Toon posts:

[PHP] Gehele tekst komt niet binnen in input Box.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem... eigenlijk twee. Ik probeer al een uur informatie op dit forum te zoeken want volgens mij is dit probleem wat ik heb wel eens vaker voor gekomen, maar de zoekfunctie is een beetje brak volgens mij (Dit was het eerste probleem). Anyway.... (2e probleem) waar het om gaat is het volgende:

Ik heb een tekst in een Mysql database opgeslagen dat een ' bevat, bv: it's ok

Wanneer ik dit uit de database haal en in een input box binnen haal dan komt het maar door tot "it". Mijn regeltje ziet er dan als volgt uit:
code:
1
echo "<input type=text value='$test' name=test size=25>";
Ik weet wel dat het door die ' ' komt, maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen.

Alvast bedankt voor de info.

Verwijderd

\' ervoor zetten met str_replace

Verwijderd

Okay, les 1 in speciale karakters escapen:

echo "<input type=\"text\" value=\"$test\" name=\"test\" size=\"25\">";

Zorg ook dat $test geen rare karakters bevat, een dubbele quote (") mag er niet meer in voorkomen. Voer dus voor de zekerheid een keer de functie htmlspecialchars uit op die string $test .

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2002 19:37 . Reden: rotte html rechten :| ]

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oftewel:

PHP:
1
echo '<input type=text value="' . str_replace( '"', '&quot;', $test ) . '" name=test size=25>';

En liever niet anders :D (meer is niet nodig, escapen werkt niet in HTML)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze snelle antwoorden. Ik ga ze allebei proberen. Nog even over die zoek functie van dit forum. Als ik bijvoorbeeld naar "php" en "form" zoek, dan zie ik op de eerste pagina nog goede zoekresultaten, maar als ik dan op [2], [3], etc... click, dan zegt ie of dat er niks gevonden is, of ik krijg hele rare zoekresultaten. :?

Verwijderd

Bugmeldingen horen hier: Lieve Devvers

Lees wel eerst even de FAQ daar voor je post.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Grum schreef op 21 september 2002 @ 19:50:
Oftewel:

PHP:
1
echo '<input type=text value="' . str_replace( '"', '&quot;', $test ) . '" name=test size=25>';

En liever niet anders :D (meer is niet nodig, escapen werkt niet in HTML)

euhm.. liever wel anders :) .. Liever ipv het string_replace gedeelte het volgende:
PHP:
1
htmlspecialchars($test, ENT_QUOTES)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1