Circa een maand of 2 terug ging mijn monitor letterlijk in rook op. Kortsluiting, bleek achteraf. Destijds (dat herinner ik me nog) zat ik me al af te vragen of er wat mis was met mijn monitor, want zelfs op 100% brightness zag ik op dit forum bepaalde plaatjes gewoon niet, die waren gewoon ZWART, die anderen wel zagen. (zoals auto's in het GTA modding topic
dat herinner ik me nog)
Anyway, de dag erna later naar m'n werk gegaan om een nieuwe monitor te kopen.
Kijk ik weer naar dat topic en jawel, allemaal prachtige plaatjes in prachtige kleuren. Dus het lag inderdaad aan mijn monitor.
Nou heb ik vanavond wat foto's genomen met mijn videocamera en het was nogal donker. Ik stuurde ze net naar iemand toe en die zegt dat het gewoon zwarte plaatjes zijn en hij vraagt of ik hem in de zeik neem.
Bij mij zie ik gewoon een normale foto, nou ja wel redelijk donker dan. Hij heeft een relatief oude monitor.
Mijn vraag is: Hebben oude monitors dit gewoon, dat beelden niet zo duidelijk zijn of donkerder zijn? En waar ligt dat (precies) aan?
p.s. En nee het ligt/lag niet aan de brightness ofzo.
Anyway, de dag erna later naar m'n werk gegaan om een nieuwe monitor te kopen.
Nou heb ik vanavond wat foto's genomen met mijn videocamera en het was nogal donker. Ik stuurde ze net naar iemand toe en die zegt dat het gewoon zwarte plaatjes zijn en hij vraagt of ik hem in de zeik neem.
Mijn vraag is: Hebben oude monitors dit gewoon, dat beelden niet zo duidelijk zijn of donkerder zijn? En waar ligt dat (precies) aan?
p.s. En nee het ligt/lag niet aan de brightness ofzo.