Toon posts:

Form action

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een form heb en een action dat het een nieuw pop-upje opend, kan ik dan op de pagina die het pop-upje opend een scriptje ofzo zetten dat het pop-upje na een aantal sec weer sluit. En hoe moet dit?
Voorbeeld:
<FORM NAME="Form" METHOD="POST" target="_blank" ACTION="http://www.microsoft.com">

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat kan.
Dit moet in Javascript.
Gebruik het Onload event van de nieuwe pagina, start hierin een functie.
In deze functie zet je een teller, en na x seconden, doe je een window.close.

Dit heeft trouwens niets met P&W te maken, maar alles met W&G

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via google gezocht maar helemaal kom ik er nog niet uit. Zou iemand voor mij deze regel kunnen aanpassen? Zoals hij hoort te zijn.
<BODY onLoad="window.close")>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:42:
Ik heb via google gezocht maar helemaal kom ik er nog niet uit. Zou iemand voor mij deze regel kunnen aanpassen? Zoals hij hoort te zijn.
<BODY onLoad="window.close")>
1. Wat doet ) in de regel?
2. We willen hier best je helpen, maar ik ga in ieder geval niet een volledig 'scriptje' schrijven
3. Wat je nu doet (mocht het werken.. :P ), "Zodra je het window laat (onload Event), sluit het window (window.close)"

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Zoek eens met Google op javascript functions en timeOut().
Je kunt ook kijken op javascript.com, off hotscripts.com.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij denken jullie niet wat ik bedoel. Ik probeer mijn vraag beter te formuleren. Ik heb dus een <form> met bijbehorende Submit button. Als je op die Submit button klikt opent hij bijv. een pop-upje met de site van microsoft daarin. En wat ik dus wil dat dat venster na x-seconden automatisch sluit. En volgens mij is dat wat jullie bedoelen dat hij een pop-upje sluit die via de body wordt geopend. Of zie ik dat verkeerd? :?

<form action="http://www.microsoft.com" method="post" name="form1" target="_blank">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Ja dat zie je verkeerd... In de pagina die jij als popup hebt geopend, staat in de body de aanroep naar je js functie. Op die manier wordt die functie uitgevoerd.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• maikel
  • Laatst online: 15:41
Volgens mij weten ze wel wat jij bedoelt hoor.
Het moet inderdaad met de Onload-event van de nieuwe pagina met daarin een timer die na die x seconden de pagina sluit.
Of valt die 'nieuwe pagina' niet binnen jouw beheer ?
In dat geval moet je als 'action' van die form een javascript-functie aanroepen die die nieuwe pagina opent en dan zelf een timer start (binnen de form-pagina dus).

Verwijderd

Dit moet je helemaal niet met een form submit doen. Je maakt gewoon een input button, met een onClick event, en daarbinnen roep je een functie aan. In die functie doe je de volgende stappen:
1) Sla de tijd op
2) Open een new venster met de gewenste URL
3) Start een loop die oneindig blijft doorlopen
4) In de loop, check if de huidige tijd de eerder opgeslagen tijd plus X aantal seconden is. Als dat zo is, spring uit de loop
5) Sluit het huidige window

Dit moet je allemaal in JavaScript doen. JavaScript vragen horen in het Webdesign forum.

Succes :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik move 'm maar naar WG, maar ik raad je aan om zelf ook nog eens ff in de materie te duiken. D'r zijn denk ik al een hele berg woorden in dit topic genoemd die je eens kunt loslaten op Google..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Helaas kun je de body van bijvoorbeeld www.microsoft.com niet aanpassen :). Dus je kan in de popup een framesetje openen, maar das nogal omslachtig imho.

Je kunt beter in de opener (dus waar je de popup aanroept) de timeout starten en een x aantal seconden na het openen hem weer sluiten.

Hoe je dat precies doet.. window.open() en setTimeout() zijn de functies die je nodig gaat hebben. Via submit is net zo handig, kan makkelijker inderdaad zoals mrX zegt met gewone buttons :)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Het valt wel op dat er tegenwoordig niet meer zo gezocht wordt naat oplossingen maar meteen een topic geopend wordt.

kijk eens op http://developer.irt.org/script/script.htm

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• maikel
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:27:
Dit moet je helemaal niet met een form submit doen. Je maakt gewoon een input button, met een onClick event, en daarbinnen roep je een functie aan. In die functie doe je de volgende stappen:
1) Sla de tijd op
2) Open een new venster met de gewenste URL
3) Start een loop die oneindig blijft doorlopen
4) In de loop, check if de huidige tijd de eerder opgeslagen tijd plus X aantal seconden is. Als dat zo is, spring uit de loop
5) Sluit het huidige window

Dit moet je allemaal in JavaScript doen. JavaScript vragen horen in het Webdesign forum.

Succes :)
Als hij die gegevens wil tonen in de pop-up moet hij het wel met een submit doen.
En die loop starten en telkens de tijd checken is niet zo handig, dat vreet CPU-tijd terwijl het veel makkelijk en netter kan als je 't event-driven doet (dus met setTimeOut).
Pagina: 1