• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Na mijn laatste Windows Update kreeg ik ineens nieuwe Hercules Drivers voor de Game Theatre XP soundcard.

Tot mijn grote verbazing zat er een nieuwe optie in...
Mini Disc Optimal Mode:
Afbeeldingslocatie: http://silicon.xs4all.nl/pics/other/mdoptimal.gif

Ik was dus al helemaal blij en hoopte dat er nu eindelijk automagische trackmarks zouden verschijnen, nah, ik heb het net geprobeerd, maar eh, wennig trackmarks dus.
M'n R909 opnemertje natuurlijk wel in Synchro Rec mode gezet, nog steeds geen automatische marks.

Iemand al uitgevonden wat dat checkboxje dan doet :?

[edit]
Het gaat me dus om MP3 -> Winamp (2.81) -> Optische Uitgang -> MD Walkman (R909)

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Silicon Error schreef op 21 september 2002 @ 20:26:
Na mijn laatste Windows Update kreeg ik ineens nieuwe Hercules Drivers voor de Game Theatre XP soundcard.

Tot mijn grote verbazing zat er een nieuwe optie in...
Mini Disc Optimal Mode:
[afbeelding]

Ik was dus al helemaal blij en hoopte dat er nu eindelijk automagische trackmarks zouden verschijnen, nah, ik heb het net geprobeerd, maar eh, wennig trackmarks dus.
M'n R909 opnemertje natuurlijk wel in Synchro Rec mode gezet, nog steeds geen automatische marks.

Iemand al uitgevonden wat dat checkboxje dan doet :?

[edit]
Het gaat me dus om MP3 -> Winamp (2.81) -> Optische Uitgang -> MD Walkman (R909)
Het lijkt mij dat in WinAmp ook moet staan (weet niet precies hoe het zit met opticalout, heb je daarvoor een plugin in gebruik?) ergens dat je een signal kan meesturen om begin van nieuw nummer aan te geven, want WinAmp doet dat niet automatisch voor zover ik weet. Dan kan je wel vanalles aanvinken in andere software, maar zolang WinAmp die functie niet gebruikt houd het op, of klinkt het raar wat ik nu zeg?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ehm... de trackmarks die via je optical worden aangemaakt komen door de stiltes die tussen de nummers vallen. Er is voor winamp een plugin die stiltes tussen de nummers genereerd. Als je die instelt op iets minder dan twee secs, dan heb je je trackmarks. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je optical out een soort digitale ruis veroorzaakt waardoor de Md speler denkt dat er geen stiltes tussen zitten. Daar had ik ook last van. Het master volume naar beneden draaien is dan de oplossing. Je moet waarschijnlijk even zoeken naar de juiste afstellingen want je wilt natuurlijk niet met een bijna onhoorbaar nummer op je Md eindigen. Ik denk dat die MD optimal functie is om de digitale ruis waar ik het over had zoveel mogelijk te onderdrukken, dus waarschijnlijk heb je genoeg aan een pauze plugin
Suc6

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

ElCondor schreef op 22 september 2002 @ 01:26:
Ehm... de trackmarks die via je optical worden aangemaakt komen door de stiltes die tussen de nummers vallen. Er is voor winamp een plugin die stiltes tussen de nummers genereerd. Als je die instelt op iets minder dan twee secs, dan heb je je trackmarks. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je optical out een soort digitale ruis veroorzaakt waardoor de Md speler denkt dat er geen stiltes tussen zitten. Daar had ik ook last van. Het master volume naar beneden draaien is dan de oplossing. Je moet waarschijnlijk even zoeken naar de juiste afstellingen want je wilt natuurlijk niet met een bijna onhoorbaar nummer op je Md eindigen. Ik denk dat die MD optimal functie is om de digitale ruis waar ik het over had zoveel mogelijk te onderdrukken, dus waarschijnlijk heb je genoeg aan een pauze plugin
Suc6
Ik dacht toch echt als je via optical-out opnam, dat je dan automatische trackmarks kreeg omdat de computer die meestuurde. Wat jij zegt hoort volgens mij bij analog-out, de gewone out dus. En volgens mij omdat optical digitaal is, zit er ook geen ruis is (maar dat kan ik fout hebben :D)

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Verwijderd

Ivion schreef op 22 september 2002 @ 10:16:
[...]

