'T is quitte simple:
Mensen die voor he eerst @ GoT arriveren zullen (zo ik aanneem, maar voorzichtiges vrijwel zeker weet) best wat moeite hebben met hoe de zaken hier gaan (of iig horen te gaan)
'T is nogal wat je in de FAQ terugvind:
Eerst zoeken.
Okee daar kan ik mee leven, maar als je @ a complete loss bent (en ja, je kunt @ a complete loss zijn ookal is het (achteraf) simpel, dat gebeurd mij nog vaak genoeg) weet je eigenlijk niet waar je op moet zoeken en sowieso is goed zoeken best moeilijk, zeker als dit nieuw voor je is. En ja, ik denk dat de meeste mensen die zich @ the moment registeren geen ervaren rotten zijn uit de scene.
Dan @ GoT es de search gebruiken (okee, hoort bij 1 maar toch noem ik um) Sowieso is de search @ GoT op het moment niet echt vreselijk goed en ten tweede vindt je echt veel te veel. je krijgt 40 threads terug en na het doorlezen van 10 threads ben je nog niks wijzer geworden.
Je wordt namelijk continue op de search gewezen dus da's best demotiverend en eigenlijk iets waar we wat aan moeten doen. Mja, gezien de gebeuretenissen van de afgelopen tijd kun je je vast voorstellen dat datt wat minder aandacht heeft
Daarna 'moet' je forumFAQ's lezen, sommigen zitten echt goed in elkaar maar er zijn er die voor de personen die niet supergericht zoeken best lastig in elkaar zitten (okee, de laatste tijd heb ik geen forumfaq's meer gelezen dus ik kan hier verkeerd zitten)
En dan komt het moelijkste:
De topicstart.
Volgens mij is dat eigenlijk het grootste probleem waar we mee zitten (als iemand een searchvraag steld, maar dat in een goeie topicstart bakt is er ovr het algemeen weinig aan de hand)
Een goeie 'presentatie' (zoals ik ut meestal noem) is best goed moeilijk, het is dat ik de laatste tijd overkritisch ben op me eigen "stijl", mede dankzij het schrijven van de FAQ alwaar ik de boel voornamelijk 'goed leesbaar' wilde hebben is ut een beetje een tweede natuur geworden.
Als je namelijk in een reactie alleen maar de benodigde info mikt (en daarin volledig bent) wil dat ab-so-luut nog niet zeggen dat je een 'lekker leesbare reactie' hebt enzo. En ik denk inderdaad dat een thread met een goeie openingsreactie minde snel een 'irritatiethread wordt.
Het probleem is echter dat door één reactie die niet lekker loopt de hele thread verziekt kan worden (@ SG is een minder genuanceerde reactie in een tot dan toe goed lopende thread echt dodelijk; trek dat maar door naar de techfora, de SG vergelijking was de eerste die in me opkwam

)
Daarnaast heb je altijd mensen die willen "laten zien" dat zei wèl weten hoe het hoort en dat duidelijk en onomwonden laten merken.
Helaas hebben deze mensen niet door dat ook zij (zei het in iets mindere mate) óók een doorn in het oog zijn. Sturende reacties zijn namelijk nóg moeilijker in aelkaar te bakken.
Een (in mijn ogen) goeie sturende reactie is namelijk
ook ON-topic, sterker nog een goeie sturende reactie is voor een groter deel ON-topic dan OFF-topic, er zit echter een stukje 'sturing'in, maar op een dusdanige manier dat het
niet OFF-topic is.
Van mij mag er best wel es een sturende reactie in een thread staan, maar lately (nouja, al heel lang) zie ik meerdere sturende reacties achterelkaar staan. En ik snap nog steeds niet waarom mensen niet inzien dat je juist dan een thread verziekt.
Stuur op een juiste wijze bij, of houd je erbuiten (en bezoek desnoods ff SM)
Jullie willen echt niet weten wat een hoeveelheid mails er de deur uitgaan.
En mensen die nog moeten wennen aan GoT zul je echt blijven houden wees daar maar niet bang voor, maar geef ze in godesnaam wel de tijd om aan GoT te wennen. Iemand die je namelijk te weinig tijd geeft en/of commanderend verteld hoe je je hier 'moet'gedragen gaat zich namelijk nooit zo gedragen, maar gaat eerder rancuneus zijn
En die aansturing is (juist je voelt um al aan) vele malen effectiever met een (netjes en duidelijk geschreven) mailtje. Mensen die écht niet willen (iets wat je op zich redelijk snel kan zien) worden heus wel aangepakt.
Het valt mij overigens op dat hoewel ik redelijk veel 'helpdeskers' aanspreek ik daarvan verdomde weinig mensen een tweede keer zie