Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Webcam modden, op TV aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
Oke jongens, kunnen jullie mij vertellen hoe ik een webcam kan modden zodat ik het als een bewakingscamera kan gebruiken (op de TV aansluiten).

Ik heb search gedaan onder "webcam mod" "webcam op TV" en "webcam als bewakingscamera", maar vind niks, daarom deze topic..

Het gaat hier om een webcam van een onbekend merk (had gekregen van mijn werk), de vorm is precies het zelfde als de Logitech Quickcam Xpress (die ronde bol op een driehoek standaard).

Ik heb deze uit elkaar gehaald en zie een stuk of 12 aansluitingen, weten jullie hoe en welke aansluitingen ik moet gebruiken om het op een "tulp"-stekkertje om te zetten zodat ik het op de TV aan kan sluiten? of moet het anders?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

talin

ES-MA

wat zit er standaard voor aansluiting op ?

usb ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

USB: dan kan het niet. koop bij conrad voor 30 euro een camera module. komt composite uit, daar heb je wat aan ;)

Gregor van Egdom Krekr

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien dat het in die webcam met composiet of vergelijkbaar als tussenstap naar je USB gaat maar ik zou er maar niet van uitgaan

• The Conman
er zit een parallele uitgang aan, verder nog een ps/2 uitgang, een DIN uitgang en nog een raar stekkertje uitgang...

Verwijderd

The Conman schreef op 21 september 2002 @ 22:58:
er zit een parallele uitgang aan, verder nog een ps/2 uitgang, een DIN uitgang en nog een raar stekkertje uitgang...
Pics van die stekkertjes pls.
en volgens mij zou je iets met die din moetne kunnen

• The Conman
ik zal het wel effe tekenen, een vriend van me heeft mijn digitale camera...

zie : http://www.xs4all.nl/~squall/pics/webcam.jpg

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

[ontopic] Dat wordt niets, puur omdat de interface aan je camera (din. parallel, etc.) niet van het type is dat je TV begrijpt (composiet). Een mogelijke converter is het geld niet waard, koop gewoon een losse module bij conrad. (zie reply Kr3Kr)

[mod-mode] Ik heb even een tag [EL] in je titel gezet. Hou je de volgende keer a.u.b. aan de richtlijnen zoals die in Lees dit eerst voordat je een topic opent! staan aangegeven.

Verwijderd

Je hebt een Connectix cam.. Dat merk is later door Logitech overgenomen.. zij hebben die kem ontworpen..
Maar goed, kep hem hier ook, er zijn geen drivers meer voor te vinden anders dan voor Win95, op alle win versies erna werkt hij niet meer..
Plezier ermee.;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

In principe zou je die cam op de tv kunnen aansluiten, want ondanks dat iedereen hier beweerd dat ie met parallel niet aan te sluiten is, iessie dat wel, alleen zal je moeten zoeken naar waar de CCD chip zijn signaal afgeeft. Alle webcams nemen namelijk eerst videobeeld op en zetten dat om in composiet, en dat wordt dan weer versleuteld tot een digitaal signaal voor USB of parallel. Ergens loopt er dus in de cam een Composiet lijn, maar of die ook terug is te vinden weet ik niet. Kan je alleen maar Suc6 wensen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• The Conman
sorry acouse, had daar niet aan gedacht, volgende keer doe ik het wel.

Ja het is idd een connectix, staat ook op die standaardje, zal drivers van die logitech niet werken? ik zal die cam echt werkend zien te krijgen :)

Ik dacht al dat er geen drivers meer voor te vinden zijn, vandaar dat ik de module eruit wil slopen en als een spy-cam wil gebruiken, woon hier in een winkelstraak op de 1e verdieping.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
deepbass909 schreef op 22 september 2002 @ 00:44:
In principe zou je die cam op de tv kunnen aansluiten, want ondanks dat iedereen hier beweerd dat ie met parallel niet aan te sluiten is, iessie dat wel, alleen zal je moeten zoeken naar waar de CCD chip zijn signaal afgeeft. Alle webcams nemen namelijk eerst videobeeld op en zetten dat om in composiet, en dat wordt dan weer versleuteld tot een digitaal signaal voor USB of parallel. Ergens loopt er dus in de cam een Composiet lijn, maar of die ook terug is te vinden weet ik niet. Kan je alleen maar Suc6 wensen.
Dat durf ik zwaar te betwijfelen

