Toon posts:

[java]positie in string waarde toekennen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat een positie in een string een waarde toegekend krijgt, b.v. hello
moet worden hallo, dan bedoel ik dus dat string[2] "a" moet worden. Hoe kan ik dit doen. In delphi kan ik dat als volgt doen string[2] := "a", maar hoe doe ik dit in java

Ik heb het onderstaande geprobeerd:
code:
1
2
3
4
if(blaat) {
  postfix.charAt(postfixPointer) = infix.charAt(i);
  postfixPointer++;
}

Dit werkt echter niet omdat ik "postfix.charAt(postfixPointer)" aan de variabele moet toekennen, echter ik wil dat deze waarde gevuld wordt met een opgegeven waarde, b.v. infix.charAt(i)

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen. Excuses vooraf als dit een n00b vraag is, maar ik ben nog niet zolang met java bezig. :D

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Uhm kan je hello niet knippen in afzonderlijke characters en dan de tweede vervangen en ze daarna aan elkaar plakken?

Zal even zoeken naar een functie die ze uit elkaar haalt en als ik zin heb wat code posten :)

zo heb wat gevonden:
Je kan met de functie replace characters vervangen:

code:
1
2
3
bla = "hello";
resultaat = bla.replace(e,a);
//resultaat is hallo

Zie nu meteen het nadeel als je een string hebt met meerdere e's

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
reskobon schreef op 21 september 2002 @ 21:45:
Uhm kan je hello niet knippen in afzonderlijke characters en dan de tweede vervangen en ze daarna aan elkaar plakken?
Vind ik niet echt efficient; een string is eigelijk een array van chars, dus het moet toch mogelijk om zijn om een waarde op een positie van een array(lees: String) te kunnen bewerken. In delphi kan dit wel, dus het moet toch ook wel mogelijk zijn in java. :?
Zal even zoeken naar een functie die ze uit elkaar haalt en als ik zin heb wat code posten :)
Thx :D

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Strings zijn inmutable. De waardes in de string kun je dus ook niet wijzigen :)
Volgens mijn kan het wel met een stringbuffer maar dat weet ik niet zeker.
Dat kun je ff checken op java.sun.com (daar had je trouwens ook antwoord op je eerste vraag kunnen vinden ;) )

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 21:50:
[...]

Vind ik niet echt efficient; een string is eigelijk een array van chars, dus het moet toch mogelijk om zijn om een waarde op een positie van een array(lees: String) te kunnen bewerken. In delphi kan dit wel, dus het moet toch ook wel mogelijk zijn in java. :?
Als al gezegd Strings in Java zijn immutable, je kan een StringBuffer gebruiken en setCharAt.

Als iets in Java kan wil dat niet zeggen dat in het Delphi kan, of andersom natuurlijk :) De manier waarop jij het wou doen kan in ieder geval nooit een Java want voor de char krijg je een value terug, geen reference.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com