Jezus Gristus!

1299 Uro voor een afstandsbedieninkje.

Wel een mooi ding, maar dan nog... wat voor bijzonders wil je d'r mee doen om dat bedrag te rechtvaardigen

.
Ik heb zelf ook sinds kort een remote control 'solution' voor mijn pc. Het is trouwens gewoon de remote van mijn tv, maar ik heb zo'n IR-ontvangertje voor aan de seriële poort aangeschaft voor
17 Euro (ja, weinig hè?

) bij zapway.de. Lekker goedkoop dus, en ik kan gewoon mijn tv-afstandbediening (Philips) blijven gebruiken.
Die IR-sensor heb ik onderaan mijn monitor bevestigd, en nu kan ik dus gewoon vanuit mijn bed Winamp bedienen. (wel even een boek/tijdschrift voor het ir-oog v/d tv, anders gaat die ook aan en zappen enzo

)
De driver voor de ontvanger aan de seriële poort is oorspronkelijk voor linux geschreven en dus geport naar windows... echt een vederlicht progje.
Verder gebruik ik IRAssistant om allerlei functies aan mijn toetsen toe te kennen. Dat werkt wel erg lekker moet ik zeggen

. Echt een perfecte reactiesnelheid, en de cursor is zelfs te bedienen al gaat dat niet zo soepel. Er zijn ook nog wel andere RC-programmaatjes die ik nog ga uitproberen, dus mogelijkheden genoeg met de tv-afstandbediening die je toch al hebt.

Nogmaalsch: klasse

.
En als ik ga slapen gaat met een druk op de knop mijn pc uit

. Moe'k alleen m'n bed nog uut om m'n monitor uit te zetten.
[
Voor 0% gewijzigd door
Aham brahmasmi op 22-09-2002 02:17
. Reden: taaipoos ]