Verschillende vraagjes..

Pagina: 1
Acties:

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hi,

Mijn topic in een ander forum kreeg een andere wending waardoor ik de indruk heb dat ik in dit forum de vraag beter kan stellen.
Sorry als dit toch de verkeerde forum is.

Ben het 1 en ander aan het testen gegaan en nu heb ik wat vragen aan de kenners:
-Als ik er 228Mb erbij prop,moet ik dan ook wat veranderen in mijn bios?? (pc geeft wel gewoon 512Mb aan).
-Met oude test's had ik een verschil van zo'n 600 punten in 3d Mark tussen 228mb en 512mb (512MB viel dus 600 hoger uit).
Nu is het verschil nihil of zelfs negatief,nu is mijn vraag...zou een verdubbeling van geheugen in principe uit moeten maken in je score?.
-Laatse vraag...ik heb ooit eens wat zitten rommelen met de kloksnelheid van m'n kaart.
Staat alles weer in de normale stand als ik de drivers vernieuw?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

128 MB erbij, misschien problemen met de bankjes, draai de reepjes eens om.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

melly schreef op 21 september 2002 @ 23:34:
Hi,

Mijn topic in een ander forum kreeg een andere wending waardoor ik de indruk heb dat ik in dit forum de vraag beter kan stellen.
Sorry als dit toch de verkeerde forum is.
:? naja ff verder lezen :X
Ben het 1 en ander aan het testen gegaan en nu heb ik wat vragen aan de kenners:
-Als ik er 228Mb erbij prop,moet ik dan ook wat veranderen in mijn bios?? (pc geeft wel gewoon 512Mb aan).
Nee
-Met oude test's had ik een verschil van zo'n 600 punten in 3d Mark tussen 228mb en 512mb (512MB viel dus 600 hoger uit).
Nu is het verschil nihil of zelfs negatief,nu is mijn vraag...zou een verdubbeling van geheugen in principe uit moeten maken in je score?.
Meestal wel ja, tenzij je het op n lagere snelheid gooit...
-Laatse vraag...ik heb ooit eens wat zitten rommelen met de kloksnelheid van m'n kaart.
Staat alles weer in de normale stand als ik de drivers vernieuw?
Neej

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• melly
Ik heb dus de test nog 2x gedaan..
1x met 228mb en 1x met 512mb...
Verschil was er nauwelijks...(paar maanden terug deed ik dezelfde test toen ik 512mb in bruikleen had en toen maakte het zo'n 600 punten verschil uit).
Snap niet waarom er nu geen verschil merbaar is.
..
Het proggy waarmee ik mijn kloksnelheid kon veranderen werkte alleen met 29.xx drivers..
Nu ik nieuwere heb kan ik hem niet meer gebruiken..
Echter ik weet niet meer of hij nu weer op de normale snelheid staat of dat hij nog steeds geklokt staat.
Kan ik ergens aflezen op welke waarden mijn kaart nu staat??

Verwijderd

3d mark test vooral je vidkaart, boven de 256 mb wordt er niet meer geswapt en maakt het dus amper iets uit voor de 3dmark test.

Waarom het eerder wel merkbaar was? Misschien had je toen ook iets anders gedaan (hoewel 600 punten wel veel is hoor) en had dat geheugen een lagere latency, het ene geheugen is het andere niet.

Je kloksnelheid van je vidkaart wordt iedere keer als je de pc reset teruggezet naar de default waarden, dit wordt nergens bewaard. Meeste oc tooltjes laden zichzelf bij het starten van windoos en zorgen dat de clocksnelheid weer terug naar de gewenste snelheid gaat.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
228 MB? bedoel je niet 256 MB?

opzich is er geen grote verschil als je 256 mb vergelijkt met 512 mb, de score zal niet meer dan 10% boven uitkomen als met 256 vergelijkt...

• melly
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:56:
3d mark test vooral je vidkaart, boven de 256 mb wordt er niet meer geswapt en maakt het dus amper iets uit voor de 3dmark test.

Waarom het eerder wel merkbaar was? Misschien had je toen ook iets anders gedaan (hoewel 600 punten wel veel is hoor) en had dat geheugen een lagere latency, het ene geheugen is het andere niet.

Je kloksnelheid van je vidkaart wordt iedere keer als je de pc reset teruggezet naar de default waarden, dit wordt nergens bewaard. Meeste oc tooltjes laden zichzelf bij het starten van windoos en zorgen dat de clocksnelheid weer terug naar de gewenste snelheid gaat.
Bedankt...(ook de andere)..
Dit is net wat ik wilde weten.. :)
Pagina: 1