256Mb wordt 128Mb

Pagina: 1
Acties:

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Ik heb vandaag voor familie een systeem gebouwd op basis van een epox 3etm (i815). Ik heb hierin 1x 256Mb PC133 Dane Elec. Volgens de specificatie van dit moederboard kan er per bank 256 Mb geplaatst worden. Op de Dane Elec reep zitten samsung chips met daarop de code K4S560832C-TC75. Als ik dit nazoek dan vind ik dat dit 32Mb chips zijn, er zitten er acht op dus dit zou in totaal 256Mb moeten zijn. Het is een singelsided module. Het probleem is dat het systeem maar 128 Mb herkent en ik geen ander sdram systeem heb staan om te controleren of de reep werkt. Ik heb de reep al in de andere banken geprobeerd. Zijn er nog andere opties of heeft imand dezelfde ervaringen?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

dodo79

witte dikke tonnie

ziet er wel bekend uit jah, ik heb een msi plank (slot1) die mijn 128 mb reep als 64 mb ziet.
ik denk dat de plank gewoon de gebruikte chips niet ondersteund, iemand nog opties.

voor mij is et niet zuperbelangrijk, tis toch maar voor men server

omdat het kan!

Verwijderd

Ken dit probleem heb helaas geen goede oplossing voor je.
Eregister had ik dit ook en ik heb hem maar geruild voor 2x128.
Het stond ook in mijn moederbord handleiding dat het "waarschijnlijk" niet gepakt zou worden.

Dat is trouwens wel een optie down de moederbord handleiding en zoek het daar in op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:50:
Ken dit probleem heb helaas geen goede oplossing voor je.
Eregister had ik dit ook en ik heb hem maar geruild voor 2x128.
Het stond ook in mijn moederbord handleiding dat het "waarschijnlijk" niet gepakt zou worden.

Dat is trouwens wel een optie down de moederbord handleiding en zoek het daar in op.
je heb andere reepjes nodig

geen 4x32 per kant ( wat je nu waarschijnlijk heb ) maar 8x16 per kant :) of omgekeerd 32x4 en 16x8

32x4 werkt inprincipe altijd goed op via/sis/ali chipsets

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Ik heb nu een 256Mb single sided reep

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

MXL schreef op 21 september 2002 @ 23:58:
Ik heb nu een 256Mb single sided reep
/me heb ook een single sided 256mb maar die is dus ook 4x32 en werkt dus ook HALF op mun Asus p3b-F
/me gaat morgen ff het 16x8 dubbelzijdige reepje jatten uit de duron en de 4x32 daarin stoppen :)

Verwijderd

? :S ? Bedankt hoor maar ik heb nu toch al 512mb ram en daar heb ik gelukkig meer dan zat aan.
Dat wat je uitlegt bedoelen ze eigenlijk single sided en double sided ram zeker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:01:
? :S ? Bedankt hoor maar ik heb nu toch al 512mb ram en daar heb ik gelukkig meer dan zat aan.
Dat wat je uitlegt bedoelen ze eigenlijk single sided en double sided ram zeker?
dubbel zijdig werkt zal mischien 16x8 ofzo zijn in de regel ?
en enkelzijdig het andere dus :)

/me is HIER dus niet zeker van :)

Verwijderd

ok dankje, zal binnekort wel eens gaan zoeken naar de termen van ram geheugen om mijzelf weer eens wat meer te laten weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:08:
ok dankje, zal binnekort wel eens gaan zoeken naar de termen van ram geheugen om mijzelf weer eens wat meer te laten weten.
Tip: maak duidelijk onderscheid tussen Mb en MB als je het over RAM hebt, dat wil nogal eens uitmaken :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Mb/MB leg graag eens uit?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MB = MegaByte
Mb = Megabit

Verdiep je je eens in de basiskennis ;)
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:08:
Inkoppertje: RAM FAQ.

Verwijderd

Why thank you, logish ook wel jah een Byte is inderdaat wel 16x zo groot dan een bit net als Mega en milli ook een behoorlijk eind uit elkaar liggen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:25:
Why thank you, logish ook wel jah een Byte is inderdaat wel 16x zo groot dan een bit net als Mega en milli ook een behoorlijk eind uit elkaar liggen
8x :{

Verwijderd

:S god ik heb echt te lang niet meer nagedacht. ff kijken waar zitten we met 16 bits een word zeker?
-
edit (double edit)
nope een word zit op vier byte :S 16 bits is dus een half word
--

Verwijderd

Ook ik dacht miijn ASUS P3B-f ffe te upgraden.
Dane-elec 265 SDRAMM PC133 STD 32x64

Boardje zag ook maar 128 pers SIMM

Weet iemand of er nog dubbelzijdige 256 simmen ergens te koop zijn PC133 of PC100????

Ik laat ze nu nog maar effe zitten,

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:36:
:S god ik heb echt te lang niet meer nagedacht. ff kijken waar zitten we met 16 bits een word zeker?
-
edit
nope een word zit op vier bytes :S 16 bytes is dus een half word
--
4 bit is toch een Nibble?
8 bit een byte
16 bit een Word
32 bit een Double Word
en 64 een Quad-Word?

16 byte is dan ( 16 maal 8 = 128 bit) 2 Quad words?

het verschil tussen bits en bytes is een factor 8
een bit is 8 keer kleiner als een byte.
dus 128byte is 1024bit

:)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

bit

A bit (short for binary digit) is the smallest unit of data in a computer. A bit has a single binary value, either 0 or 1. Although computers usually provide instructions that can test and manipulate bits, they generally are designed to store data and execute instructions in bit multiples called bytes. In most computer systems, there are eight bits in a byte. The value of a bit is usually stored as either above or below a designated level of electrical charge in a single capacitor within a memory device.
Half a byte (four bits) is called a nibble. In some systems, the term octet is used for an eight-bit unit instead of byte. In many systems, four eight-bit bytes or octets form a 32-bit word. In such systems, instruction lengths are sometimes expressed as full-word (32 bits in length) or half-word (16 bits in length).
Pagina: 1