het is nl nogal een vrij omslachtige methode om eerst van digitaa (ccd) naar analoog te gaan om er daarna weer een digitaal signaal van te brouwen

ik ben bang dat je geen analoog video signaal zult terug vinden in die cam

Repareren doe je zo.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

weird je zou zegge dat dit zonder drivers niet kan?? naja ik heb der ook geen verstand van zal wel aan mij ligge

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sine schreef op 22 september 2002 @ 01:24:
[...]

Dat durf ik zwaar te betwijfelen

het is nl nogal een vrij omslachtige methode om eerst van digitaa (ccd) naar analoog te gaan om er daarna weer een digitaal signaal van te brouwen

ik ben bang dat je geen analoog video signaal zult terug vinden in die cam
Snap ik, maar de reden daarvoor is, dat er op de markt zeer goedkope cdd modules te krijgen zijn met composiet uitgang, en een convertertje ook maar zeer weinig kost. Deze manier is vooral in het verleden toegepast omdat die er veilig was/is qua ontwerp. Daarnaast komt ook nog eens dat het omzetten van een signaal van de ccd naar parallel of usb behoorlijk reken intensief is, en het via een DA-AD circuitje erg makkelijk gaat (chipje zijn standaard, klein en goedkoop)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

In het nieuwe conrad boek trouwens heb je al een goede camera module voor 18 euro! Jammer alleen dat die mini monitorretjes die erbij horen zo duur zijn.

• The Conman
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 01:48:
In het nieuwe conrad boek trouwens heb je al een goede camera module voor 18 euro! Jammer alleen dat die mini monitorretjes die erbij horen zo duur zijn.
18 euro is wel een koopje, de goedkoopste die ik heb gezien is 45 euro, en nog een zwart/witte!

als hij aan zo'n minimonitor aan kan sluiten zal ie toch ook wel aan een TV kunnen aangesloten?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
deepbass909 schreef op 22 september 2002 @ 01:32:
[...]

Snap ik, maar de reden daarvoor is, dat er op de markt zeer goedkope cdd modules te krijgen zijn met composiet uitgang, en een convertertje ook maar zeer weinig kost. Deze manier is vooral in het verleden toegepast omdat die er veilig was/is qua ontwerp. Daarnaast komt ook nog eens dat het omzetten van een signaal van de ccd naar parallel of usb behoorlijk reken intensief is, en het via een DA-AD circuitje erg makkelijk gaat (chipje zijn standaard, klein en goedkoop)
Ik heb m'n schroevendraaier maar eens in m'n oude philips cammetje gezet (waar philips geen drivers meer voor wilt bakken)

daar zit achter de CCD een sharp chip (waar ik nix over kan vinden) en daar achter een SAA8110G van philips

van philips zelf :
The SAA8110G may be applied together with an analog front-end (TDA8786 including CDS/AGC/ADC), a timing generator and a microcontroller . Other configurations are also possible. The CCD-sensor can be of PAL, NTSC or CIF type (with complementary mosaic colour filter). The maximum number of active pixels is limited to 800 samples/line. The 10-bits digital input may have a pixel frequency of up to 14.318 MHz.
Wel degelijk een chip met een analoog ingangs signaal

toch eens kijken of ik daar composiet video uit krijg :)

Repareren doe je zo.

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 15:47
Kr3Kr schreef op 21 september 2002 @ 22:57:
USB: dan kan het niet. koop bij conrad voor 30 euro een camera module. komt composite uit, daar heb je wat aan ;)
heb je daar een url van of een pagina nummer in de nieuwe catalogus ? kan namelijk niets vinden :s

Verwijderd

ik heb hier nog een logitech quickcam express met usb aansluiting... het zou best handig zijn om deze via een composiet signaal op me tvkaart aan te sluiten... want deze cam werkt jammergenoeg niet onder xp... :(
Pagina: 1