Ik dacht toch echt als je via optical-out opnam, dat je dan automatische trackmarks kreeg omdat de computer die meestuurde. Wat jij zegt hoort volgens mij bij analog-out, de gewone out dus. En volgens mij omdat optical digitaal is, zit er ook geen ruis is (maar dat kan ik fout hebben :D)
Dat dacht ik ook ja.
Denk zelf dat deze checkbox iets met het opnamevolume te maken heeft.

Heb hier een Terratec DMX Fire 1024 met Herculesdrivers, maar gebruik optical out helemaal niet omdat ik nu NetMD heb, dat is helemaal ideaal.

Staat er niet in de releasenotes of manual wat die checkbox doet?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 10:32:
[...]

Dat dacht ik ook ja.
Denk zelf dat deze checkbox iets met het opnamevolume te maken heeft.

Heb hier een Terratec DMX Fire 1024 met Herculesdrivers, maar gebruik optical out helemaal niet omdat ik nu NetMD heb, dat is helemaal ideaal.

Staat er niet in de releasenotes of manual wat die checkbox doet?
offtopic:
zeg, effe offtopic vraagje tussendoor: hoe makkelijk/moeilijk is het om via een netmd muziek van minidisc naar HDD te krijgen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op 22 september 2002 @ 10:40:
[...]

offtopic:
zeg, effe offtopic vraagje tussendoor: hoe makkelijk/moeilijk is het om via een netmd muziek van minidisc naar HDD te krijgen?
offtopic:
dat is als het goed is niet mogelijk :) niet digitaal en sneller dan realtime in ieder geval

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:04:
[...]

offtopic:
dat is als het goed is niet mogelijk :) niet digitaal en sneller dan realtime in ieder geval
offtopic:
hmm, das wel jammer... nouja, je kan nie alles hebben :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Stropdas schreef op 21 september 2002 @ 22:35:
[...]

Het lijkt mij dat in WinAmp ook moet staan (weet niet precies hoe het zit met opticalout, heb je daarvoor een plugin in gebruik?) ergens dat je een signal kan meesturen om begin van nieuw nummer aan te geven, want WinAmp doet dat niet automatisch voor zover ik weet. Dan kan je wel vanalles aanvinken in andere software, maar zolang WinAmp die functie niet gebruikt houd het op, of klinkt het raar wat ik nu zeg?
Volgens mij doet het programmaatje MP32MD wel dat signal aan het begin van een nummer erbij. Ik weet het niet zeker want ik gebruik dat progje alleen voor analoog opnemen.

edit:

linkje:
Klik

#StopBurningStuff

• SiliconError
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Mp3 2 MiniDisc is a must have program when you want to copy music from your PC to your MiniDisc. It automaticly adds seconds of silence between each track, your MD will recognize this and continue at the next track
Dat is het dus ook niet... thanx anyway. Dit is zo'n progje die een extra stuk stilte toevoegt (kun je ook Winamp Plugins voor krijgen).

Het viel me trouwens wél op dat met MD Optimal mode het ding gewoon op pauze blijft totdat ik geluid ga produceren met WinAmp. Vroeger was dat niet, als je dan syncro rec aanzette dan ging ie gelijk omdat er een (leeg) signaal kwam.

* SiliconError gaat nog wat experimenteren met die optie vandaag

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zie vooral de laatste post als een bevestiging van mijn theorie. Deze theorie is dan wel weer gebaseerd op mijn werkelijke ervaringen ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

SiliconError schreef op 22 september 2002 @ 12:29:
[...]
Dat is het dus ook niet... thanx anyway. Dit is zo'n progje die een extra stuk stilte toevoegt (kun je ook Winamp Plugins voor krijgen).

Het viel me trouwens wél op dat met MD Optimal mode het ding gewoon op pauze blijft totdat ik geluid ga produceren met WinAmp. Vroeger was dat niet, als je dan syncro rec aanzette dan ging ie gelijk omdat er een (leeg) signaal kwam.

* SiliconError gaat nog wat experimenteren met die optie vandaag
Dat klopt dat is de hoofdfunctie. Maar je kan hem dus ook op output mode -> optical zetten, en volgens mij doet ie dan wat de topicstarter graag zou willen! :d

#StopBurningStuff

Pagina: 1