Pinnacle PCTV Pro wel gevonden, geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57
Het is zaterdagavond en ik probeer mijn PCTV kaart aan de gang te krijgen. Hoe erg moet het dan wel niet zijn ? ;)

Ik heb dus vandaag dit kaartje gekocht en in mijn machine geinstalleerd. Hier draait sinds gisteren Debian "testing" op en tot mijn grote verbazing werkt alles inmiddels (X, geluid e.d.)

Het enige probleem is dus die TV kaart. Nu heb ik zo ongeveer elke module (bttv, i2c, videodev enz) tot mijn beschikking, maar tv beeld.. ho maar. Zo ongeveer elke topic op GoT over tv-kaarten en vele hits op Google later nog steeds niets.

Er wordt van alles gezegd over "tuner=x" en "card=y", maar volgens mij wordt deze nieuwe kaart (anders dan de vorige PCTV Pro kaarten die ik ken) gewoon automatisch goed herkend. Dit blijkt ook uit mijn /var/log/messages

Het probleem is dus dat ik geen enkel kanaal kan vinden, zowel op kanaalnummers als op losse frequenties krijg ik geen beeld, maar gewoon sneeuw (hieruit concludeer ik dus dat de kaart wel werkt en herkend wordt) Ik vermoed dat ik toch iets met die " tuner = x" moet doen, maar aangezien de tuner op de kaart alleen voorzien is van een Pinnacle sticker word ik daar ook niet wijzer van.

Iemand enige suggesties en/of ervaringen?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-05 11:31
Ervaring: ik heb sinds kort ook die kaart, en heb er met linux ook een tijdje mee zitten rommelen.
Kaart werd meteen herkend, modules werden geladen, beel ruis, en scantv kon niks vinden.
Kan komen omdat die alleen netjes op "hele" kanalen zoekt, en niet aan finetuning.
(programmaatje onder windows deed er ontzettend lang over.. maar vond wel alle kanalen, scantv onder linux was snel klaar, zonder iets te vinden).
Ik heb nog niet geprobeerd zelf handmatig een zender op te zoeken.

Verwijderd

Zit er niet heeeeeeeeeeeeeeel toevallig een SAA7134 chip op die kaart? *hint*.

• Skinny
Niet dat ik kan zien. Er zitten twee chips op met opdruk en dat zijn de 878 chip en de geluidscip "MSP34100" . Zoals ik al zei, op de tuner (zover ik weet is dat dat afgeschermde blok) zit alleen een pinnacle logo en verder niets. Er staat ook niets op de printplaat ernaast.

SIZE does matter.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
probeer dan wat geluidsmodules te laden. En als tvprog Kwintv gebruiken. Bij mij zoekt ie allefrequenties af, ook fine tuning. Het duurt lang voordat hij klaar is. maar dan heeft ie wel ALLES doorzocht.

PS: zit er wel een kabel in?

• a casema user
  • Laatst online: 19-05 16:24
dit probleem is bekend en zijn al meerdere topics over geweest op GoT
op de maillinglijst van video4linux is dit ook naar voren gekomen en er is daar een patch uitgebracht. Deze patch zal (dacht ik) verwerkt worden in de volgende versie van bttv.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

tuner=5 dit is de philips PAL tuner, zit op de meeste kaarten, misschien dat dit je probleem oplost, voor de kaart zul je even de bttv documentatie door moeten lezen want ik weet niet welk nummertje daarvoor moet hebben :)

• Skinny
Ik heb hem dus nu zover dat ie "card=39" (Pinnacle PCTV) autodetect met een Philips tuner.. (ook auto-detect), dus dat moet goed gaan zou je zeggen.. niet dus .. nog steeds geen enkel kanaal..

Nieuwste V4L package, bttv, 2.4.19 kernel

Ik zie het echt niet meer..

Ohja, er zit een kabel in :)

@ Casema user : Kun je misschien vertellen of de patch die op de site (bytesex.org) staat degene is die je bedoeld ? Die zit dan neem ik aan in de nieuwste 2.4.19 kernel ?

SIZE does matter.

• a casema user
Skinny schreef op 22 september 2002 @ 23:48:
Ik heb hem dus nu zover dat ie "card=39" (Pinnacle PCTV) autodetect met een Philips tuner.. (ook auto-detect), dus dat moet goed gaan zou je zeggen.. niet dus .. nog steeds geen enkel kanaal..

Nieuwste V4L package, bttv, 2.4.19 kernel

Ik zie het echt niet meer..

Ohja, er zit een kabel in :)

@ Casema user : Kun je misschien vertellen of de patch die op de site (bytesex.org) staat degene is die je bedoeld ? Die zit dan neem ik aan in de nieuwste 2.4.19 kernel ?
kijk op de site van video4linux mailinglist https://listman.redhat.com/mailman/listinfo/video4linux-list
en zoek naar dit bericht
[V4L] Patch(bttv-0.7.97): Pinnacle PCTV w/ MT2032/TDA9885/6 PAL+NTSC resolved
of het werkt weet ik niet want ik kan op de een of andere manier niet de patch uitvoeren.

• Skinny
Vannacht om 2:30 vond ik die dus ook en het lijkt nu te werken.. :)

Ik zal vanavond wel even een nederlandse mini-mini-howto posten, zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

Het vreemde is alleen dat ik zo ongeveer elke zender goed in beeld krijg (scherp, zonder ruis), behalve Discovery Channel (my favourite) :(

Zelfs met fine-tunen krijg ik hem niet goed, terwijl ik op mijn tv met dezelfde kabel goed beeld heb. Misschien dat iemand daar ook nog suggesties voor heeft ?

SIZE does matter.

• a casema user
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
eindelijk. De nieuwste versie van de Pinnacle PCTV kaart werkt nu met de nieuwste versie van bttv.
link van nieuwste versie -> http://bytesex.org/bttv/bttv-0.7.98.tar.gz

ik ben zooooo blij :)

• Skinny
Ik heb nu 0.7.97, en die doet het ook al... wat is precies het verschil met .98 ?

SIZE does matter.

• a casema user
in de changelog staat dit
bttv-0.7.98
-----------
* Support and autodetect Terratec Active Radio Upgrade (TEA5757,OM5610,Matchbox).
(Todo: support rds6588 on extra i2c-bus via GPIO)
beetje vaag want staat niets over pinnacle vermeld en deze deed het bij mij in 0.7.97 toch echt niet !!

Pagina: 1