat ziet er goed uit.
Niet meteen streng maar wel doeltreffend en definitief.
User weet meteen waar het op staat.

Is dit ook niet mogelijk voor users die slechte replys posten?
En dat bij zoveel aantekeningen ervan er automatisch een mailtje verstuurd word van dat die persoon zijn gedrag op forum moet aanpassen.
Eventueel met de links naar zijn reacties erbij, mits die niet getrashed zijn dan een quote oid.
Dus ook zo'n soort 'stappenplan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

JvS schreef op 22 september 2002 @ 14:00:
[nohtml]
[...]
Die is er niet.

Momentje, ik zal mijn lap text met ideeen daarover eens hier neerpoten:
Eén? Dat waren er een stuk of 200 :+
Strenger en stricter, maar niet de policy verharden. De policy is goed, alleen de uitvoering laat te wensen over...

En het enige dat het kost is 2 minuutjes per slotje extra. Is dat een probleem dan moeten er meer mods komen :).
Ja, het ziet er idd goed uit. Ik stem iig voor (hoewel ik het natuurlijk niet tot uitvoering hoef te brengen :P). Hopelijk zal hier enigzins naar gehandeld worden, want een topic als dit: mall tycoon is natuurlijk niet een enorm goede start voor een user. Wellicht als hij aan het begin zou worden gecorrigeerd dat het de volgende keer beter gaat :).

Heb je dit stukje getypt in GVF? Ik krijg namelijk: "User not allowed" en het kwam me ook al niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vae Victis was me voor :)

Goed plan, maar zoals hiervoor al ergens geschreven staat: het zijn niet (alleen) de vaak kromme ondoordachte posts van totale nieuwelingen, maar juist de reakties van lang(er) geregistreerde GOT-ters die het teruglopende niveau en onvrede gevoel tewerkstellen. (standaard-mail ook voor hen ??)

Overigens vraagt dit nogal wat mod-force m.i. en dan met name een snelle mod-reaktie (zsm bijsturen scheelt ongewenste reakties). Als ik nu de doorlooptijd van SM meldingen van bepaalde fora daar op aankijk? OEF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:20:
Goed plan, maar zoals hiervoor al ergens geschreven staat: het zijn niet (alleen) de vaak kromme ondoordachte posts van totale nieuwelingen, maar juist de reakties van lang(er) geregistreerde GOT-ters die het teruglopende niveau en onvrede gevoel tewerkstellen. (standaard-mail ook voor hen ??)
Als er redelijk wat foute replies in een topic staan zal er ook worden gemaild neem ik aan. Twynn heeft gisteren eergisteren een aantal mailtjes verstuurd nav dit topic: wie kan mij helpen??. Ik weet natuurlijk niet naar wie, maar ook dat is idd noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:20:
Vae Victis was me voor :)

Eens, de reactie's van de zogenaamde "experts" zijn vele malen vervelender dan van nieuwelingen.

Kunnen we dit niet omdraaien? Dus harder optreden tegen de types die denken dat ze eigenaar van GOT zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30
Vergeet niet dat ook een nieuwe gebruiker bannerviews voor z'n rekening neemt. En als die nieuwe gebruikers zich hier prettig en thuis voelen dan komen ze hier vaker terug en dat geeft ook weer meer bannerviews. Dus economisch gezien, hoe meer gebruikers hoe beter en hoe meer van die nieuwe gebruikers blijven steken hoe beter.
Maar je moet natuurlijk ook naar de image en visie van GOT en T.net kijken. T.net en GOT willen geen tweede Computer!Totaal forum worden heb ik begrepen. Dus daar tussen moet je balanceren.